آژیر خطر آسیب های اجتماعی در قزوین به صدا درآمد

به گزارش مجله استخدام جدید، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: سرمایه اجتماعی ما به شدت آسیب دیده و لغزنده است، باید با جدیت وارد حوزه فرهنگی و اجتماعی شویم و مسائل را حل کنیم چراکه آژیر خطر به صدا درآمده است.

آژیر خطر آسیب های اجتماعی در قزوین به صدا درآمد

به گزارش خبرنگاران، منوچهر حبیبی در کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان که امروز در سالن جلسات معاونت مالی استانداری با موضوع آنالیز آسیب های اجتماعی شهرستان تاکستان برگزار گردید، توضیح داد: سرمایه اجتماعی ما به شدت آسیب دیده و لغزنده است، این فضا ماحصل کار ما به عنوان دست اندرکاران امر است باید با جدیت و حساسیت در این حوزه وارد شویم.

وی بابیان اینکه آژیر خطر آسیب اجتماعی به صدا درآمده است، اضافه نمود: حوزه فرهنگی و اجتماعی مظلوم واقع شده است و هر بار که بحث اعتبار مطرح می گردد آخرین دستگاه که اعتبار به آن تعلق می گیرد حوزه اجتماعی و فرهنگی است.

معاون هماهنگی و امور مالی استاندار قزوین یادآور شد: مهم ترین مشکل ما این است که در بین دستگاه های اجرایی هم افزایی وجود ندارد، همه دستگاه ها در بخش های مختلف حضور دارند هرکسی برای خودش کاری می نماید و نتیجه ای نمی گیرد و موازی کاری زیاد است.

وی تأکید کرد: بی توجهی به حوزه اجتماعی باعث می گردد جامعه را از درون موریانه بزند و ما خبردار نشویم چراکه مسائل این حوزه مانند پروژه های عمرانی نیست که اگر جاده ای نصفه بماند به چشم بیایید و شهردار و فرماندار متوجه شوند، در این حوزه ها اگر کار انجام نگردد زمانی در مورد مسائل خبردار می شویم که دیگری کاری نمی توانیم انجام دهیم و از درون ضربه می خوریم.

شادی در شهر فقط برگزاری کنسرت نیست

حبیبی اظهار داشت: اجرای برنامه های اجتماعی -فرهنگی باید در جامعه افزایش پیدا کند، هر وقت صحبت از برنامه فرهنگی می گردد فقط می گویند کنسرت برگزار نمی گردد، درحالی که شادی صرفاً برگزاری کنسرت نیست بلکه سینما، پارک، خوشنویسی، همایش پیاده روی، درست کردن سیمای شهر، افزایش سرانه فضای سبز و اجری برنامه های فرهنگی و اجتماعی متنوع می تواند نشاط ایجاد کند.

وی بیان نمود: برنامه فرهنگی و اجتماعی را باید همگانی کنیم، کنسرت را شاید کمتر از نیم درصد جامعه استفاده نمایند بنابراین باید برنامه ای طراحی و اجرا گردد که عموم مردم را در بربگیرد، ابتدا باید شناخت از وضع موجود به دست بیاوریم و ایرادات و اشکالات را تعیین کنیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین بیان نمود: پس از آنالیز انجام شده در تاکستان ما می دانیم مردم در چه وضعیتی هستند و احتیاج مردم آن منطقه چه هست و چرا حاشیه نشینی به وجود آمده است، ما احتیاج داریم مناطق را به صورت مستقل رصد و کنترل کنیم و اجازه ندهیم حاشیه نشینی به وجود بیاید بعد به آنالیز علت آن بپردازیم.

وی تأکید کرد: نابرابری وقتی به وجود می آید که فقیر و غنی به وجود می آید درنتیجه آن بی عدالتی ایجاد می گردد، ما باید مناطق مختلف را آنالیز کنیم و نگاه ما فقط به مرکز و شمال شهر نباشد، نگاه ما باید به جنوب نیز باشد و نسبت به هر اتفاق جزئی در اطراف حساس باشیم.

حبیبی یادآور شد: فرماندار باید به کوچک ترین اتفاق حساس گردد اگر بزه اضافه گردد بداند دلیل ایجاد آن چیست، وضعیت مالی نامناسب سبب افزایش بزه می گردد بنابراین باید وضع موجود را بشناسیم و در گام دوم با برنامه هدف دار و با اولویت ورود پیدا کنیم.

وی اظهار داشت: دستگاه ها باید برنامه خود را برای حل مشکل مناطق حاشیه نشین به صورت جداگانه اعلام گردد، گزارش آموزش وپرورش خیلی دردناک و حاصل چند سال است بنابراین دستگاه ها برنامه های خود را برای برطرف حاشیه نشینی ارائه دهند.

معاون هماهنگی و امور مالی استاندار قزوین تأکید کرد: مناطق حاشیه نشینی باید اولویت بندی گردد و طبق اولویت اعتبار به مناطق اختصاص داده گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 186

به "آژیر خطر آسیب های اجتماعی در قزوین به صدا درآمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آژیر خطر آسیب های اجتماعی در قزوین به صدا درآمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید