استفاده از فناوری پیشرو eSIM در آیفون 15

به گزارش مجله استخدام جدید، با این که شرکت اپل خط فراوری آیفون 13 را تازه در ماه سپتامبر امسال رونمایی کرد و تا عرضه آیفون 14 هم هنوز چند ماه به جای مانده است، اما در حال حاضر شایعات فراوانی پیرامون مشخصات و طراحی آیفون 15 در اینترنت پخش شده است.

استفاده از فناوری پیشرو eSIM در آیفون 15

به گزارش خبرنگاران، تازهترین گزارش درباره آیفون 15 ادعا می نماید که اپل اسلات فیزیکی سیم کارت را کنار خواهد گذاشت و سری آیفون 15 که در سال 2023 عرضه می گردد، درگاه سیم کارت ندارد.

این گزارش آخر را یک نشریه برزیلی به نام Blog do iPhone منتشر نموده است. این منبع برزیلی ادعا نموده است که مدل های آینده Pro 2023 که به طور موقت iPhone 15 Pro نامیده می شوند، درگاه فیزیکی سیم کارت ندارند و برای اتصال کاملاً به فناوری eSIM متکی هستند.

لازم به شرح است که فناوری eSIM یک فناوری پیشرو و کاملا تازه است. در این فناوری کارت eSIM از پیش در درون گوشی قرار داده شده و به وسیله گوشی شناسایی شده است. این چیپ از سیم کارت عادی کوچک تر است و حتی درون گجت هایی مانند ساعت هم قرار می گیرد. این فناوری در ابتدا تنها در گجت های صنعتی استفاده می شد و شرکت اپل اولین شرکتی بود که از آن در محصولات مصرفی استفاده کرد. فناوری eSIM با همه مزایا، معایبی نیز دارد. از جمله این که نمی توان با سرعت سیم کارت های معمولی، گوشی یا سیم کارت را تعویض کرد. کسانی که مرتبا گوشی یا شماره تلفن خود را تغییر می دهند، سیم کارت های معمولی را ترجیح می دهند.

این منبع بعلاوه ادعا می نماید که آیفون های تازه با پشتیبانی eSIM دوگانه عرضه می شوند که به کاربران امکان می دهد دو خط را به طور همزمان داشته باشند. با این حال، معین نیست که آیا مدل های دیگر به غیر از پرو نیز کاملاً به فناوری eSIM وابسته هستند یا به استفاده از اسلات های فیزیکی سیم کارت ادامه می دهند.

برنامه ریزی اپل برای کنار گذاشتن اسلات سیم کارت چندان تعجب آور نیست، زیرا گفته می گردد این غول فناوری میخواهد در نهایت یک آیفون بدون پورت فراوری کند و حذف شکاف سیم کارت اولین قدم در این جهت است.

با این حال، حتی اگر شرکت اپل یک آیفون بدون اسلات سیم کارت راه اندازی کند، همچنان ناچار است برای کشور هایی که هنوز امکان فعال سازی سرویس eSIM را ندارند، نسخه ای را عرضه کند که دارای اسلات سیم کارت فیزیکی باشد.

توجه داشته باشید که آیفون 15 قرار است در سال 2023 فراوری گردد، پس هنوز زمان زیادی تا عرضه این مدل گوشی های هوشمند در پیش است و بهتر است تا ارائه اطلاعات موثق به وسیله منابع معتبر شکیبا باشیم.

منبع: gsmarena

منبع: فرارو
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2086

به "استفاده از فناوری پیشرو eSIM در آیفون 15" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از فناوری پیشرو eSIM در آیفون 15"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید