چندتا از مشهورترین جاذبه های گردشگری پکن

به گزارش مجله استخدام جدید، یکی از کشورهای زیبایی که مکان های دیدنی و توریستی زیادی دارد چین است که برای دیدن مناطق دیدنی زیبای آن به ماه ها زمان احتیاج است .کشورچین جاذبه های گردشگری فراوانی مانند دیوار چین، کوه تای، شهر ممنوعه، کاخ پوتالا و معبد و آرامگاه کنفوسیوس دارد که در این بخش ازگردشگری نمناک می خواهیم شما را با مکان های دیدنی و توریستی چین آشنا کنیم پس با ما همراه شوید.

چندتا از مشهورترین جاذبه های گردشگری پکن

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

جاذبه های گردشگری و مناطق دیدنی چین

جمعیت و وسعت کشور چین

کشور چین با نام رسمی جمهوری خلق چین ، پرجمعیت ترین کشور دنیا با بیش از 1.3 میلیارد نفر سکنه است. چین بعد از روسیه و کانادا سومین کشور عظیم دنیا از نظر وسعت خاکی محسوب می گردد.

چین معمولاً به عنوان یک ابرقدرت جدید بالقوه توصیف می گردد اما کارشناسان هشدار داده اند که حباب مالی و رشدجمعیتی غیرقابل کنترل در این کشور ممکن است باعث کاهش یا حتی توقف رشد چین در سال های آینده گردد .

تمدن و زبان و مذهب مردم چین

چین باستان یکی از کشورها با کهن ترین تمدن های تاریخ است که باستان شناسان از زندگی انسان های اولیه در دومیلیون سال پیش در این منطقه خبر داده اند.

زبان اصلی مردمان چین ، زبان چینی است و مذاهب مختلفی دارند اما مذاهب اصلی شان، بودیسم، مسیحیت، اسلام، تائوئیسم است و با رنمینبی(یوان) داد و ستد می نمایند.

مردم چین مذاهب مختلفی دارند

جاذبه های گردشگری چین

چین چهارمین کشور پهناور دنیا و با جاذبه های گردشگری دیدنی، آثار فرهنگی برجسته ای است که این کشور را به یکی از قطب های گردشگری تبدیل نموده است .

پایتخت کشور چین شهر پکن است و عظیم ترین شهر چین شانگهای می باشد و دیوار چین نیز یکی از مشهورترین آثار باستانی چین است . چینی ها علاوه بر اینکه پوشاک غیر اصل و کپی فراوری می نمایند جاذبه گردشگری تقلبی و کپی نیز دارند که نمونه های این جاذبه های دیدنی شامل :مجسمه ابوالهول ، نمونه تقلبی برج ایفل در در شهر هانگزو ، مدرسه جادوگری هاگوارتز،کاخ کنگره آمریکا، برج پیزا و مجسمه های بودا می باشد.

پکن

پکن از شلوغ ترین شهرهای دنیا و پایتخت چین است و دارای غنای تاریخی و فرهنگی زیاد مانند شهر ممنوعه، دیوار عظیم چین، قلعه ای تابستانی یا خانه بهشت است.

پکن شلوغ ترین شهر دنیا و پایتخت چین

دیوار عظیم چین

دیوار چین از اصلی ترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری چین است . دیوار چین به طول 7 کیلومتر از طولانی ترین سازه مهندسی تدافعی نظامی در دنیا است که گردشگران زیادی را جذب خود می نماید.

این دیوارنمای بسیارعالی برای عکاسی دارد زیرا در بلند ترین نقطه برای اهداف نظامی و دفاعی ساخته شده است پس حتما دوربین عکاسیخودرا همرا ببرید و در کنار این دیوار قدم بزنید و عکاسی کنید.

چینی ها برای پا بر جا ماندن عشقشان بر روی دیوار قفل هایی می زنند که نام همسرشان بر روی آن حک شده است .آن ها بر این باورند که این قفل هاعشقشان را پایدار می نماید.

دیوار چین مشهور ترین جاذبه گردشگری چین

کاخ تابستانی

کاخ تابستانی از معروف ترین باغ های سلطنتی دنیا با چشم انداز های طبیعی بسیار است . این کاخ دارای تپه ها و آب ها با معابد، پل ها و قصرها و دروازه ها فراوانی است که زیبایی بی نظیری به این منطقه بخشیده است .

در کاخ تابستانی دریاچه و در کنار آن پل هفده قوس و جزیره نانهو از دیدنی ترین قسمت های این محوطه هستند. آب و هوای خوب و قایق سواری ودیدن از کاخ ها و دروازه ها و ایوان ها گردشگران زیادی را به این نقطه جذب می نماید.

یکی از ایوان ها کاخ تابستانی ایوانی طولانی از جنس چوب می باشد که روی سقف و دیواره های آن نقاشی های باستانی چینی کشیده اند.در کاخ تابستانی دروازه عظیمی وجود دارد که برای ساخت آن از میخ یا پیچ و بست استفاده نشده و تمامی اتصالات آن قطعات چوب به صورت نر و ماده است.

کاخ تابستانی معروف ترین باغ سلطنتی دنیا

شهر ممنوعه

شهر ممنوعه از وسیع ترین و کامل ترین مجموعه معماری چوبی در دنیا با تعداد قصرها و اتاق های بی شمار (جمعا 9999) است. اگر می خواهید به این شهر بی نظیر بروید حتما دوربین عکاسی و کفش پیاده روی مناسب با خود ببرید زیرا میزان پیاده روی این شهر زیاد است . این شهر از مناطق گردشگری مهم چین می باشد که به علت گردشگران فراوان در آخر هفته عکاسی کردن از آن امکان پذیر نیست.

شهر ممنوعه از مهم ترین مناطق گردشگری چین

پارک دنیای

پارک دنیای شامل 17بخش از جمله شرق اروپا، غرب اروپا، شمال اروپا، شمال آمریکا، جنوب، آمریکا، آفریقا، اقیانوسیه، غرب آسیا، شرق آسیا، آسیای جنوبی و غیره است وکه در هر بخش با معماری و فرهنگ و جاذبه های دیدنی کشورها در مقیاس کوچک تر آشنا می شوید.

درپارک دنیای می توانید از آثار تاریخی مانند تخت جمشید خودمان دیدن کنید و از فیل سواری کنار تاج محل در هند و شتر سواری کنار اهرام مصر لذت ببرید.

پارک دنیای بهترین جای دیدنی کشور چین

باغ وحش پکن

حیف است که به چین بروید و از باغ وحش پکن بازدید نکنید و سفرتان بدون دیدن پاندا و پنگو ئن و زرافه تمام گردد. در باغ وحش پکن بلیت قسمت های مختلف جداگانه فروخته می شوند و می توانید بخش هایی را که دوست دارید انتخاب کنید و هنگام ورود بلیت شان را بخرید.از جذاب ترین قسمت های این باغ وحش دیدن از پاندا ها است.

دیدن پنگوئن ها در باغ وحش پکن

خیابان وانگ فوجینگ

وانگ فوجینگ خیابان پیاده روی و گردشگری معروف شهر پکن است که درمرکز شهرقرار گرفته است و عبور اتومبیل در آن ممنوع است . این خیابان نشانی از تاریخ چین است و ساختمان های قدیمی بازسازی شده زیادی در آن قرار گرفته است .

در این خیابان برای عبورگردشگر ها قطاری در نظر گرفته شده است که گردشگر ها را جابه جا می نماید. در این خیابان می توانید از اغذیه فروشی ها دیدن کنید و چیزی مطابق میلتان پیدا کنید.

غذاهای عجیب و غریب فراوانی مانند:انواع گوشت ها و کباب های حلال بره و گوسفند و گاو ، جوجه کباب ، مرغ و انواع ماهی و غذاهای دریایی گرفته تا حیوانات و حشر ه های عجیب و غریب و غیرحلال را می توانید در این اغذیه فروشی ها بیابید.

دراین خیابان غرفه هایی وجود دارند آرم کلمه حلال یا عباراتی از قبیل لااله الا الله و بسم الله الرحمن الرحیم را دارند وغذاهای حلال می فروشند، اغلب این فروشنده عربی بلدند.

در خیابان وانگ فوجینگ پکن عبور اتومبیل ممنوع است

چگونه به چین برویم؟

پیشنهاد می کنیم برای سفر به چین از تورهای گردشگری بهره ببرید زیرا عاقلانه ترین کار ممکن می باشد.تورهای گردشگری از ابتدا برای ویزای شما اقدام می نمایند و در طول سفر برای بازدید و گردش همراه تان هستند.

چه زمانی به چین برویم؟

بهترین زمان برای سفر به چین از ماه سپتامبر (شهریور) تا اواسط نوامبر (اوایل آبان) است. سفر در این زمان به علت خوب بودن هوا و کم بودن تعداد گردشگر ها بسیارمطلوب است.

آب در پکن

چین آب لوله کشی قابل آشامیدن ندارد و باید در این شهر از آب معدنی استفاده کرد حتی آب این کشور برای مسواک زدن نیز مناسب نیست.آب معدنی های چین کمی شیرین هستند.

زبان انگلیسی تان خوب است؟

در چین هیچ کس انگلیسی نمی فهمد و تلاشی برای فهمیدن نمی نماید پس ضروری است قبل از خروج از هتل از مسئول پذیرش هتل بخواهید نام تمام مکان هایی را که در آن روز قرار است به آنها سر بزنید به زبان چینی روی برگه ای برای تان بنویسد. اما اگر نگران هستید ضروری است فقط همراه با تور و لیدرتان به تماشای نقاط دیدنی چین بروید.

چگونه و چه زمانی به کشور چین سفر کنیم؟

در چین نمکدان همراه خود داشته باشید !

تمامی غذاها و تنقلات چینی شیرین هستند و حتی پاستا و سس های سالاد و کباب ها ،چیپس و پاپ کورن هایشان نیز طعم شیرین می دهند.

درپروازهای متعلق به هواپیمایی کشور چین نیز غذاهای شیرین سرو می گردد اگر به غذاهای شیرین چینی علاقه ای ندارید می توانید از صبحانه های مجانی هتل بهره ببرید اما توصیه می کنیم چند وعده غذای نیمه آماده یا کنسرو برای سفر به چین با خودتان ببرید .

در چین کجا خرید کنیم؟چطور چانه بزنیم؟

در پکن مراکز خرید و پاساژهایی وجود دارد که می توانید تقلبی هر جنس و برندی را با قیمت بسیار مناسب در آن بیابید.معروف ترین آنها یَشوُ بازار است.قیمت در پکن از شانگهای پایین تر است . جنس های یشو بازار اما برخلاف قیمت کم شان جنس های تقلبی خوبی هستند و سال های سال برای تان کار می نمایند.

در پکن خیابانی به نام موشیَن لُو وجود دارد که برندها و مارک های خوب و درجه یک چینی با قیمت بسیار مناسب و کیفیت و تنوع جنس در آن عرضه می گردد.

در شانگهای شما می توانید برند ها و مارک های معروف دنیای و اروپایی که برای ما بیشترآشنا هستند را بیابید و بخرید. برای خرید چای و انواع دمنوش نیز می توانید داخل شهر با قیمت های مناسب تر هم اقدام به خرید کنید. برای خرید ابریشم و مروارید و تشخیص اصل و فرعش از کارخانه خریداری کنید.

خرید کردن و تخفیف کردن از فروشنده های کشور چین

نحوه تخفیف دریافت از فروشنده برای خرید در چین

وقتی جنسی را می پسندید ،آن را به فروشنده نشان دهید . فروشنده قیمت را روی ماشین حساب برای تان می نویسد شما برای تخفیف دریافت می توانید یک دهم قیمتی را که فروشنده روی ماشین حساب برایتان نوشته را بنویسید مثلا اگر قیمت شلواری 300 یوآن است با قیافه متعجب 30 یوآن را بنویسید و در نهایت با 50 یوآن شلوار را بخرید .

اغلب به همان 30 یوآن هم راضی می شوند! باید مصمم باشید و هرجا لازم بود، وانمود کنیدکه می خواهید مغازه را ترک می کنید و از شلوار دوست داشتنی تان می گذرید! جنس های یشو بازار اما برخلاف قیمت کم شان جنس های خوبی هستند و سال های سال برای تان کار می نمایند.البته جنس های تقلبی خوب !

به علت زیاد بودن اسکناس تقلبی در چین پول تان را درصرافی معتبر یا هتل چنج کنید و به کسی جز هتل و صرافی معتبراطمینان نکنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1557

به "چندتا از مشهورترین جاذبه های گردشگری پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چندتا از مشهورترین جاذبه های گردشگری پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید