معرفی 10 بدن ساز برتر در طول تاریخ

به گزارش مجله استخدام جدید، خبرنگاران: ورزش پرورش اندام یکی از ورزش هایی است که هر روزه به مخاطبان آن افزوده می گردد. زیبایی و تناسب اندام یک فرد، باعث اعتماد به نفس و در نتیجه کسب موفقیت های متعدد در طول زندگی او می گردد. به همین سبب افراد زیادی وجود دارند که به صورت جدی به ورزش بدنسازی پرداخته اند.

معرفی 10 بدن ساز برتر در طول تاریخ

پیروز ترین این افراد در سرتاسر دنیا شناخته شده هستند و تاثیرات بسیار خوبی در زندگی کسانی داشته اند که می خواهند جز معروف ترین ورزشکاران پرورش اندام شوند. زندگی نامه این افراد طوری است که مردم همواره می خواهند اندامی مثل آنها داشته باشند و آنها هم مردم را به شکلی حمایت نموده اند که به آنها اطمینان می دهند از اندام خوبی بهره مند هستند.

طبیعی است که این افراد از آنجایی که جز بهترین ها در رشته ورزشی خود هستند، همواره در برنامه های تلویزیونی و رویدادهای ورزشی از آنها یاد گردد و همچنین به دلیل ساختار بدنی استثنایی آنها تمام مردم در سرتاسر دنیا آنها را می شناسند. همه این موارد باعث شده تا افراد بسیاری که همواره آرزوی داشتن اندامی متناسب داشته اند از آنها یاری بگیرند تا مطمئن شوند که بدنی با عضلاتی فوق العاده می سازند. پس با ما همراه باشید تا 10 ورزشکار پیروز در این عرصه را بهتر بشناسیم.

10 - فیل هیث (Phil Heath)

فیل هیث با نام کامل فیلیپ جرارد هیث متولد 18 دسامبر 1979 در ایالت واشینگتن است. او یک بدن ساز حرفه ای در فدراسیون دنیای بدن سازی و تناسب اندام (IFBB) است و یکی از دستاوردهای مهم او، کسب مقام قهرمانی در مستر المپیا در سال 2017 برای هفتمین سال پیایپی است. نکته جالب اینکه او در مصاحبه های خود ادعا نموده است که پیروزیت های حرفه ای خود را مدیون یک مربی کرمانشاهی است!

فیل هیث یکی از مشهورترین بدنسازان دنیا است که در فاصله یک قدمی رکورد رونی کلونی قهرمان افسانه ای مستر المپیاست. فیلت هیث در دو رشته فناوری اطلاعات و مدیریت بازرگانی فارغ التحصیل شده و در سال 2002 به صورت رسمی بدنسازی را آغاز نموده است. غذای مورد علاقه او استیک است و از غذاهای ایتالیایی لذت می برد.

9 - فرانکو کولومبو (FRANCO COLUMBU)

فرانکو کولومبو در هفتم آگوست 1941 در ایتالیا متولد شد و زندگی ورزشی اش را با رشته بوکس آغاز کرد. سپس به پاورلیفتینگ و بدنسازی رو آورد و توانست در سال های 1976 و1981 به مقام قهرمانی مستر المپیا برسد. او با قد 162 سانتی متری اش جز کوتاه قامت ترین قهرمانان پرورش اندام بود. او در سال 1977 در مسابقات قوی ترین مردان شرکت کرد و در صندلی پنجم ایستاد اما به دلیل اسیب دیدگی شدید در این رقابت ها زیر تیغ جراحی رفت پزشکان به او گفتند ممکن است دیگر قادر به راه رفتن نباشد اما فرانکو خیلی زود سلامتش را باز یافت و به دنیای بدنسازی بازگشت. او یکی از دوستان صمیمی آرنولد بود که در سال 1969 وارد آمریکا شد. ابتدا او را یکی از قویترین مردان آمریکا می دانستند اما فرانکو با تغییر برنامه تمرینی اش توانست وارد رقابت های پرورش اندام گردد و نام خود را در فهرست قهرمانان این رشته ثبت و جاودانه کند.

فرانکو علاوه بر دنیای ورزش در سینما نیز پیروز بود او در چندین فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت و در چند برنامه تلویزیونی حاضر شد. او در سال 1977 در رشته فیزیوتراپی از دانشگاه فارغ التحصیل و در سال 2004 پیروز به اخذ درجه دکترای تغذیه شد. از مقام های قهرمانی فرانکو کلمبو در سایر رشته های ورزشی می توان به قهرمانی پاورلیفتینگ ایتالیا المان، کسب پنج عنوان قوی ترین مردان دنیا و قهرمانی بوکس آماتور ایتالیا اشاره نمود. فیلم های سینمایی نابودگر و گرسنه بمان از معروف ترین هنرنمایی های این مرد ایتالیایی است.

8 - فرانک زین (FRANK ZANE)

فرانک زین متولد سال 1942 در شهر کینگستون ایالت پنسیلوانیا واقع در کشور آمریکا است. او یک بدنساز حرفه ای آمریکایی و همچنین یک معلم بوده است. فرانک زین یک مدرک لیسانس در رشته آموزش، از دانشگاه ویلکس در سال 1964 دریافت کرد و سپس تحصیلات تکمیلی خود را در رشته روانشناسی ادامه داد. زین 3 بار عنوان مستر المپیا را دریافت نموده است (1977 تا 1979). دوران او نشانگر انتقال تمرکز و اهمیت از بزرگی عضلات به زیبایی عضلات بود. فیزیک بدنی متناسب زین به این صورت بود که دور کمر او از همه کسانی که عنوان مسترالمپیا را داشتند باریکتر بود که با شانه های پهنش، بدن Vشکل او را از دیگران متمایز می کرد.

زین یکی از تنها 3 نفری است که توانسته در مسابقات بدنسازی، آرنولد شوارتسنگر را شکست دهد. جالب است بدانید که او به دلیل مدرک لیسانسش، به شیمیدان ملقب شد. در سال 2005، فرانک زین در فیلم See Arnold Run دستیار فراوری نماینده بود و همچنین در نقش گوینده فدراسیون بین المللی بدنسازان بازی کرد. از سال 2006 تا کنون، فرانک زین یک وب سایت شخصی دارد، در سمینارها حضور پیدا می نماید و در برنامه خود با عنوان تجربه زین در سن دیگو، جلساتی در مورد وزنه برداری برگذار می نماید.

7 - رونی کولمن (RONNIE COLEMAN)

رونی کولمن با هشت بار قهرمانی در مسابقات مستر المپیا مشترکاً به همراه لی هنی با عنوان بزرگترین بدنساز تمام دوران شناخته می گردد. به علاوه وی با 26 بار قهرمانی در مسابقات فدراسیون دنیای بدن سازی و تناسب اندام رکورد دار محسوب می گردد. این رکورد پیشتر با 22 بار قهرمانی از آن وینس تیلور بود که این رکورد توسط کولمن در 5 نوامبر 2004 شکسته شد. او که متولد ایالت لوئیزیانا آمریکا است، در سال 1982 از دبیرستان فارغ التحصیل شد و توانست در همان سال وارد دانشگاه شده و در رشته حسابداری تحصیل کند.

بعد از فارغ التحصیلی او به عنوان افسر پلیس در آرلینگتون تگزاس به خدمت در آمد و در آنجا بود که همکارش به او پیشنهاد کرد تا در باشگاه دابسون تمرین کند. در سال 1990 با قهرمانی در رده سنگین وزن مسابقات آماتوری مستر تگزاس نشان داد که آینده خوبی را در پیش دارد. او با قهرمانی در رده آماتورهای دنیا در سال 1991 توانست کارت حرفه ای و جواز حضور در مسابقات حرفه ای را کسب کند. کولمن بعد از بازنشستگی به خاطر تمرینات سنگین دو بار تحت عمل جراحی ستون فقرات و مهره های گردن نهاده شد. جالب است بدانید که او در سال 1392 به ایران سفر کوتاهی داشت که تمامی دوره ها و کلاس های آموزشی که قرار بود توسط وی برگزار گردد لغو شد. دلیل خاصی برای لغو برنامه های وی اعلام نشد. زمانی که کولمن می خواست برگردد از هفده هزار دلار دستمزدش فقط پنج هزار تا برداشت و گفت من برنامه ای اجرا نکردم، حق من همین قدر است!

6 - کوین لورون (Kevin Levrone)

این قهرمان دو ملیتی در جولای سال 1968 از پدر ایتالیایی و مادر افریقایی در رم ایتالیا متولد شد. او به موسیقی علاقه مند است وعضو گروه فول بلون میباشد. همچنین او دومین بدنساز حرفه ای است که بعد از آرنولد به دنیای هنر آمده است. کوئین به خاطر عضلات سرشانه بینظیرش معروف است ودر سال 1994 به مقام اول ارنولد کلاسیک دست یافت.

او همچنین در دوومیدانی هم دستی دارد و در یکی از مسابقات دو 100 مترنفر دوم شد که نشان دهنده بالا بودن آمادگی جسمانی اش است. اولین مقام او در پرورش اندام، اول شدن در مسابقات قهرمانان 1992 و دومی مستر المپیا در همان سال بود. وی از ورزشکارن خستگی ناپذیر عرصه پرورش اندام می باشد که خیال بازنشستگی را در سر نمی پروراند، کوین با شرکت در مسابقات مستر المپیا 2016 به همه ثابت کرد این مرد افسانه ای پرورش اندام تمام شدنی نیست.

5 - آرنولد شوارتزنگر (ARNOLD SCHWARZENEGGER)

آرنولد شوارتزنگر در جولای 1947 درکشور اتریش متولد شد. او 7 بار قهرمانی در مسابقات مستر المپیا (معتبرترین مسابقات پرورش اندام) را دارد و یکی از پرافتخارترین قهرمانان دنیا است. او بدنسازی را از 13 سالگی آغاز کرد و در 22 سالگی اولین قهرمانی خود را در مستر المپیا بدست آورد. طبق گفته خود آرنولد، او زیاد طعم شکست را در مسابقات نچشیده است و واقعاً نیز همچین است زیرا از 25 مسابقه رسمی و بین المللی که داشته است فقط 2 مسابقه حرفه ای را اول نشده است و در ان دو مسابقه به مقام 2 رسیده است.

همچنین نام او در کتاب رکوردهای گینس به عنوان بهترین و کاملترین بدن انسانی آمده است. جالب است بدانید که آرنولد کلاسیک با نام جدید جشنواره ورزشی آرنولد یک همایش سالانه برای ورزش های گوناگون است که به یاد آرنولد شوارتزنگر نام گذاری شده و تمرکز آن بر روی بدن سازی و مسابقه تناسب اندام و فیگور می باشد. آرنولد شوارتزنگر کتاب زندگی نامه خود تحت عنوان یادآوری مطلق را به نگارش درآورد و در سال 2012 منتشر کرد. علاوه بر آن آرنولد، نویسنده چندین کتاب دیگر در زمینه بدنسازی است که می توان به کتاب دائرةالمعارف بدنسازی که مجموعه مقالات و تجربیاتش در زمینه بدنسازی را گردآوری نموده، اشاره نمود. .

وی 2 بار در سال های 1991 و 2003 برای فیلم های ترمیناتور 2 و ترمیناتور 3 رکورد دستمزد در هالیوود را از آن خود کرد. آرنولد این روزها برای هر فیلم پنج میلیون دلار و مقداری از درآمد فیلم را دریافت می نماید. او بزرگترین اکشن کار کل تاریخ هالیوود به دلیل بازی در فیلم های نظیر نابودگر، دروغ های حقیقی، کماندو، یادآوری مطلق و ده ها فیلم اکشن دیگر است. آرنولد همچنین در عرصه سیاست فعال و عضو حزب جمهوری خواه ایالات متحده است و نامزد حزب جمهوری خواه فرمانداری کالیفرنیا بوده است.

4 - لی هینی (Lee Haney)

لی هینی متولد نوامبر سال 1959 در ایالت کرولینای جنوبی، یکی از چهره های بدنسازحرفه ای شناخته شده در فدراسیون بین المللی بدنسازان بوده است که اکنون شهرتش بیشتر برای داشتن رکورد بیشترین برد عنوان مستر المپیا است (هشت بار از 1984 تا 1991) . در اکتبر سال 2005 بود که کولمن به رکورد مستر المپیای هینی رسید و دومین فردی شد که توانسته از زمان آغاز کار خود، بعد از اینکه هینی این رکورد را به مدت حیرت انگیزچهارده سال نگه داشته بود، هشت عنوان مستر المپیا را، به طور متوالی بدست بیاورد.

او همچنین در شبکه تلویزیونی ترینیتی (Trinity)، برنامه ای دارد به نام کاملا رو فرم با لی هینی، که معمولا توسط ورزشکاران معروف و گاهی اوقات همسر خود، برگزار می گردد. در آن برنامه، او از اهمیت رشد فیزیکی و روحی سخن می گوید و یکی از سخنان معروف او این است که ما باید تمرین کنیم برای تحریک کردن، نه نابود کردن

3 - دکستر جکسون (Dexter Jackson)

دکستر جکسون در نوامبر سال 1969 در ایالت فلوریدا متولد شد. دکستر اولین بار در سال 1992 در مسابقه قهرمانی کمیته ملی بدن سازی در ایالت های جنوبی آمریکا شرکت کرد و در آن مسابقه سوم شد. او در سال 1999 برای اولین بار در مسابقه آرنولد کلاسیک شرکت کرد و توانست رتبه هفتم را کسب کند . در همان سال بود که دکستر جکسون نخستین افتخار سطح اول خود را بدست آورد که در آن مسابقات توانست رتبه سوم را کسب کند و در همان سال و در معتبرترین مسابقه پرورش اندام سال یعنی مسابقات مسترالمپیا توانست رتبه نهم را کسب کند.

از حاشیه های دوران حرفه ای او می توان به درمسابقات مسترالمپیای 2007 اشاره نمود که توانست مقام سوم را بعداز رونی کلمن کسب کند ، اما بعضی از کارشناسان می گویند که او لایق مقام اول و دوم در این مسابقات بود . دکستر در میان بدنسازان دیگر از تناسب اندام و بدن خوش ترکیب خوبی برخوردار است و بارها تصاویر عضلانی او عکس صفحه اول مجله Muscular Development بوده است. درنهایت دکستر جکسون با کوشش و پشتکاری که داشت توانست در سال 2008 و در معتبرترین و مهمترین مسابقات سال یعنی در مسترالمپیا 2008 با پشت سر گذاشتن رقبای قدرتمند خود قهرمان این مسابقات گردد.

2 - شان ری (SHAWN RAY)

در سال 1986 یک مرد آمریکایی طی مصاحبه ای مطرح کرد که: سرنوشتم این است که مسترالمپیا شوم و هیچ چیز در دنیا نمی تواند این را تغییر دهد. او کسی نبود به جز شان ری افسانه ای! از جمله نخستین دستاوردهای او می توان به کسب صندلیی در تالار افتخارات دوران دبیرستان اشاره نمود. در سال 1990 در اولین رقابت حرفه ای اش یعنی آیرون من به مقام نخست رسید. بعد از قهرمانی سال 1991 در آرنولد کلاسیک دیگر او تمرکزش را فقط روی مسترالمپیا قرار داد. به نظر خودش بهترین آمادگی بدنی تمام عمرش را سال 1992 در مستر المپیای هلسیکنی فلاند داشت که به مقام چهارم رسید.

در سال 2005 ری گفت میخواهد رقابت بدنسازی و فیتنسی را شخصاً برگزار کند؛ رقابت حرفه ای وایوتک شاون ری کلورادو کلاسیک در سال 2006 با بیشترین جایزه نقدی پس از مسترالمپیا و آرنولد کلاسیک. در نهایت هر چند شاون ری هرگز به آرزوی بزرگش یعنی قهرمانی مسترالمپیا نرسید ولی عضلات زیبای او برای همواره در ذهن دوستداران بدنسازی خواهد ماند و همگان از او به عنوان یکی از بهترین بدنسازان طول تاریخ یاد می نمایند.

1 - فلکس ویلر (Flex Wheeler)

فلکس ویلر، معروف به سلطان تقارن در تاریخ اوت 1965 در ایالت کالیفرنیای متولد شد و توسط آرنولد به عنوان یکی از بهترین بدنسازان تاریخ معرفی گردید. ویلر در ابتدا به عنوان یک افسر پلیس استخدام شد ولی به زودی این شغل را رها کرد و تمام تمرکز خود را وقف بدنسازی کرد تا روزی حرفه ای گردد . او 5 بار قهرمان مسابقه آیرون من و 4 بار آرنولد کلاسیک است . همچنین او در مسابقات حرفه ای فرانسه و مسابقه حرفه ای مجارستان قهرمان شد.

فلکس ویلر تمرینات بدنسازی به صورت حرفه ای را بیرون راندن انسان از حالت بچه گی و نوجوانی و تبدیل به حالت مرد بودن میداند . او در سال 1994 تصادفی کرد که ممکن بود باعث گردد او برای همواره از سمت چپ بدن فلج گردد اما او دوباره بعد از بهبود آغاز کرد و سریعا به بدن حرفه ای خود بازگشت .ویلر بازنشستگی خود به صورت رسمی را در سال 2000 گفت اما رقابت های او تا سال 2002 ادامه یافت.

منبع: muscleprodigy

منبع: برترین ها
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 213

به "معرفی 10 بدن ساز برتر در طول تاریخ" امتیاز دهید

45 کاربر به "معرفی 10 بدن ساز برتر در طول تاریخ" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 10 بدن ساز برتر در طول تاریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید