(تصاویر) مدل جذاب و جدید پژو 308

به گزارش مجله استخدام جدید، پژو 308 یک خودروی خانوادگی کوچک (در کلاس C) است که برای اولین بار در سال 2007 از سوی کمپانی فرانسوی پژو راهی بازار شد. این خودرو در سال 2011 و 2013 شاهد معرفی نسل اول و دوم جدید خود به بازار بود و حتی در سال 2014 توانست در سال 2014 مقام خودروی سال اروپا را کسب کند. پژو در طی این سال ها با تغییرات مختلف سعی کرد این خودروی محبوب هاچ بک را در بازار رقابت نگه دارد، اما شاید یکی از تغییرات عمده در این خودرو، مربوط به معرفی پژو 308 SW جدید باشد که قرار است در اواخر سال 2021 عرضه شود.

(تصاویر) مدل جذاب و جدید پژو 308

به گزارش خبرنگاران به نقل از وبسایت autoexpress، پژو با رونمایی از هاچ بک جدید 308 SW که قرار است با دو پیشرانه هیبریدی و احتراق داخلی عرضه شود، قصد دارد تا رقیبی جدی برای خودرو هایی مانند فورد Focus Estate و فولکس واگن Golf Estate را روانه جاده ها کند. در واقع این خودرو با طراحی جدیدی که به ویژه در کابین آن رخ داده، می تواند به گزینه ای بسیار بهتر و جادارتر برای کاربران بدل شود.

به گزارش خبرنگاران، در نگاه اول، علاقمندان به خودرو هایی مانند پژو 308، احتمالاً بیش از هر چیز به اندازه خودروی جدید SW علاقمند خواهند شد. طول این خودرو در مقایسه با مدل های قبلی آن، به 4.64 متر (اندازه دریچه در 4.37 متر) رسیده و پیش آمدگی بیشتر به این معنی است که با حمل صندلی های عقب، ظرفیت حمل تا 608 لیتر گسترش می یابد. البته این رقمی است که برای 308 SWs مجهز به احتراق داخلی نقل شده است و پژو تأثیر باتری و موتور را در نسخه های پلاگین هیبریدی، بر فضای داخلی خودرو اعلام نکرده است با این حال، می توان انتظار کاهش فضای حدود 50 لیتری را داشت.

نیمکت قسمت عقب خودرو در یک تقسیم 40:20:40 برابر می شود و این کار را می توان با دو دکمه قابل دسترسی از طریق صندوق عقب انجام داد. با خواباندن این صندلی ها، پژو ادعا می کند که 1634 لیتر فضا در دسترس خواهد بود. دسترسی به این قسمت از طریق درب عقب اتوماتیک فراهم می شود و صندوق عقب نیز دارای دو طبقه است. با این حال، فقط پیش آمدگی عقب نیست که بزرگتر شده بلکه فاصله دو محور نیز 55 میلی متر از هاچ بک قبلی 308 بلند تر است. این باعث می شود که فضای عقب برای مسافرینی که در آنجا نشسته اند احساس راحتی بیشتری را فراهم کند و به همین منظور پژو ادعا می کند که نوع SW با 129 میلی متر فضای زانو بیشتر، در این زمینه بسیار کارآمد خواهد بود.

در جلو، 308 SW از داشبورد و صفحه نمایش و ناوبری جدیدی بهره می برد که شاهد تغییرات اساسی نسبت به مدل قبلی بوده است. داشبورد زاویه دار جدید با تهویه افقی طولانی خود توسط یک صفحه نمایش سرگرمی 10 اینچی با نرم افزار جدید i-Connect Advanced Peugeot و با قابلیت اتصال بی سیم هم برای Apple CarPlay و هم برای Android Auto، خودنمایی می کند. کنترل صوتی جدید OK Peugeot نیز از دیگر امکاناتی است که در این داشبورد جدید یافت می شود. در زیر صفحه استاندارد 10 اینچی، صفحه جدید تابلو برق دیجیتال با قابلیت تنظیم i-Toggle واقع شده است که به ابزار i-Cockpit کاملا دیجیتال مجهز است. از نظر ویژگی های کمک راننده، 308 SW با سیستم کمک راننده نیمه مستقل، از اواسط سال 2022 در دسترس خواهد بود.

خط تولید موتور این خودرو با پیشرانه بنزینی خالص 1.2 لیتری سه سیلندر توربو PureTech 130 آغاز می شود که 128 اسب بخار قدرت تولید می کند و از طریق یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک پیشرانه را به چرخ های جلو می فرستد. پیشرانه دیزلی نیز با چهار سیلندر 1.5 لیتری واحد BlueHDI ارائه می شود که 128 اسب بخار قدرت دارد و محرک را به محور جلو می فرستد.

دو گزینه هیبریدی ارائه شده برای پژو 308 SW از نوع محرک جلو است و همچنین از گیربکس اتوماتیک EAT8 نیز استفاده می شود. مدل هیبریدی 225 ترکیبی از یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بنزینی با قدرت 178 اسب بخار و یک موتور الکتریکی 107 اسب بخار با یک باتری 12.4 کیلووات ساعتی، تشکیل می شود. حداکثر قدرت ترکیبی 222 اسب بخار است، در حالی که پژو ادعا می کند انتشار CO2 این خودرو کمتر از 26 گرم در کیلومتر است. موتور الکتریکی این خودرو حداکثر سرعت 37 مایل در ساعت را برای آن در بر دارد. همین مشخصات و فناوری شارژ در مدل کم قدرت هیبرید 180 نیز صدق می کند که از پیشرانه 148 اسب بخاری بنزینی و موتور ترکیبی مشابه و باتری ترکیبی برای حداکثر توان تولیدی 178 اسب بخار، بهره می برد.

تصاویر مدل جدید پژو SW 308

منبع: فرارو
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1745

به "(تصاویر) مدل جذاب و جدید پژو 308" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) مدل جذاب و جدید پژو 308"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید