ابراز گلایه تولیدکنندگان و کارآفرینان شهرک صنعتی چمستان از بروکراسی های اداری

به گزارش مجله استخدام جدید، خبرگزاری خبرنگاران- رونق اشتغال و کارآفرینی و برطرف معضل بیکاری از دغدغه های مهم مردم و مسئولین شهرستان نور است که جذب و توسعه سرمایه گذاری و برطرف موانع فراوری بستر این امر مهم را هموار می نماید،اما بروکراسی های اداری در کشور ما تبدیل به قفلی بر فرایند پیشروی بخش فراوری و توسعه شده است که نیازمند توجه جدی در این زمینه می باشد .

ابراز گلایه تولیدکنندگان و کارآفرینان شهرک صنعتی چمستان از بروکراسی های اداری

پوریا خواجوی یکی از فراورینمایندگان شهرک صنعتی چمستان در حوزه فراوری نمک های سولفاتدر گفتگوی اختصاصی باخبرنگار خبرنگاران در شهرستان نور اظهار کرد:این مجموعه با داشتن 2000متر زمین و 800 متر سوله در زمینه فراوری نمک های سولفات آهن،مس فعالیت دارد که تجهیزاتی از قبیل دیگ بخارو ....راه اندازی کردیم تا به فراوری خوب و ماده استاندارد روز برسانیم .

مدیرعامل کارخانه تاوشیمی گفت:این ماده در صنایع آبکاری ،کودهای شیمیایی و کشاورزی استفاده میگردد و قسمت اعظم آن از روسیه وارد میگردد که ما با این فراوری احتیاج کشورمان را در این زمینه مرتفع می سازیم .

این فراوری نماینده اشاره نمود:تا به امروز برای این مجموعه بیش از 7 میلیارد تومان هزینه شده است که تا اتمام پروژه 4 میلیارد تومان دیگر بودجه احتیاج داریم .

متاسفانه بانک ها هیچ همکاری با ما در این زمینه ندارند:

خواجوی اضافه نمود:متاسفانه بانک ها هیچ همکاری با ما در این زمینه ندارند و با فرایند های طولانی بهره برداری از پروژه را به تعویق می اندازند .

وی اشاره نمود:ما در این مجموعه نیرو احتیاج داریم ولی متاسفانه نیرو انسانی در منطقه کم است در حالی که من چند نیرو برای واحد خود احتیاج دارم .

مسئولین از صنایع حمایت نمایند و با رفع بروکراسی های اداری ما را کمک نمایند:

این کارآفرین بیان داشت:انتظارمان این است که مسئولین از صنایع حمایت نمایند و با رفع بروکراسی های اداری ما را کمک نمایند چون زمان برای ما مهمترین موضوع است .

سالار خدایی یکی دیگر از فراورینمایندگان شهرک صنعتی چمستان اظهار کرد: برای این مجموعه بالغ بر 3 سال است که پروانه بهره برداری صادر شد و خطوط فراوری در این مکان مستقر شده است .

مدیرعامل مجموعه یکان فوم با بیان اینکه ما،آماده فراوری هستیم گفت: متاسفانه بخاطر سرمایه در گردش و گران شدن مواد اولیه که تنی 70 میلیون تومان شده است و با توجه به جواز بهره برداری موجود برای استارت دستگاه ها و فراوری بهینه موضوع بالغ بر 10 تن مواد اولیه احتیاج داریم تا بتوانیم محصول را بصرفه بفروش برسانیم .

این فراوری نماینده اضافه نمود:اقداماتی در جهت گرفتن وام صنعتی انجام شده است ولی متاسفانه همانطور که سایر فراورینمایندگان درگیر هستند ضمانت نامه ها از خود واحد تامین نشد و خواهان واحدهای مسکونی شخصی شدند که سبب ایجاد مسائلی شد .

خدایی اشاره نمود:موضوع بعدی بحث مالکیت واحد فراوریی است که بدلیل مسائلی که سایر واحدها با منابع طبیعی دارند سند تک برگ برای واحد فراوریی که در حال حاضر پروانه بهره برداری دارد صادر نمیگردد .

این سرمایه گذار اعلام کرد:قطعا اگر این مشکل, رفع و سند صادر گردد این مجموعه سرمایه گذاری بیشتری خواهد داشت و افزایش خط فراوری هم خواهیم داشت که قطعا اشتغالزایی بیشتری صورت خواهد گرفت .

اگر مسئولین حمایت نمایند آمادگی استارت بروز را خواهیم داشت:

خدایی اعلام کرد:در حال حاضر این مجموعه دارای 3 نیرو است و با 10٪ از ظرفیت کار میکند،ولی اگر مسئولین حمایت نمایند آمادگی استارت بروز را خواهیم داشت بشرطی که بتوانیم تامین بودجه سرمایه اولیه و سرمایه در گردش را داشته باشیم .

وی گفت:ما وام با رقم بالایی درخواست نکردیم و تقاضای وام دو میلیاردی در این خصوص داشتیم که امیدواریم با حمایت مسئولین این تسهیلات به ما اختصاص یابد .

مدیرعامل شرکت کالای خواب هیمو هم اظهار کرد:این مجموعه 4سال است فعالیت خود را شروع نموده و در حال حاضر با 5 نیرو مشغول است .

در حال حاضر مهمترین مشکل این مجموعه نداشتن آب است:

سیف الله حسین زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر مهمترین مشکل این مجموعه نداشتن آب است گفت:به اداره آب در مورد این مشکل مراجعه کردیم ولی مبلغی 50 تا 100 میلیون از ما خواستند تا آب را برای مجموعه وصل نمایند .

این فراوری نماینده با بیان اینکه در توان ما نیست تا این مبلغ را پرداخت کنیم اضافه نمود:این سوله را از بانک خریداری کردم و انتظارم این است تا مسئولین از من بعنوان فراوری نماینده حمایت نمایند تا هم مسائل رفع گردد و هم سند مالکیت را زودتر بدهند تا بتوانیم با رفع مسائل اشتغالزایی بیشتری در این مجموعه داشته باشیم .

محمد آقابالی یکی دیگر از صنعتگران در این زمینه اظهار کرد:مهمترین مشکل ما سرمایه در گردش است که در این خصوص بانک ها هیچ حمایتی از ما نمینمایند .

با توجه به سرمایه ای که در اینجا هزینه کردیم مسئولین هیچ حمایتی از فراورینمایندگان نمینمایند:

وی اشاره نمود:در این مجموعه 9 نفر مشغول بکار هستند که متاسفانه با توجه به سرمایه ای که در اینجا هزینه کردیم مسئولین هیچ حمایتی از فراورینمایندگان نمینمایند .

مدیرعامل شرکت پرنا سقف با بیان اینکه،تا کنون هیچ تسهیلاتی نگرفتیم اشاره نمود:همه هزینه ها شخصی پرداخت شد ولی الان انتظار داریم با حمایت مسئولین تسهیلاتی با رفع بروکراسی ها به ما تعلق بگیرد تا بتوانیم با اتمام پروژه نیروهای دیگری را به مجموعه اضافه کنیم و در اشتغالزایی مردم منطقه تاثیرگذار باشیم .

گزارش از رکسانا یحیی پور

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2112

به "ابراز گلایه تولیدکنندگان و کارآفرینان شهرک صنعتی چمستان از بروکراسی های اداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز گلایه تولیدکنندگان و کارآفرینان شهرک صنعتی چمستان از بروکراسی های اداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید