سفر به گرجستان ، در سفر به تفلیس و باتومی از کجا دیدن کنیم؟

به گزارش مجله استخدام جدید، گرجستان یکی از کشورهایی است که تورهای تفریحی آن میان ایرانیان بسیار محبوب و پرطرفدار است. دلایل این محبوبیت زیاد است که از میان آنها می توان به نزدیکی جغرافیایی و فرهنگی گرجستان به ایران، سهولت اخذ ویزای این کشور و همچنین قیمت نسبتا مناسبت تورهای گرجستان اشاره نمود. سفر به گرجستان بیشتر شامل سفر به تفلیس و سفر به باتومی است. دراین یادداشت به طور مختصر هدایت برای سفر به گرجستان در اختیارتان قرار دهیم. با خبرنگاران همراه باشید.

سفر به گرجستان ، در سفر به تفلیس و باتومی از کجا دیدن کنیم؟

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

همه چیز درباره گرجستان

کشور گرجستان یکی از کشورهای منطقه قفقاز است که از شمال در همسایگی روسیه و از جنوب در جوار کشورهای ترکیه و ارمنستان واقع شده است. این کشور مانند ایران هر چهار فصل را دارد و بنابراین سفر به گرجستان در هر فصل می تواند زیبایی های خاص خود را داشته باشد. اما با این وجود فصل بهار را بهترین زمان سفر به این کشور می دانند. در این فصل علاوه بر آب و هوای مطبوع، می توانید از حال و هوای عید نوروز که در گرجستان هم مانند ایران جشن گرفته می گردد؛ لذت ببرید. کشور گرجستان دو شهر توریستی دارد که بیشتر کسانی که از خارج به این کشور سفر می نمایند قصد بازدید از این دو شهر یعنی تفلیس و باتومی را دارند. در ادامه به معرفی این دو شر زیبا خواهیم پرداخت.

با پایتخت رنگی گرجستان آشنا شوید

تفلیس پایتخت گرجستان است که از نظر تاریخی قدمت بسیار زیادی دارد. جالب است بدانید این شهر که در نزدیکی دریای سیاه واقع شده است؛ در گذشته در امتداد دریا شکل گرفته بوده است.

شهر تفلیس از قرن پنجم تاسیس شده و از آن موقع تاکنون بدون هیچ رقیبی پایتخت کشور گرجستان بوده است. این تاریخ غنی باعث شده در سفر به تفلیس بتوانید از معماری های فوق العاده ای که در دوره های مختلف در این شهر رواج داشته اند؛ دیدن کنید. در تفلیس معماری های متنوعی از معماری کلاسیک تا استالینیست وجود دارد.

در تفلیس از کدام جاذبه ها دیدن کنیم؟

باغ های بوتانیکال یکی از جذاب ترین جاهایی است که در سفر به تفلیس می توانید از آن دیدن کنید. درباره این باغ ها جالب است بدانید تاقبل از سال 1845 تنها خانواده سلطنتی حق بازدید و ورود داشته اند و تنها بعد از این سوال بود که بازدید از این باغ ها برای عموم باز شد.

کلیساها گزینه بعدی برای بازدید خصوصا برای علاقمندان به تاریخ و هنر هستند. کلیسای اسمیندا سامبا، کلیسای آنچیسخاتی و کلیسای کاشوتی گزینه هایی است که می توانید برای بازدید آنها را انتخاب کنید.

مجسمه مادر دیگر جاذبه ای است که به هیچ عنوان نباید بازدید از آن را فراموش کند. این مجسمه درواقع به نوعی نماد شهر تفلیس است. از دیگر جاذبه های گردشگری که می توانید در سفر به تفلیس از آنها بازدید کنید باید به شهر تفلیس، حمام های حرارتی در آبانتوبانی، پل پیس و قلعه ناریکالا اشاره نمود.

با بهشت گرجستان اشنا شوید

عده زیادی از مردم سفر به گرجستان را برای دیدن شهر زیبای باتومی انتخاب می نمایند. بخشی از آنها تور مشترک تفلیس و باتومی و بعضی فقط تور باتومی را انتخاب می نمایند. باتومی یک شهر بندری است که بر کرانه دریای سیاه واقع شده است. این شهر را پایتخت گردشگری کشور گرجستان می دانند زیرا جدا از جاذبه های تاریخی، معماری فوق العاده شهری جاذبه های طبیعی فراوانی نیز دارد. بنابراین کسانی می خواهند با یک تیر دو نشان بزنند و هم سفری تاریخی و هم سفری به دل طبیعت داشته باشند؛ سفر به باتومی انتخاب مناسبی برایشان است.

در باتومی از کدام جاذبه ها دیدن کنیم؟

جدا از تفریحاتی که می توانید در یک شهر بندری مانند باتومی داشته باشید جاذبه های بسیار دیگری نیز برای بازدید وجود دارد. باغ گیاه شناسی باتومی اولین گزینه است که باید در سفر به باتومی بازدید از آن را در دستور کار خود قرار دهید. این باغ در 9 کیلومتری باتومی واقع شده است و شما می توانید با بازدید از آن شمار زیادی از گونه های گیاهی را از نزدیک ببینید. میدان پیازا یکی دیگر از جاذبه های تاریخی باتومی است. این میدان که آن را زیباترین میدان شهر می دانند اصالت ایتالیایی دارد و شمار زیادی از هتل ها، رستوران ها، کافه ها و مراکز خرید شهر باتومی در آن قرار گرفته اند. مجسمه علی و نینو یکی دیگر از جاذبه های باتومی است. نام دیگر این مجسمه مجسمه عشق است و ساختاری بسیار زیبایی دارد. از دیگر جاذبه های باتومی می توان به آکواریوم باتومی، پارک 6 می، موزه هنر آجارا و برج آلفابت اشاره نمود.

هزینه سفر به گرجستان

برای احتساب هزینه سفر به گرجستان مانند هر سفر دیگری باید فاکتورهایی مانند حمل و نقل، هزینه اقامت، هزینه خورد و خوراک و هزینه بازدید از جاذبه های گردشگری را در نظر بگیرید. اما به طور کلی می توان گرجستان را جزو مقاصد ارزان برای ایرانی ها دانست. دلیل اصلی این امر ارزان بودن هزینه اقامت است. شما برای اقامت در گرجستان باید شبی 5 تا 20 دلار هزینه کنید. البته این درصورتی است که نخواهید در یک هتل لوکس اقامت کنید.

برای یک وعده غذا نیز باید بین 6 تا 20 دلار هزینه کنید. هزینه حمل و نقل هم درصورتی که ازوسایل حمل و نقل عمومی استفاده گردد برای هر بار 0.20 دلار است. برای بازدید از جاذبه ها و تفریحات گرجستان نیز حدود 70 تا 100 دلار در نظر بگیرید.

با جمع این موارد و مقابسه آن با دیگر تورهای نزدیک ایران شما نیز به این نتیجه خواهید رسید که سفر به گرجستان سفری نسبتا ارزان خواهد بود.

منبع: همگردی
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 637

به "سفر به گرجستان ، در سفر به تفلیس و باتومی از کجا دیدن کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به گرجستان ، در سفر به تفلیس و باتومی از کجا دیدن کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید