تور ارزان استانبول: 10 کاری که در محله فاتیح استانبول می توانید انجام دهید

به گزارش مجله استخدام جدید، نام محله فاتیح (فاتح) استانبول برای گردشگران آشنا است و هر کسی با علائق مختلف می تواند از گذراندن وقت در این محله لحظات خاطره انگیزی داشته باشد. اما برترین کارها و تفریحاتی که در محله فاتیح می توان تجربه کرد، چیست؟

تور ارزان استانبول: 10 کاری که در محله فاتیح استانبول می توانید انجام دهید

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

اگرچه معمولا بیشتر گردشگران گمان می نمایند محله فاتیح به خاطر جو مذهبی حاکم بر آن، یکی از محله های قدیمی مسلک استانبول است، اما در حقیقت این محله کاملا دنیای است و کارهای متنوع و مختلفی می توان در آن انجام داد. فاتیح یکی از مهم ترین جاهایی است که باید در تور استانبول از آن دیدن کنید.

از مسجد فاتیح دیدن کنید

مسجد جامع فاتیح بین سال های 1462 و 1470 به وسیله محمد فاتح ساخته شده است و روی بلندترین تپه که مدفن امپراطورهای بیزانسی است، قرار گرفته است. اگرچه این مسجدی که هم اکنون وجود دارد، به خاطر وقوع زلزله همان مسجد اولیه نیست، اما شکوه سبک باروک این سازه کم از گذشته ندارد. پس از لذت بردن از زیبایی داخلی این بنا، به مقبره سلطان محمد بروید که دقیقا پشت مسجد قرار گرفته است و مکانی برای عبادت است.

کتاب خریداری کنید

در کنار مسجد تاریخی بایزید، بازار فروش کتاب های دست دوم صحاف لار (Sahaflar) قرار گرفته است و آنجا می توانید کتاب هایی از روشنفکران و نویسندگان پس از دوران عثمانی پیدا کنید. اگر عاشق کتاب هستید، این بازار مجذوب کننده می تواند احتیاج شما به کتاب، نقشه های تاریخی، متون باستانی و موارد کمیاب دیگر را برطرف کند؛ پس حتما سری به این بازار بزنید.

در اطراف بازار بزرگ پرسه بزنید

بازار بزرگ استانبول یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین بازارهای سرپوشیده دنیا است که هر روزه گردشگران زیادی از آن بازدید می نمایند. این بازار هر روز به جز روزهای یکشنبه باز است و شاید بتوان آن را رنگارنگ ترین، پرجنب و جوش ترین و مجذوب کننده ترین جاذبه استانبول معرفی کرد که در آن می توانید طیف گسترده ای از کالاها، از جواهرات، فرش و سرامیک گرفته تا غذا و لباس را در آن پیدا کنید. حتی اگر نمی خواهید چیزی خریداری کنید، یک روز را صرف گشت و گذار در این بازار و دیدنی ویترین مغازه های آن کنید؛ قطعا فضای رمانتیک استانبول قدیم شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در بازار مصری ادویه خریداری کنید

بازار مصری یا همان بازار ادویه در محله امینونو قرار گرفته است و پر است از عطر و طعم عجیب شرقی. در این بازار قدم بزنید و ادویه های مختلف رنگی، سبزیجات و گیاهان و میوه های خشک شده، مربا، قهوه و راحت الحلقوم ترکی خریداری کنید. البته حتما سری هم به غرفه های غرب بازار بزنید که غذاهایی از سراسر آناتولی از جمله انواع مختلفی از پنیرها را عرضه می نمایند.

محله فنر را کشف کنید

معمولا گردشگران محله فنر را با بالات اشتباه می گیرند؛ این محله یکی از محله های استانبول است که ساکنان یونانی دارد که با عنوان فنارنشین (Phanariotes) شناخته می گردد. وقتی که خیابان ها کم کم باریک می شوند و شیب تندتر می گردد، بدانید که وارد محله تاریخی فنر (Fener) شده اید.

در میان خانه های رنگارنگ این محله بگردید، زندگی روزانه مردم محلی را دیدن کنید و از کلیسای Ecumenical Patriarchate دیدن کنید که یکی از اصلی ترین مراکز مسیحیت و بعلاوه کلیسای جامع سنت جورج است. ثروت و اهمیت فرهنگی فنر در انتظار کشف شدن است.

در محله ساماتیا پرسه بزنید

ساماتیا (Samatya) که به معنی جای ماسه ای است، در بیشتر مواقع روی نقشه پیدا نمی گردد؛ چون این نام، نام مدرن مصطفی پاشا است. ساماتیا که در زیبایی و از لحاظ تاریخی شبیه به محله فنر است، یکی از پرطرفدارترین لوکیشن ها برای کارگردانان فیلم های ترک محسوب می گردد. اینجا جایی است که ترک ها، یونانی ها، ارمنی ها و یهودی ها با آرامش و صلح کنار هم زندگی می کردند و هنوز هم می توان آن را مرکزی چندفرهنگی به شمار آورد. در این محله می توانید به بازدید از کلیساهای متعدد، صومعه های باستانی و مکان های عبادت بروید و قبل از رفتن به بازار محلی ماهی، به دیدنی خانه های سنتی چوبی ارمنی بنشینید.

با دیدنی منظره زیبایی از استانبول، غذایتان را نوش جان کنید

شما هم جزو آن دسته گردشگران هستید که دوست دارند جاهایی با منظرههای فوق العاده را کشف نمایند؟ پس رستوران دریایی که در طبقه آخر هتل سون هیلز (Seven Hills Hotel) قرار گرفته است، مکان ایدئال شما برای صرف غذا است. این رستوران مشرف بر محله مشهور و تاریخی سلطان احمد است و این شانس را به شما می دهد که در حین غذا خوردن، برجسته ترین جاهای دیدنی استانبول را نیز دیدن کنید. صحنه زیبای غروب خورشید در کنار چشیدن عطر و طعم غذاهای محلی می تواند خاطره فوق العاده ای از آخرین شب اقامت تان در این شهر شگفت انگیز رقم بزند.

چرخی در محله سلطان احمد بزنید

این محله یکی از برترین جاهای توریستی استانبول است که باید در تور ترکیه و سفر به این مقصد جادویی از آن بازدید کنید. سلطان احمد میزبان کاخ توپکاپی، موزه ایا صوفیه و مسجد کبود است و علاوه بر این جاهای دیدنی مشهور، جاذبه های دیگری را نیز در خود جای داده است که شما را با این گنجینه های تاریخی و شاهکارهای معماری خود شگفت زده می نماید. پس از بازدید از جاذبه های مهم و برجسته، به یکی از حمام های ترک این منطقه بروید و خستگی تان را به در کنید.

در اجرای پایکوبی سماع درویش ها شرکت کنید

مرکز فرهنگی Hodjapasha که در یک حمام سنتی زیبا قرار گرفته است، تئاتر پایکوبیی است که حتما باید به دیدنی اجراهای آن بروید. در مرنام پایکوبی سماع درویش ها شرکت کنید که هر شب در فضایی عرفانی برگزار می گردد. اگر به چنین اجراهایی علاقه ندارید، یکی از اجراهای موسیقی و پایکوبی فورکلور ترکی را انتخاب نموده و به دیدنی هنر هنرمندان این مرکز بنشینید.

خلاق باشید

ضرب المثلی هست که می گوید زباله فردی، گنجینه کس دیگری است. موزه زباله زباله هایی که در اطراف شهر پیدا شده اند را به نمایش گذاشته است، از ته سیگار و قوطی های له شده، تا روزنامه های مچاله شده؛ در این موزه می توانید توضیحاتی از چرخه زندگی این زباله ها و ارزش شان را نیز مطالعه کنید. اینجا می توانید بیاموزید چگونه باید زباله های خانگی را مدیریت کنید تا با رعایت بعضی از توصیه های کارآمد محیط زیست تمیزتری داشته باشیم، نسبت به اشیای بی مصرفی که معمولا همه آن را دور می ریزند خلاق تر باشیم و به زباله ها با دید تازه تری نگاه کنیم.

اگر برای سفر به استانبول فرصت کافی دارید و می توانید از تمامی جاذبه های آن دیدن کنید، می توانید لیست کاملی از جاهای دیدنی استانبول را در خبرنگاران مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و بعلاوه جاذبه های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

منبع: کجارو / allwallpaper.in / theculturetrip.com
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1982

به "تور ارزان استانبول: 10 کاری که در محله فاتیح استانبول می توانید انجام دهید" امتیاز دهید

2 کاربر به "تور ارزان استانبول: 10 کاری که در محله فاتیح استانبول می توانید انجام دهید" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استانبول: 10 کاری که در محله فاتیح استانبول می توانید انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید