اثربخشی فایزر در برابر دلتا 42 درصد است

به گزارش مجله استخدام جدید، محققان می گویند، اثربخشی واکسن فایزر در بازه زمانی که گونه دلتا ویروس کرونا نوع غالب بوده، به 42 درصد کاهش یافته است.

اثربخشی فایزر در برابر دلتا 42 درصد است

به گزارش خبرنگاران، بر اساس دو گزارشی که روز یکشنبه در مجله medRxiv منتشر شد، واکسن فایزر/بیون تک ممکن است اثربخشی کمتری نسبت به مدرنا در برابر نوع دلتا داشته باشد.

محققان در مطالعه بیش از 50 هزار بیمار در سیستم سلامت کلینیک مایو دریافتند، اثر واکسن مدرنا در برابر عفونت در ماه جولای - زمانی که نوع دلتا غالب بود از 86 درصد به 76 درصد کاهش یافته بود.

به گفته محققان، آنالیز ها نشان داد، اثربخشی واکسن فایزر/بیون تک در همین بازه زمانی از 76 درصد به 42 درصد کاهش یافته است. ونکی ساندراراجان از شرکت تحلیل داده های ماساچوست و سرپرست تحقیقات کلینیک مایو گفت: در حالی که هر دو واکسن در جلوگیری از بستری شدن در اثر ابتلا به کووید 19 موثر هستند، اما ممکن است به زودی برای هر کسی که واکسن فایزر یا مدرنا را دریافت نموده باشد، تزریق دز تقویت نماینده مدرنا ضروری باشد.

به همین دلیل، مقامات استرالیایی روز سه شنبه متعهد شدند که قوانین مقررات قرنطینه در سیدنی را افزایش دهند، اما پیشنهادات مبنی بر احتیاج به اقدامات سختگیرانه تر، از جمله ممنوعیت رفت و آمد در بعضی از منطقه ها به طور موقت رد شده تا آنالیز بیشتری صورت بگیرد. در میان سوالات مربوط به اثربخشی قرنطینه سیدنی احتیاج به آنالیز و تحلیل بیشتر است تا تعیین گردد چه تعداد مغازه کوچک مجاز به بازگشایی روزانه بوده اند.

در حالی که بزرگترین شهر استرالیا در کوشش است تا بدترین شیوع همه گیری خود را مهار کند، محدودیت های شدیدتر و اقدامات سختگیرانه پلیس در منطقه ها بیشتر آسیب دیده باعث نارضایتی مردم شده است. کل شهر 5 میلیون نفری در قرنطینه است و افرادی که که به ضرورت باید رفت و آمد نمایند مانند کارگران، باید هر سه روز تست کرونا بدهند و در خارج از محیط خانه از ماسک صورت استفاده نمایند.

طرفداران شرکت نماینده در بازی های لیگ برتر هم قرار است در هفته های ابتدایی فصل نو در بعضی از استادیوم ها به صورت تصادفی شرایط کووید 19 آنها آنالیز گردد؛ لیگ برتر انگلیس در بیانیه ای گفت که دارندگان بلیط باید آماده باشند تا 48 ساعت قبل از بازی به وسیله NHS COVID Pass مدرک واکسیناسیون کامل یا نتیجه آزمایش منفی را ارائه دهند.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1806

به "اثربخشی فایزر در برابر دلتا 42 درصد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثربخشی فایزر در برابر دلتا 42 درصد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید