گوگل پیکسل 9 رونمایی شد؛ طراحی نو و افزایش حضور هوش مصنوعی

به گزارش مجله استخدام جدید، بالاخره گوشی های سری پیکسل 9 معرفی شدند که سال جاری به جای دو مدل، با سه مدل روبرو هستیم. گوگل پیکسل 9 دارای صفحه نمایش 6.3 اینچی OLED با رفرش ریت 120 هرتز و رزولوشن +FHD است. گوگل حسگر اثر انگشت اپتیکال را کنار گذاشته و به جای آن از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک که قابل اعتمادتر محسوب می گردد، استفاده نموده است.

گوگل پیکسل 9 رونمایی شد؛ طراحی نو و افزایش حضور هوش مصنوعی

افزایش جزئی در قطر صفحه نمایش باعث شده این گوشی نسبت به مدل سال گذشته کمی بزرگ تر باشد، هرچند که هنوز هم در بین گوشی های اندرویدی کوچک محسوب می گردد. در مقایسه با پیکسل 9 پرو تازه، این گوشی تقریباً همان میزان را دارد. و اگر در پی گوشی بزرگ تری هستید، پیکسل 9 پرو XL گزینه ای مناسب است (یا پیکسل 9 پرو Fold).

از نظر ظاهری، تفاوت قابل توجه بین این دو مدل این است که مدل پرو از دوربین پریسکوپ بهره می برد. مدل معمولی پیکسل 9 به سیستم دوربین دوگانه کلاسیک (واید + اولترا واید) پایبند است، اما از نظر سخت افزاری کمبودی ندارد؛ برای دوربین های موجود، از همان سخت افزاری استفاده می نماید که در دو مدل ثابت دیگر به کار رفته است.

دوربین اصلی همان دوربین سال گذشته است، یک ماژول 50 مگاپیکسلی مبتنی بر حسگر Samsung GNK با میزان 1/1.31 اینچ (پیکسل هایی به میزان 1.2 میکرومتر) و لنز مجهز به لرزش گیر اپتیکال (OIS). دوربین سلفی گوشی تقریباً همچون مدل قبلی است و از حسگر 10.5 مگاپیکسلی سامسونگ استفاده می نماید، اما اکنون با لنزی که با قابلیت فوکوس اتوماتیک همراه است. ماژول اولترا واید ارتقای قابل توجهی داشته و اکنون دارای حسگر 50 مگاپیکسلی (Sony IMX858 با میزان 1/2.51 اینچ) است که از ماژول 12 مگاپیکسلی (1/2.8 اینچ) سری 8 بهتر است. یکی دیگر از تغییرات مهم این است که گوگل بالاخره امکان ضبط ویدئو با رزولوشن 8K را فعال نموده.

در بخش داخلی، ارتقای قابل توجهی در قدرت پردازش مشاهده می گردد. تراشه Tensor G4 شامل یک هسته اصلی Cortex-X4، سه هسته A720 و چهار هسته A520 است (بله، این ترکیب در مجموع 8 هسته است، یکی کمتر از سال گذشته). نکته مهم این است که این تراشه دارای مودم Exynos 5400 با کارایی بهتری است. پردازنده گرافیکی Mali-G715 نیز تغییر خاصی نداشته، جز افزایش جزئی در سرعت کلاک.

یکی از تغییرات مهم گوگل پیکسل 9 نسبت به نسل قبلی، این است که از 12 گیگابایت رم بهره می برد. برای یادآوری باید بگوییم که ظرفیت رم برای اجرای پردازش های هوش مصنوعی اهمیت زیادی دارد. مثل سال گذشته، گوگل این گوشی ها را به مدت 7 سال با به روزرسانی های نرم افزاری (شامل سیستم عامل و وصله های امنیتی) پشتیبانی خواهد نمود. با توجه به اینکه سال جاری گوشی های پیکسل زودتر از همواره معرفی شده اند، با اندروید 14 به دست کاربران می رسند.

گوگل سرعت شارژ این گوشی را اعلام ننموده و فقط گفته که پیکسل 9 نسبت به مدل قبلی سریع تر شارژ می گردد؛ این گوشی می تواند در 30 دقیقه به 55 درصد شارژ برسد، در حالی که این میزان قبلاً 50 درصد بود. مدل پایه این گوشی با 12 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی 800 دلار قیمت دارد و مدل 12/256 گیگابایتی با قیمت 900 دلار به فروش می رسد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مرداد 1403 بروزرسانی: 23 مرداد 1403 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2364

به "گوگل پیکسل 9 رونمایی شد؛ طراحی نو و افزایش حضور هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل پیکسل 9 رونمایی شد؛ طراحی نو و افزایش حضور هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید