کشف تالارهای جدید غار سنت لئونارد؛ مونترآل

به گزارش مجله استخدام جدید، اولین تالارهای غار سنت لئونارد مونترآل در سال 1812 کشف شدند، اما کشف غارهای دیگر در کنار آن، کاوشگران را نسبت به این غار مشتاق نگه داشته است.

کشف تالارهای جدید غار سنت لئونارد؛ مونترآل

پارک پاپ دوازدهم (Pie XII) در قلب مونترآل کانادا قرار گرفته است و اطراف آن را خیابان های شلوغ شهر فرا گرفته اند؛ اما چیزی که در زیر همین خیابان های شلوغ قرار گرفته است که متخصصان غارشناسی را متحیر نموده است.

لوک لی بلان و دنیل کارون یک شبکه از غارهایی را که به دوران عصر یخ بندان مربوط هستند و حدود 250 متر گستردگی دارند، در این مکان یافته اند. این دو غارشناس به تازگی و پس از تامین امنیت منطقه از این کشف پرده برداشته اند.

در 12 اکتبر، کارون و لی بلان در غار مشهور سنت لئونارد که در زیر پارک پاپ پیوس دوازدهم قرار گرفته است، مشغول کاوش بودند. بخش اصلی غار در سال 1812 کشف شده بود، اما غارشناسان حدس می زند که بخش عظیمی از این غار مخفی مانده باشد.

لی بلان در ارتباط با این غار می گوید:

با این که کانال های فاضلاب در این منطقه وجود دارد، هیچ کس در حفاری های خود متوجه وجود این شبکه از غارها نشده بوده است.

کارون و لی بلان در سال 2014 تصمیم به کاوش در این غارها می گیرند و آغاز به جست و جو در تالارهای سنت لئونارد می نمایند.

لی بلان و کارون با استفاده از ابزار خاص و فناوری روز، سعی داشتند حرکت آب را در پشت دیواره های غار ردیابی نمایند. در سال 2015 آن ها توانستند روزنه ای باریک و کوچک را در انتهای یکی از غارها بیایند. با استفاده از یک دوربین کوچک می شد آن طرف روزنه را دید، جایی که یک تالار بسیار بزرگ وجود اشت.

با وجود اشتیاق فراوان برای ورود به آن تالار، آن ها تا دو سال بعد قادر به ورود به این تالار نبودند. دیواره های غار سنت لئونارد از سنگ آهک مستحکم ساخته شده است و عبور از آن ها تنها به یاری مته های صنعتی پیشرفته ممکن است.

آن ها به محض این که توانستند مدخلی به آن تالار ایجاد نمایند، وارد آن شدند. این تالار دارای دالانی باریک بود.

لی بلان در این باره می گوید:

دیواره های غار بسیار نرم بودند و سقف آن کاملا افقی بود.

آن ها ارتفاع سقف را 7 متر تخمین زدند. علاوه بر دیواره های آهکی، استلاگمیت و استالاکتیک هم در جای جای غار دیده می شد.

بنا به اطلاعات سازمان غارشناسی کبک، ایجاد هر سانتی متر استالاگمیت به حدود هزار سال زمان احتیاج دارد.

پیدا شدن غار در عرض های جغرافیایی بالا چندان معمول نیست و غارها معمولا در حوالی استوا کشف می شوند.

لی بلان اضافه نمود:

به مرور زمان، آب سنگ ها را در خود حل می نماید و غارها گسترده تر می شوند؛ اما به دلیل هوای سرد منطقه کبک، فرایند تشکیل غار در آن کندتر مناطق گرم است.

غارهای سنت لئونارد معمولا در اثرعقب نشینی یخچال ها در عصر یخ بندان شکل گرفته اند. ده هزار سال قبل، یخ تمام آمریکای شمالی را فرا گرفته بوده است. طی این سال ها، عقب نشینی یخ ها باعث فرسایش در عمق زمین شده و این غارها را به وجود آورده است.

لی بلان در ارتباط با توازی دیواره های غار که مانند پازل یکدیگر را تکمیل می نمایند، می گوید:

بیرون زدگی های دیواره ها، با فرورفتگی دیوار روبه رویی همخوانی دارد. این امر شاهدی بر این مدعا است که این دیواره ها مانند پازل هم را تکمیل می نمایند.

تا اینجای کار، لی بلان و کارون پیروز شده اند بیش از 200 متر در این دالان که عرضش 3 متر است پیشروی نمایند. بالا آمدن آب در بخشی از غار باعث شد است که کاوش آن ها فعلا متوقف گردد. آن ها قصد دارند در ماه فوریه دوباره برگردند و به جست و جو ادامه دهند.

منبع: کجارو
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 474

به "کشف تالارهای جدید غار سنت لئونارد؛ مونترآل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف تالارهای جدید غار سنت لئونارد؛ مونترآل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید