دختری که برای نجات خواهرش زیر آوار رفت، قهرمان زلزله کرمانشاه

به گزارش مجله استخدام جدید، مرتضی اسدی مرام نویسنده و کارگردان سپاسنامه هانیه و چند داستان متقاطع که در بخش بزرگسال جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک حضور دارد درباره اجرای این اثر نمایشی به خبرنگاران گفت: این نمایش با تکنیک میکروتئاتر اجرا می گردد و داستانی درباره زلزله کرمانشاه و سرپل ذهاب دارد و به معرفی هانیه دختر سرپل ذهابی به عنوان یک قهرمان می پردازد که برای نجات جان خواهرش به دل آوار زد و دچار ضایعه نخاعی شد.

دختری که برای نجات خواهرش زیر آوار رفت، قهرمان زلزله کرمانشاه

وی ادامه داد: هانیه دختر نوجوان کردی است که در زلزله خانه شان را از دست می دهد و برای نجات جان خواهر کوچکش به زیر آوار می رود، اما متاسفانه فلج می گردد. هانیه در حالی که پدر و مادر و برادرش در بیمارستان های مختلفی بستری هستند از بیمارستان مرخص می گردد اما به دلیل اینکه خانه و کاشانه ای ندارد او را به خانه سالمندان می فرستند که در این بین خبرنگاری از قضیه آگاه می گردد و ماجرای هانیه را خبررسانی می نماید. هانیه 8 ماه تحت درمان قرار می گیرد و به او و خانواده اش کمک می گردد تا اینکه خوشبختانه در حال حاضر می تواند سرپا بایستد و با عصا چند قدم بردارد.

اسدی مرام درباره ویژگی های نمایش شرح داد: این نمایش از زمانی که هانیه در بیمارستان بستری است و با خبرنگار صحبت می نماید، شروع می گردد. در کنار قصه هانیه ما روایت های متقاطعی نیز از افرادی که هر کدام به نوعی مرتبط با زلزله هستند، می بینیم. این نمایش در واقع قدردانی از حمایت مردم ایران از زلزله زدگان سر پل ذهاب است که به شکل تلفیقی اجرا می گردد.

این کارگردان کرمانشاهی درباره طراحی فضاسازی نمایش اعلام کرد: دکور نمایش به شکل مینیاتوری و به صورت مینیمال طراحی گردیده است و از تکنولوژی سینمایی در نمایش استفاده می گردد به شکلی که دوربین وارد فضای دکور گردیده و تصاویر به صورت همزمان روی ویدیوپروجکشن به نمایش در می آید.

سپاسنامه هانیه و چند داستان متقاطع دوشنبه 5 شهریور ماه در 2 نوبت 18 و 20:15 در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 23

به "دختری که برای نجات خواهرش زیر آوار رفت، قهرمان زلزله کرمانشاه" امتیاز دهید

2 کاربر به "دختری که برای نجات خواهرش زیر آوار رفت، قهرمان زلزله کرمانشاه" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دختری که برای نجات خواهرش زیر آوار رفت، قهرمان زلزله کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید