طرح جامع گردشگری سرعین تدوین می گردد

به گزارش مجله استخدام جدید، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تدوین طرح جامع گردشگری شهر سرعین اطلاع داد.

طرح جامع گردشگری سرعین تدوین می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی ظهر سه شنبه 24 مهر 97 در جلسه مشترک با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سرعین توضیح داد: علاوه بر بازنگری طرح جامع گردشگری اردبیل تنها شهری که تدوین طرح جامع گردشگری آن مصوب شده، شهر سرعین است.

او اضافه نمود: لازم است شورای شهر و شهردار محترم نیز با مشاور طرح جامع جلسه مشترک داشته و نظرات خود را در خصوص طرح جامع و نیازمندی های شهر انتقال دهند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید به اینکه در گذشته مدیریت مطلوبی در رونق شهر سرعین اعمال نشده بود، اضافه نمود: طرح جامع فرصت مطلوبی برای برطرف نواقص و مسائل است.

فلاحی همچنین درخصوص راه اندازی موزه در سرعین ادامه داد: در صورتی که شورای شهر نسبت به اختصاص زمین برای احداث موزه اقدام کند، اداره کل آماده احداث و تجهیز موزه خواهد بود.

تعریف کاربری جدید در غارهای زیرزمینی کنزق

او متذکر شد: همچنین این اداره کل آماده راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی و تجهیز آن است تا بتوان توانمندی شهرستان در حوزه صنایع دستی را به نمایش گذاشت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین با یادآوری کاوش باستان شناسی در کنزق، ادامه داد: در حال حاضر تعریف کاربری از جمله موزه در غارهای زیرزمینی در دست مطالعه و آنالیز است.

او با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان آماده توافق با شورای شهر جهت برگزاری جشنواره ها و رویدادهای گردشگری است، ادامه داد: : با توجه به قابلیت های سرعین در حوزه گردشگری زمستانی برنامه هایی در دست اجرا است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به برگزاری همایش سرمایه گذاری اردبیل در آذرماه در شهر تهران، اضافه نمود: آماده اختصاص بخشی از برنامه های این همایش به شهر سرعین جهت معرفی توانمندی آن هستیم.

او در خصوص طرح های سرمایه گذاری پیشنهادی در منطقه ورگه سران نیز اضافه نمود: طی بازدید از منطقه مصوب شد که طرحی اجرا نشده و منظر طبیعی حفظ گردد.

به گفته فلاحی ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان سرعین به اداره نیز با اجرای برخی اقدامات محقق خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 66

به "طرح جامع گردشگری سرعین تدوین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح جامع گردشگری سرعین تدوین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید