گفتمان سازی علم و فناوری یکی اهداف پارک اردبیل

به گزارش مجله استخدام جدید، خبرنگاران/اردبیل گفتمان سازی علم و فناوری یکی از اهدف پارک علم فناوری اردبیل رئیس پارک علم فناوری استان اردبیل گفت: گفتمان سازی علم و فناوری و تقویت اقتصاد دانش بنیان یکی از اهداف مهم پارک علم فناوری اردبیل است.

گفتمان سازی علم و فناوری یکی اهداف پارک اردبیل

ابراهیم پور 22 بهمن در اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای فناوران و شرکت های دانش بنیان پارک علم وفناوری اظهار کرد : نمایشگاه فناوری استان از 18 تا 22 بهمن به مناسبت ایام الله دهه فجر در اردبیل برگزار گردید که هدف اصلی گفتمان سازی علم و فناوری و تقویت اقتصاد دانش بنیان بوده است.

به گفته ابراهیم پور بیش از 55 شرکت دانش بنیان و واحد فناور در این نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای خود را حتی در بخش های تخصصی نظیر پزشکی، دامپزشکی، گیاهان دارویی، بخش کشاورزی، صنایع خلاق، آی.تی و حوزه برق و الکترونیک به نمایش گذاشته بود.

رئیس پارک علم وفناوری استان اردبیل اضافه نمود: ما از ایده های نو و خلاقانه در گروه های سنی پایین نیز حمایت می کنیم و امیدواریم در رسیدن به اهداف جدی پارک در معرفی و شناساندن توانمندی ها و ظرفیت های استان در این بخش پیروز عمل نموده و علاقمندان را به این حوزه ترغیب و تشویق کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با صدا و سیما در تعمیق گفتمان سازی در بخش فناورانه و اقتصاد دانش بنیان همکاری های خوبی را شاهد هستیم و در کنار آن کوشش کردیم تا با برگزاری چنین نمایشگاه هایی در سطح استان و شهرستان ها بتوانیم ظرفیت های خوب این حوزه را برای گروه های مختلف جامعه معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگاران در ادامه بهروز ندایی با اشاره رشد علمی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور اضافه نمود: در 42 سال گذشته ایران در تمامی حوزه های علمی رتبه های رجحان را کسب نموده که این توانمندی ها در سایه کوشش جوانان خلاق این کشور می باشد.

به گفته معاون سیاسی استاندار اردبیل استان اردبیل رشد علمی 11برابر متوسط کشوری بعد از انقلاب داشته است به طوری که قبل از انقلاب ما در این استان فقط دانشکده کشاورزی را داشتیم ولی به برکت انقلاب اسلامی امروز دانشگاهای ما از رتبه های برتر جهانی برخوردار بوده و اساتید آنها نیز جز دانشمندان یک درصد جهان به شمار می فرایند.

ندایی اضافه نمود: امروز در جهان هرکشوری که صاحب علم باشد، می تواند در اقتصاد و سیاست نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی یادآور شد: امروز کشور ما درگیر با تحریم های ظالمانه ای قرار گرفته که تنها راه ارزآوری آن فراوری وصادرات شرکت های دانش بنیان می باشد.

معاون سیاسی استاندار اردبیل ادامه داد: در سالهای اخیر شرکتهای دانش بنیان در کشور رشد چشمگیری داشته و به تبع آن در استان اردبیل نیز شاهد اقدامات خوب پارک علم فناوری استان و کارهای خوب جوانان خلاق این استان بودیم به طوری که ما نیز تمام کوشش خود را برای حمایت از ایده های خلاقانه جوانان این استان بکار میبریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1525

به "گفتمان سازی علم و فناوری یکی اهداف پارک اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتمان سازی علم و فناوری یکی اهداف پارک اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید