ویژگی امنیتی جالب و نو واتساپ

به گزارش مجله استخدام جدید، دیجیاتو نوشت: واتس اپ به ویژگی امنیتی جدیدی مجهز می گردد که به موجب آن کاربران می توانند پیغام های متنی یک بار قابل مشاهده را برای مخاطبان خود ارسال نمایند.

ویژگی امنیتی جالب و نو واتساپ

واتس اپ به ویژگی امنیتی جدیدی مجهز می گردد که به موجب آن کاربران می توانند پیغام های متنی یک بار قابل مشاهده را برای مخاطبان خود ارسال نمایند. گیرنده پیغام متنی، امکان گرفتن اسکرین شات، کپی کردن پیغام یا فورواردکردن آن را ندارد و پیغام بعد از دریافت به وسیله گیرنده، حذف می گردد.

این ویژگی به حفظ حریم خصوصی کاربران یاری می نماید. مردادماه سال جاری، واتس اپ قابلیت امنیتی را در دسترس کاربران نسخه بتا قرار داد که به موجب آن، آن ها می توانستند عکس ها و ویدیوهای یک بار قابل مشاهده را برای مخاطبان خود ارسال نمایند. نکته جالب توجه در خصوص این ویژگی آن است که گیرنده اجازه گرفتن اسکرین شات از عکس دریافتی یک بار قابل مشاهده یا امکان ذخیره کردن آن را ندارد. قابلیت مذکور، تنها از ارسال عکس یک بار قابل مشاهده پشتیبانی می کرد و چنین امکانی برای محتواهای متنی در دسترس نبود.

اکنون براساس اطلاعات منتشرشده از سوی وب سایت WABetaInfo، کاربران واتس اپ نسخه بتا 2.22.25.20 اندرویدی می توانند محتواهای متنی یک بار قابل مشاهده برای مخاطبان خود ارسال نمایند. دریافت نماینده امکان ذخیره، کپی کردن، فورواردکردن یا گرفتن اسکرین شات از این محتواهای متنی را ندارد.

با این رویکرد، واتس اپ در کوشش است تا کاربران بتوانند با امنیت بالاتری با مخاطبان خود در ارتباط باشند و نگران پیغام های ارسال شده برای دیگران نباشند. کاربرانی که می خواهند پیغام آن ها برای دیگران فوروارد نگردد، یا محتوای ارسالی فقط یک بار قابل رؤیت باشد، این قابلیت برای آن ها یاری نماینده است.

لازم به ذکر است بعضی از برنامه های پیغام رسان مانند اسنپ چت، مدت هاست به چنین قابلیت هایی مجهز هستند و شاید توسعه چنین قابلیت هایی برای واتس اپ نسبت به سایر برنامه های پیغام رسان بازار، کمی دیر به نظر برسد. در هر حال، واتس اپ برای جا نماندن از رقبای دیگر، مجبور است چنین امکاناتی را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

در کنار این ویژگی، کاربران واتس اپ می توانند از گزینه ارسال پیغام مدت زمان دار استفاده نمایند. این پیغام ها براساس ترجیح کاربر می توانند 24 ساعت تا 90 روز بعد از ارسال به وسیله فرستنده، پاک شوند. این قابلیت هم در چت های فردی و هم در گروه های واتس اپ در دسترس کاربران واقع شده است.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 آذر 1401 بروزرسانی: 21 آذر 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2220

به "ویژگی امنیتی جالب و نو واتساپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی امنیتی جالب و نو واتساپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید