چگونه در فرودگاه زنده بمانیم؟!

به گزارش مجله استخدام جدید، پروازتان با تاخیر خواهد بود و چند ساعتی در فرودگاه معطل هستید؟ حتی فکر کردن به این شرایط هم مثل کابوس است! اما با انجام این کارهای ساده می توانید این تجربه خسته کننده را دلپذیر کنید.

چگونه در فرودگاه زنده بمانیم؟!

وقتی با هواپیما سفر می کنید پی خیلی از چیزها را باید به تن تان بمالید، کنسلی، تاخیر، خدمات مشتریان ضعیف و صف های طولانی که کند پیش می فرایند همه و همه تنها برای نشستنی طولانی مدت در یک اتوبوس هوایی! گاهی شرایط حتی بدتر از این است، شما پروازی دو مسیره خریده اید، این به آن معنی است که باید دو بار در فرودگاه معطل شوید.

اما روش هایی وجود دارند که به شما کمک می کنند این ساعات طولانی را راحت تر بگذرانید و حتی به شما خوش بگذرد!

1- در کیف دستی تان بسته زنده ماندن بگذارید!

آماده بودن برای هر چیزی بهترین راه است و داشتن ذخیره از چیزهایی که لازم دارید اولین قدم در زنده ماندن در فرودگاه خواهد بود! این بسته ذخیره باید شامل:

- خوراکی و تنقلات

- یک بطری خالی (برای آب)

- دستمال مرطوب

- دارو

- مسواک و خمیر دندان

- یک یا دو کتاب سبک

- یک سویشرت یا ژاکت راحت

- چشم بند برای خواب بهتر

همراه داشتن برخی از این موارد به فکر خودتان هم رسیده بود اما شاید برخی دیگر را نمی دانستید. در فرودگاه هم خوراکی پیدا می شود اما قیمت آن خیلی بیشتر از بیرون است.

ممکن است با خود فکر کنید که انواع و اقسام کتاب ها را در گوشی موبایل یا تبلت تان دارید و احتیاج نیست کتابی به همراه آورید. اما به خاطر داشته باشید که این وسایل الکترونیکی به برق احتیاج دارند و اگر شارژشان تمام شود گیر می افتید.

2- شارژر به همراه داشته باشید

وقتی در فرودگاه گیر افتاده اید احتمالا خیلی از موبایل تان استفاده خواهید کرد و به همین دلیل شارژ آن زود تمام خواهد شد. البته می توانید تلفن همراه تان را خاموش کنید تا شارژش تمام نشود. اما اگر نمی خواهید چنین کنید به یاد داشته باشید حتما شارژرتان را همراه ببرید. در بسکمک از فرودگاه ها پریز برق برای شارژ وسایل الکترونیکی تعبیه شده است. برای اطمینان اگر پاور بانک دارید آن را هم به همراه بیاورید.

3- اگر پول همراه دارید از اتاق های استراحت فرودگاه استفاده کنید

احتمالا همانطور که در فرودگاه معطلید و از طریق تعداد زیادی ساک و چمدان محاصره شده اید، به تختی راحت، خوراکی و تلویزیون فکر می کنید. اما چیزی که نمی دانید آن است که بسکمک از فرودگاه ها سالن استراحتی دارند که تخت هایی راحت دارد و غذا هم سرو می کنند. با پرداخت مقداری پول می توانید از این سالن ها استفاده کنید (البته اگر بسته زنده ماندن را با خود به همراه آورده باشید خیلی به این سالن ها احتیاج پیدا نمی کنید و در هزینه هاتان صرفه جویی می کنید).

4- جایی راحت برای خوابیدن پیدا کنید

خوابیدن هم انرژی تان را تجدید می کند و باعث می شود وقتی به مقصد می رسید خسته نباشید و هم باعث می شود زمان خیلی زودتر بگذرد و در فرودگاه حوصله تان سر نرود.

قرار نیست چرت بزنید، قرار است بخوابید چون ساعت ها در فرودگاه خواهید بود! خوابیدن روی جایگاه های فرودگاه معمولا خیلی سخت است چون کوچک هستند و باید در حالت نشسته روی آنها خوابید و تنها در صورتی خوابی راحت خواهید داشت که مانند جوجه تیغی خودتان را روی جایگاه گرد کنید! در غیر این صورت باید جای دیگری برای خواب پیدا کنید. برای خواب راحت باید مکانی پیدا کنید که به دور از هر شلوغی و جمعیتی باشد. مثلا خوابیدن در اطراف تلویزیون های فرودگاه اصلا عاقلانه نیست. همچنین این مکان باید کم رفت و آمد باشد تا هم مزاحم عبور و مرور افراد نشود و هم شما بتوانید با آرامش در آن دراز بکشید. مورد دیگری که باید در نظر بگیرید چراغ ها است. نباید در جایی از فرودگاه بخوابید که چراغ های روشن زیادی دارد.

برای پیدا کردن جای خواب سریع دست به کار شوید چون معمولا مسافران زیادی هستند که مانند شما باید چند ساعتی را در فرودگاه سپری کنند و اگر دیر بجنبید آنها تمام نقاط خوب را می گیرند! وقتی مکان آرامی برای خواب پیدا کردید، یک زیر انداز یا چیزی از همین دست را کف زمین پهن کنید و سویشرتی که پیشنهاد داده بودیم با خود به همراه داشته باشید را مانند بالشت زیر سرتان بگذارید.

منبع: فوت و فن / mnn.com
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2163

به "چگونه در فرودگاه زنده بمانیم؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در فرودگاه زنده بمانیم؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید