کارشناس امنیتی ترک: راهبرد ترکیه در مقابله با پ ک ک تغییر نموده است

به گزارش مجله استخدام جدید، کارشناس امنیتی ترکیه با اشاره به تغییر راهبرد این کشور در مقابله با گروه تروریستی پ ک ک گفت: در راهبرد جدید، نقش سرویس اطلاعاتی(میت) و محصولات دفاعی فراوری داخل پررنگتر است.

کارشناس امنیتی ترک: راهبرد ترکیه در مقابله با پ ک ک تغییر نموده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سی ان ان ترک، مقابله ترکیه با گروه تروریستی پ ک ک همچنان ادامه دارد. اما راهبرد این مقابله در دوره اخیر تفاوتی با گذشته داشته است.

مته یارار کارشناس مسائل امنیتی در این خصوص گفت: ترکیه راهبرد خود در مبارزه با گروه پ ک ک را تغییر داده است. این گروه تروریستی در دوره اخیر در رده های بالا مورد هدف قرار می گیرد. در این راهبرد، سرویس اطلاعاتی(میت) شناسایی و تعقیب می نماید و نیروهای مسلح ترکیه از بین می برد. تروریستها دیگر در کوهستان و شهر و یا هر جای دیگر راحت نیستند.

وی اضافه نمود: در این جهت، اطلاعات بسیار مهم است. اما تنها اطلاعات کافی نیست و محصولات صنایع دفاعی ترکیه که در دوره اخیر فراوری شده اثر خود را به نمایش می گذارد.

این کارشناس امنیتی ادعا کرد که بر مبنای نظر کارشناسان، ترکیه تبدیل به کشوری شده که در خارج از محیط جغرافیایی خود دست به عملیاتهایی می زند که درخشان است و نمونه های این عملیاتها زیاد است.

از بامداد شنبه 4 اردیبهشت ماه، نیروهای زمینی و هوایی ترکیه عملیاتی را در متینا واقع در شمال عراق شروع کردند که هدف از آن مقابله با گروه تروریستی پ ک ک عنوان شده است.

در کنار نیروی زمینی، جنگنده های اف16، پهپادهای اطلاعاتی و جنگی و نیز هلی کوپترهای آتاک اقدام به پشتیبانی و بمباران منطقه می نمایند.

ترکیه طی 2 سال گذشته عملیاتهای زیادی را در شمال عراق دنبال نموده است. این عملیاتها برای مقابله با خطر گروه تروریستی پ ک ک عنوان می گردد.

مقامات بغداد و رهبران جریانهای سیاسی اما در این خصوص بارها موضع گیری و نارضایتی خود را از این عملیاتها اعلام نموده اند. بعضی رهبران جریانهای سیاسی و احزاب عراقی ترکیه را تهدید به مقابله در صورت ادامه این عملیاتها نموده اند و بغداد نیز از شکایت به سازمان ملل و کاهش روابط با ترکیه در صورت تداوم این عملیاتها خبر داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1703

به "کارشناس امنیتی ترک: راهبرد ترکیه در مقابله با پ ک ک تغییر نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس امنیتی ترک: راهبرد ترکیه در مقابله با پ ک ک تغییر نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید