تور ویتنام ارزان: رستوران های هانوی، ویتنام

به گزارش مجله استخدام جدید، هانوی مرکز و دومین شهر بزرگ کشور ویتنام، به خاطر تنوع رستوران ها و کافه ها، برترین شهر این کشور برای امتحان کردن غذاهای محلی و چشیدن طعم های نو و فرق دارد.

تور ویتنام ارزان: رستوران های هانوی، ویتنام

سفر به دل زیباترین منطقه آسیا را با تور ویتنام ارزان تجربه کنید و از شهرهای هوشی مین و هانوی ویتنام دیدن کنید.

غذاهای ویتنامی را سراسر جهان می شناسند و جزو محبوب ترین غذاهای جهان هستند. با وجود رابطه فرهنگی عمیق ویتنام با فرانسه و چین و وجود سنت های غنی در این کشور، رستوران های هانوی تاثیر زیادی از سراسر جهان پذیرفته اند و هر غذا، یک ماجراجویی فرق دارد. در این رستوران ها می توانید انواع غذاهای لذیذ و مشهور جهان از برترین غذاهای فرانسوی گرفته تا بومی ترین غذاهای سنتی را نوش جان کنید. با هر ذائقه ای مطمئنا یک غذای خوشمزه در رستوران های هانوی پیدا می کنید. در ادامه با محبوب ترین رستوران های این شهر آشنا می شویم.

رستوران باربتا ریپابلیک (Barbetta Republic)

این رستوران و کافه در فاصله بسیار کمی از موزه ملی هنرهای زیبای ویتنام واقع شده است و دارای فضا و حال و هوایی هنری و فرهنگی است. طراحی داخلی و تزئینات این کافه یکی از دلایل مجذوب کنندهیت آن برای مهمانان است. غذای منوی رستوران ترکیبی از آشپزی ویتنامی و غذاهای محبوب غربی است و منوی متنوعی از انواع نوشیدنی دارد.

کافه و رستوران اسنس (Essence)

این کافه و رستوران در طبقه همکف هتل اسنس هانوی واقع شده است. در این رستوران، غذاهای سنتی ویتنامی در محیطی شیک و مجلل سرو می شوند. دکوراسیون این رستوران، ترکیبی از طرح های سنتی و بومی و طرح های مدرن و امروزی است و همین باعث شده که مورد توجه گردشگران و اهالی شهر قرار بگیرد و به عنوان یکی از برترین رستوران های شهر شناخته گردد. یکی از محبوب ترین و متمایزترین غذاهای این رستوران، Cha Ca La Vong نام دارد که با ماهی های آب شیرین، مارینه شده در زردچوبه و نوعی سس مخصوص تهیه می گردد. ماهی را بعد از مارینه کردن کباب می نمایند.

هانوی سوشال کلاب (Hanoi Social Club)

شعار پایه گذاران این رستوران غذای سالم برای سیاره سالم است. سرآشپزان این رستوران با تازه ترین و برترین محصولات داخلی، غذاهای سنتی و لذیذ را با سالم ترین شیوه ممکن برای مهمانان سرو می نمایند. غذاهای منوی این رستوران، بسیار ساده و در عین حال لذیذ است. همانطور که از نام رستوران تعیین است، اینجا فقط جایی برای غذا خوردن نیست، بلکه برای گردهمایی های اجتماعی و رویدادهای فرهنگی و هنری زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. مثلا کنسرت های شبانه، نمایش فیلم و نمایشگاه های هنر و صنایع دستی در این مجموعه برگزار می گردد که آن را از یک کافه و رستوران به مکانی برای میزبانی رویدادهای هنری و فرهنگی تبدیل می نماید.

رستوران لا ورتیکال (La Verticale)

این رستوران را به عنوان برترین رستوران فرانسوی هانوی می شناسند، رستورانی که حاصل کوشش های سرآشپزی به نام دیدیه کرلو است. این رستوران در یک ویلای قدیمی کوچک واقع شده و در آن می توانید برترین و لذیذترین غذاهای فرانسوی را با مواد و محصولات محلی و ادویه های بومی نوش جان کنید. غذاهای کلاسیک از هر دو کشور فرانسه و ویتنام در منوی این رستوران به چشم می خورد. انواع غذاهای ترکیبی با عطر و طعم آشپزی هر دو کشور هم در این رستوران تهیه می گردد که بسیار مورد توجه مهمانان آن واقع شده است.

کافه Manzi

این کافه بالافاصله بعد از افتتاحش در سال 2012 به معروفیت رسید و به عنوان یک کافه فرهنگی و هنری عالی که میزبان برترین رویدادهای هنری است، شناخته شد. کافه Manzi در یک ویلای فرانسوی در باغی سرسبز واقع شده است و دارای بخش مخصوص برپایی نمایشگاه های هنری، سالن سینما، تالار اجرا و کافه است. برنامه های فرهنگی این مجموعه با تمرکز بر فرهنگ و هنر بومی و برای انعکاس هنر هنرمندان داخلی اجرا می شوند. البته منوی این کافه محدود است و شامل چند نوع نوشینی و اسنک است. اگر دوست دارید یک تجربه فرهنگی و هنری عالی داشته باشید و برای استراحت در فضایی آرام، نوشیدنی و اسنک های ویژه بخورید، حتما این کافه را انتخاب کنید.

رستوران Pots ‘n Pans

این رستوران یکی از جدیدترین رستوران های هانوی است که با طراحی و آشپزی خلاقانه اش در مدتی کوتاه توانسته محبوبیت زیادی به دست آورد. این رستوران چند طبقه درست در مرکز هانوی واقع شده است و غذاهای ویتنامی را با تغییراتی جزئی و با الهام از آشپزی بین المللی، سرو می نماید. منوی رستوران شامل انواع غذاهای خلاقانه و ترکیبی است که با تازه ترین و برترین محصولات محلی تهیه می شوند. انواع پیش غذا و دسرهای لذیذ هم در منوی آن دیده می گردد. غذا خوردن در این رستوران، تجربه ای فرق دارد که نباید آن را از دست بدهید.

رستوران Bobby Chinn

این رستوران یکی از برترین رستوران های شهر برای امتحان کردن غذاهای ویتنامی است و جالب است بدانید که سرآشپزی نیوزیلندی به نام Bobby Chinn دارد. این سرآشپز، حمایت از غذاهای ملی و سنتی ویتنام را فراتر از دیوارهای آشپزخانه رستوران برده و کمپین های زیادی برای جلب توجه گردشگران به غذاهای بومی تشکیل داده است. او علاوه بر هانوی در بسیاری از شهرهای دیگر، رستوران ویتنامی داشته و تجربه 18 ساله او در آشپزی ویتنامی و منطقه ای این کشور، باعث شده که مورد توجه قرار بگیرد. در این رستوران که در هانوی واقع شده است، غذاهای تازه ویتنامی با تاثیرات جزیی از آشپزی سایر کشورهای جهان تهیه می شوند.

رستوران 1911 (Nineteen 11)

این رستوران در خانه اپرای هانوی واقع شده است و نام آن برگرفته از سال تکمیل ساخت این تئاتر استعماری فرانسوی است. سر زدن به این رستوران، شما را به سفری در دل تاریخ و به دوران استعمار ویتنام می برد. خانه اپرا یکی از چند ساختمان قدیمی متعلق به دوران استعمار در هانوی است که هنوز پابرجا به جای مانده و یکی از بناهای نمادین فرهنگی شهر است. این رستوران هم علاوه بر فضای داخلی شیک و مجللی که دارد، برترین جا برای امتحان کردن لذیذترین و باکیفیت ترین غذاهای ترکیبی است.

کافه هنر میلنیوم (Millenium)

این رستوران سه طبقه، حال و هوای دیگری به محله قدیمی هانوی داده است، چون فضای داخلی و ظاهری بسیار مجذوب کننده با المان های هنر معاصر دارد. برترین غذاهای مدرن فرانسوی و لذیذترین دسرها در منوی این رستوران جای دارند. این رستوران، یک تراس زیبا دارد که منظره زیبایی از خیابان های هانوی را به تصویر می کشد. با وجود اینکه رستورانی باکیفیت و مجلل است، منوی بسیار متنوع با قیمت های معقولی دارد. محبوب ترین نوشیدنی های جهان در منوی آن به چشم می خورد. یک بار در ماه، اجرای زنده موسیقی جاز حال و هوای دیگر به فضای دوست داشتنی رستوران می دهد.

رستوران Quan An Ngon

این رستوران، برترین غذاهای سنتی را دور از همهمه و شلوغی فروشندگان خیابانی برای مهمانان عرضه می نماید. غرفه های غذای بومی در اطراف محوطه این مجموعه قرار دارند و آشپزخانه های روباز برترین غذاها را سر میزهای چوبی سرو می نمایند. منوی متنوع این رستوران، فرصتی عالی برای امتحان کردن انواع غذاهای محلی است که هر کدام به گوشه ای از این کشور تعلق دارند. فضای داخلی آن با المان های سنتی و به زیبای تمام تزیین شده است. محبوبیت این رستوران باعث شده که 4 شعبه از آن در سراسر شهر افتتاح گردد.

رستوران لا تراس دو متروپل (La Terrasse Du Metropole)

این رستوران در هتل Sofitel Legend Metropole یکی از برترین هتل های ویتنام واقع شده است. این رستوران هم مثل هتل، مجلل و شیک است. فضای دیدنی و زیبای رستوران و دکوراسیون داخلی آن یادآور فرانسه قرن بیستم است. برترین غذاهای فرانسوی و پنیرهای لذیذ را می توانید در این رستوران امتحان کنید. تراس متروپل، هر روز باز است و ارزش سر زدن دارد، حتی اگر برای خوردن یک فنجان قهوه به آن سر زده و از طراحی بی نظیر آن لذت ببرید. این هتل به راحتی قابل دسترسی است و در جنوب دریاچه Hoan Kiem در محله فرانسوی واقع شده است.

رستوران های وی 4 (Highway 4)

این رستوران یکی از آن رستوران های است که همه مسافران هانوی حتما برای یک بار هم که شده، باید به آن سر بزنند. البته شاید نام چندان خوشایندی نداشته باشد، ولی جزو محبوب ترین ها است. این رستوران مجلل، طراحی و تزیینات ویتنامی و کارکنانی انگلیسی زبان دارد. منوی مفصل رستوران، انواع غذاهای ویتنامی از نواحی مختلف را در بر می گیرد. منوی این رستوران چند غذای ویژه دارد که نباید آن ها را از دست بدهید از جمله اسپرینگ رول گربه ماهی. رستوران های وی 4، بین اهالی شهر و گردشگران بسیار محبوب است و همه غذاهای آن با محصولات بومی به خصوص سبزیجات معطر محلی تهیه می گردد. منوی رستوران به چهار بخش آتش، چوب، فلز و آب تقسیم می گردد و هر کدام نشان دهنده سبک خاصی از آشپزی است. برای کسانی مناسب است که گروهی سفر می نمایند و هر کسی سلیقه و ذائقه خاصی دارد، چون در منوی گسترده این رستوران، حتما غذایی مناسب هر سلیقه پیدا می گردد.

رستوران Sen 60 Ly Thai

این رستوران شیک در مرکز محله فرانسوی هانوی واقع شده است و دکوراسیون و نمای دیدنی آن در کنار غذاهای دریایی فوق العاده و غذاهای سنتی ویتنام باعث شده که جزو محبوب ترین رستوران ها برای گردشگران و اهالی شهر باشد. خدمات این رستوران بسیار منظم و قیمت آن نسبت به کیفیت، کاملا معقول است با توجه به اینکه در نزدیکی خانه اپرای هانوی و تعدادی از برترین هتل های شهر واقع شده است. این رستوران سه شعبه دیگر هم دارد.

رستوران نارنگی سبز (Green Tangerine)

این رستوران کوچک ولی زیبا، خلاقانه ترین غذاهای هانوی را سرو می نماید. رستورانی که در محیطی دنج در کوچه های شهر واقع شده و سرآشپز آن با تکنیک های اشپزی فرانسوی و افزودن مواد و محصولات محلی، برترین و لذیذترین غذاها و دسرهای متنوع را تهیه می نماید. قیمت های این رستوران هم نسبت به معروفیت و کیفیتی که دارد، کاملا معقول و مناسب هر بودجه ای است.

رستوران Xuan Xuan

این رستوران گرچه از نظر ظاهری به پای سایر رستوران های شیک و مشهور نمی رسد، ولی برترین جا برای خوردن غذاهای محلی ویتنامی است. انواع غذاهای کبابی در این رستوران سرو می گردد و حتی خودتان هم می توانید در باربیکیوهای مخصوصی که در نظر گرفته شده، غذایتان را کباب کنید. تجربه جالبی است که می توانید در نزدیکی اهالی شهر داشته باشید و از نزدیک سبک زندگی آن ها را ببینید. این رستوران در قلب منطقه قدیمی شهر واقع شده است و معمولا مورد استقبال اهالی قرار می گیرد.

کافه، رستوران و قنادی ODouceurs

این قنادی فرانسوی مشهور در منطقه شلوغ و پررفت و آمد Hoan Kiem واقع شده است. جایی است که در آن می توانید از خوردن لذیذترین شیرینی ها، نان ها و کیک های فرانسوی لذت ببرید. در کنار این شیرینی های لذیذ، قهوه یا چای هم سرو می گردد. علاوه بر دسرهای فرانسوی، منوی این رستوران شامل انواع ساندویچ واسنک است. کرواسان، تارت های میوه ای و انواع کوکی وانیلی، شکلاتی و دارچینی در منوی کافه دیده می گردد.

منبع: کجارو / theculturetrip.com / vietnam-guide.com
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1976

به "تور ویتنام ارزان: رستوران های هانوی، ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ویتنام ارزان: رستوران های هانوی، ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید