به بهانه درگذشت گوردون بنکس، مهار قرن

به گزارش مجله استخدام جدید، گوردون بنکس با یک مهار فوق العاده اجازه نداد پله دروازه انگلیس را در جام جهانی 1970 باز کند.

به بهانه درگذشت گوردون بنکس، مهار قرن

به گزارش خبرنگاران، انگلیس به عنوان قهرمان دنیا به مکزیک رفت. مردان اصلی تیم، چهار سال پیش در سال 1970 در شرایط خیلی خوبی قرار داشتند. برزیل که در انگلیس با آسیب دیدگی پله رو به رو شده بود تیم درخشان و تازه نفسی داشت. در خط حمله سلسائو پنج بازیکن فوق العاده به نام های ژایر، جرسون، توستائو، پله و ریولینو بازی می کردند. به همین خاطر زمانی که دو تیم هم گروه شدند همه در انتظار یک بازی فوق العاده بودند. در این گروه چکسلواکی و رومانی هم حضور داشتند.

پله در آن موقع پیراهن شماره 29 را بر تن می کرد. به نظر می رسید او کمی از اوج خود فاصله گرفته است. با این حال او خیلی باهوش بود و همین ویژگی باعث فزونی اش در جام دنیای شد. در آن موقع انگلیس بهترین دروازه بان حال حاضر دنیا را در اختیار داشت. البته برای افراد زیادی بهترین دروازه بان دنیا محسوب می شد، او کسی نبود جز گوردون بنکس. دروازه بان انگلیسی به خاطر مدل چشم هایش به چینی ملقب بود. او در جوانی در شفیلد حضور داشت و در لسترسیتی اوج گرفت. بنکس دوران ورزشی اش را در استوک سیتی تکمیل کرد و توانست در سال 1967 قهرمانی در دنیا را تجربه کند. بنکس آخرین بازی هایش را با فورت لادردیل (لیگ آمریکای شمالی) انجام داد. از طرفی پله در نیویورک کاسموس بازی می کرد. با این حال هیچیک از دو تیم های باشگاهی اش بزرگ محسوب نمی شدند و او شهرت دنیای اش را با تیم ملی انگلیس کسب کرد. بنکس برای کشورش 73 بازی انجام داد.

دروازه بان انگلیسی در آن روز بهترین مهار خود را به ثبت رساند. دقیقه 10 بازی بود که جرزینیو توانست کوپر را پشت سر بگذارد، او به خط انتهایی نزدیک شد و توپ را به تیر دوم سانتر کرد. پله خود را برای ضربه سر آماده کرد. زمانی که مهاجم برزیلی از زمین بلند شد بنکس جای خود را تغییر داد تا بتواند توپ را مهار کند. پله ضربه با دقت و قدرتمندی زد که قابل مهار نبود. با این حال دروازه بان انگلیس به طور معجزه آسایی توپ را مهار کرد. زمانی که توپ به زمین برخورد کرد، قبل از اینکه از خط عبور کند با دست آن را دفع کرد. توپ به کرنر رفت و پله مبهوت ماند. میلیون ها نفر این واکنش را به صورت زنده از تلویزیون دیدند. آن واکنش قرن بود. تک گل بازی را جرزینیو به ثمر رساند تا سلسائو پیروز دیدار گردد.

دو تیم برزیل و انگلیس به دور بعد صعود کردند. انگلیس باید برابر آلمان قرار می گرفت. بنکس آن روز خوش شانس نبود و تب داشت. بونتی جایگزینش شد. در روزی که اووه زیلر گل زیبایی به وسیله ضربه سر به ثمر رساند، آلمان 3 بر 2 پیروز شد. برزیل از سد پرو و اروگوئه عبور کرد تا در فینال با ایتالیا رو به رو گردد. سلسائو پیروز این دیدار شد و پله با یک ضربه سر زیبا مانند ضربه اش مقابل بنکس گل نخست بازی را به ثمر رساند. توپ از خط عبور کرد چون دیگر بنکس رو به رویش نبود …

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 140

به "به بهانه درگذشت گوردون بنکس، مهار قرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به بهانه درگذشت گوردون بنکس، مهار قرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید