آذربایجان غربی 1600 اثر ثبت شده دارد

به گزارش مجله استخدام جدید، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی گفت: در این استان یک هزار و 600 اثر ثبت شده ملی و جهانی وجود دارد.

آذربایجان غربی 1600 اثر ثبت شده دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، جلیل جباری مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در مصاحبه با خبرنگار شبکه برون مرزی سحر صدا و سیما اظهار کرد: از حیث برخورداری از جاذبه های گردشگری و تاریخی یک هزار و 600 اثر ثبت شده ملی و جهانی دارد.

او اضافه نمود: در بین این آثار ثبت شده آثار طبیعی، تاریخی، آثار ناملموس و اشیای ملموس هم قرار گرفته است که این اشیا به دلیل برخورداری از ویژگی های خاص در موزه ها نگهداری می گردد و هر ساله گردشگران بسیاری برای بازدید از این اشیا به موزه ها می روند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی با بیان اینکه تنوع در بین آثار ثبت شده بسیار است، ادامه داد: قلعه های تاریخی، خانه های قدیمی، کاخ باغچه جوق، مسجد جامع، سه گنبد و بازار تاریخی ارومیه و بسیاری دیگر از بناهای تاریخی استان در این فهرست قرار گرفته است و قره کلیسا و تخت سلیمان دو اثر ثبت جهانی شده در آذربایجان غربی هستند که سالانه گردشگران بی شماری از این بناها بازدید می نمایند.

او با اشاره به اینکه فیلم های متعددی برای معرفی جاذبه های گردشگری استان تهیه شده است، مطرح نمود: همچنین 50 تیزر کوتاه و مفید از فضاهای و زاویه های مختلف برای معرفی آذربایجان غربی تهیه شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 264

به "آذربایجان غربی 1600 اثر ثبت شده دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذربایجان غربی 1600 اثر ثبت شده دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید