انتقاد شهردار کرمانشاه از عدم همراهی میراث فرهنگی در اجرای پروژه های شهری

به گزارش مجله استخدام جدید، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، انتقاد شهردار کرمانشاه از عدم همراهی میراث فرهنگی در اجرای پروژه های شهری صورت پذیرفت.

انتقاد شهردار کرمانشاه از عدم همراهی میراث فرهنگی در اجرای پروژه های شهری

نادر نوروزی در نشست بررسی مسائل پروژه های تله کابین، قطار شهری و بافت فرسوده کرمانشاه با بیان اینکه اجرای پروژه تله کابین مطالبه مردم است، گفت: این پروژه با رعایت تمام شرایط میراث و بدون آسیب به طاق بستان شرایطی را برای توسعه گردشگری کرمانشاه فراهم می کند.

وی با اشاره به عدم دریافت موافقت اصولی در گذشته و عدم صلاحیت پیمانکار این پروژه اضافه کرد: اکنون پیمانکار جدیدی برای این امر در نظر گرفته شده و آماده انجام عملیات است.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه این پروژه هیچگونه مسئله ای برای آثار تاریخی بخصوص طاقبستان نخواهد داشت، شرح داد: اکنون مدیرکل میراث فرهنگی استان باید موافقت اصولی را از وزارت میراث فرهنگی اخذ کند.

وی با بیان اینکه اسفند سال گذشته زمانی را برای بررسی این موضوع تعیین کردیم، گفت: متأسفانه این امر محقق نشد و خواست ما این است که کارشناسان میراث فرهنگی موضوع را بررسی و نتیجه را اعلام کنند.

نوروزی با بیان اینکه تعلل در این امر خسارت میلیاردی به شهرداری وارد می کند، تاکید کرد: مسائل این پروژه باید حل شود. تعلل در این کار خسارتی را وارد کرده که حتی می توانیم طرح دعوا کنیم، چرا که هیچگونه ضوابط میراث فرهنگی نقض نشده است.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه کنندگان مجلس نیز در این خصوص قصد طرح سؤال از وزیر میراث فرهنگی را دارند، گفت: خواست ما حل این موضوع در مرکز استان بوده و حرف این است که میراث فرهنگی موافقت اصولی را اعلام کند.

نوروزی در ادامه با بیان اینکه در بافت فرسوده میراث فرهنگی باید حریم را تعیین کند، گفت: اکنون تمام بافت فرسوده به مخروبه تبدیل شده و در بیش 300 هکتار مجوز ساخت داده نمی شود. مگر کدام بنای تاریخی در آنجا وجود دارد.

شهردار کرمانشاه اشاره ای نیز به پروژه قطار شهری داشت و با بیان اینکه تا به امروز و به قیمت کنونی 2500 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده، گفت: تغییراتی را در این پروژه اعمال کرده ایم و در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه نیز برای آن بودجه خواهیم گرفت.

وی گفت: در پروژه قطار شهری نیز برای ایجاد تونل در محدوده شکارگاه خسرو پرویز، میراث فرهنگی باید موافقت اصولی را اعلام کند.

نورزی به پروژه شهربازی کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: میراث فرهنگی مخالف ایجاد چرخ فلک است، چرا که ارتفاع دارد، درحالیکه این سازه نیست و از لحاظ قانونی مسئله ای نخواهد داشت.

در انتها این نشست، شهردار کرمانشاه با همراهی مدیرکل حقوقی و املاک وزارت میراث فرهنگی و دیگر مسؤلین همراه از بافت فرسوده کرمانشاه، پروژه تله کابین و شهربازی بازدید و از نزدیک فرایند و مسائل پیش روی پروژه ها را بررسی کردند.

منبع: همگردی
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2140

به "انتقاد شهردار کرمانشاه از عدم همراهی میراث فرهنگی در اجرای پروژه های شهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شهردار کرمانشاه از عدم همراهی میراث فرهنگی در اجرای پروژه های شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید