دولت ژاپن لغو المپیک توکیو را تکذیب کرد

به گزارش مجله استخدام جدید، دولت ژاپن ادعای روزنامه انگلیسی مبنی براینکه این کشور تصمیم به لغو بازی های المپیک گرفته است را تکذیب کرد.

دولت ژاپن لغو المپیک توکیو را تکذیب کرد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از Kyodo news، روزنامه انگلیسی تایمز در گزارشی اعلام کرد دولت ژاپن به طور خصوصی به این نتیجه رسیده است که بازی های المپیک توکیو لغو شود و تمرکز خود را برای دریافت میزبانی بازی های 2032 بگذارد. مانابو ساکای معاون دبیر هیات وزیران ژاپن در یک نشست مطبوعاتی چنین ادعایی را تکذیب کرد و گفت: این گزارش واقعیت ندارد و آن را تکذیب می کنیم. البته که باید شرایط خارج از ژاپن را در نظر بگیریم و براساس آن تصمیم گیری کنیم اما تا آن زمان دولت ژاپن کارهایی که باید انجام شود را انجام می دهد.

توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک نیز در مورد لغو المپیک توکیو یا تعویق احتمالی آن گفت: ما در این لحظه هیچ دلیلی نداریم که باور کنیم بازیهای المپیک توکیو در 23 جولای (اول مرداد 1400) در ورزشگاه المپیک توکیو افتتاح نمی شود. هیچ برنامه دیگری نیز برای بازی ها نداریم و کاملا متعهد هستیم این رویداد را در شرایط ایمن برگزار کنیم.

به گزارش Kyodo news، با وجود اینکه دولت ژاپن و کمیته بین المللی المپیک تکرار کردند که المپیک توکیو برگزار می شود اما شیوع ویروس کرونا در ژاپن افزایش پیدا کرده و شرایط نامشخصی را رقم زده است. دولت مرکزی در هفتم ژانویه در توکیو شرایط اضطراری اعلام کرد و شش روز بعد در برخی از استان های بزرگ دیگر از جمله اوزاکا، آیچی و فوکوکا نیز اعلام شرایط اضطراری کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1491

به "دولت ژاپن لغو المپیک توکیو را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت ژاپن لغو المپیک توکیو را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید