اطمینان خاطر نهاوندیان در مورد کنترل نوسانات ارزی

به گزارش مجله استخدام جدید، سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی از نشست امروز این فراکسیون با نهاوندیان، معاون اقتصادی رییس جمهور اطلاع داد و گفت که وی در این نشست نسبت به کنترل نوسانات ارزی اطمینان خاطر داده است.

اطمینان خاطر نهاوندیان در مورد کنترل نوسانات ارزی

مهرداد لاهوتی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: آقای نهاوندیان در نشست فراکسیون مستقلین موضوع ارز و نوسانات قیمت آن را عنوان نمود و در گزارشی به تغییرات نرخ ارز در همه دولت ها پرداخت. طبق گزارش ایشان در دولت اول و دوم نرخ ارز 1.2 برابر در دولت سوم و چهارم نرخ ارز 4.7 برابر، در دولت پنجم و ششم نرخ ارز 3.9 برابر، در دولت هفتم و هشتم نرخ ارز 1.9 برابر، در دولت نهم و دهم 3.7 برابر، در دولت یازدهم 1.27 برابر و در دولت دوازدهم 2.4 برابر افزایش یافته است.

وی اضافه نمود: آقای نهاوندیان گفت که افزایش نرخ ارز اجتناب ناپذیر است و در همه دولت ها رخ داده، اما در دولت یازدهم جلوی این افزایش قیمت گرفته شد و اجازه ندادند به روال طبیعی افزایش یابد.

سخنگوی فراکسیون مستقلین خاطر نشان کرد: معاون اقتصادی رییس جمهور همچنین مطرح نمود که اگر انسجام سیاسی داشته باشیم با توجه به بنیه اقتصادی کشور خیلی راحت می توانیم از این اوضاع عبور کنیم.

لاهوتی همچنین به نقل از نهاوندیان یکی از عوامل رشد نقدینگی را نرخ سود بانکی مطرح نمود و گفت: طبق اظهارات معاون اقتصادی رییس جمهور وقتی نرخ سود بانکی 20 درصد است یعنی همین میزان به نقدینگی اضافه می گردد بدون این که ما استفاده اقتصادی داشته باشیم. برهمین اساس ایشان بر ضرورت کاهش نرخ سود بانکی و رشد اقتصادی بدون رشد نقدینگی تاکید نمود و ضرورت اصلاح ساختار بانکی را هم مورد اشاره قرار داد.

وی در سرانجام گفت: آقای نهاوندیان معتقد بود که دولت در زمینه نرخ ارز با برنامه پیش می رود و ان شاءالله انتخابات اخیر در این حوزه به آرامش خواهد رسید و روند نوسانات بازار ارز نیز کنترل می گردد و به عدد منطقی می رسد که این امر در گرو انسجام سیاسی کشور است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 4

به "اطمینان خاطر نهاوندیان در مورد کنترل نوسانات ارزی" امتیاز دهید

1 کاربر به "اطمینان خاطر نهاوندیان در مورد کنترل نوسانات ارزی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطمینان خاطر نهاوندیان در مورد کنترل نوسانات ارزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید