از رویداد مایکروسافت سرفیس 2021 چه انتظاراتی داریم؟

به گزارش مجله استخدام جدید، ویندوز 11 به زودی منتشر می گردد و مایکروسافت حالا می خواهد از جدیدترین گجت های خود هم رونمایی کند. فردا ساعت 18:30 به وقت ایران رویداد مایکروسافت سرفیس 2021 شروع می ­گردد. در ادامه به گجت هایی که به احتمال زیاد در این مراسم معرفی می شوند، می پردازیم.

از رویداد مایکروسافت سرفیس 2021 چه انتظاراتی داریم؟

سرفیس Duo 2

طبق گزارش ها، مایکروسافت در این مراسم از نسل دوم گوشی تاشو خود رونمایی می نماید. گفته می گردد این گوشی از دو نمایشگر 5.8 اینچی بهره می برد که بین آن ها یک لولا تعبیه شده است. بعلاوه ظاهرا در پنل پشتی 3 دوربین اصلی، اولترا واید و تله فوتو واقع شده است. با توجه به افزایش رفرش ریت نمایشگر، ظرفیت باتری این گوشی هم بیشتر شده است. بعلاوه باید انتظار بهره گیری از اسنپدراگون 888 را داشته باشیم.

سرفیس بوک 4

به نظر می رسد گل سرسبد این مراسم سرفیس بوک 4 است که لپ تاپ پرچم دار مایکروسافت محسوب می گردد. بر اساس پتنت ها و رندرهای منتشر شده، مایکروسافت طراحی این محصول را به طور کلی تغییر داده و حالا دیگر نمایشگر آن از بدنه اصلی جدا نمی گردد. نسل های قبلی سرفیس بوک با نمایشگرهای سنگینی عرضه شدند زیرا تمام قطعات اصلی زیر صفحه نمایش تعبیه شده بود.

اما حالا سرفیس بوک 4 به راحتی با تغییر جهت نمایشگر از لپ­تاپ به تبلت تبدیل می گردد تا برای کارهایی مانند طراحی مورد استفاده قرار بگیرد. از بین ویژگی های احتمالی می توانیم به افزایش مقدار ترک پد، نمایشگر 14 اینچی، دو پورت USB-C و گرافیک های NVIDIA RTX اشاره کنیم. هنوز نام نهایی این محصول فاش نشده و شاید به اسم بوک 4، لپ تاپ پرو و لپ تاپ استودیو معرفی گردد.

سرفیس پرو 8

سرفیس پرو 8 بیشترین شباهت را به نسل اول سرفیس دارد و مانند نسل نخست که در سال 2012 همراه با ویندوز 8 عرضه شد، این محصول هم قرار است شروعگر دوران ویندوز 11 باشد. با توجه به اینکه مایکروسافت تعداد زیادی لوازم جانبی برای این محصول عرضه نموده، به احتمال زیاد طراحی آن تغییر چندانی با نسل های قبلی نخواهد داشت.

با این حال باید انتظار استفاده از نمایشگر عظیم تر دارای حاشیه های باریک­تر را داشته باشیم و حداقل یکی از مدل ها از پورت تاندربولت پشتیبانی می نماید. مانند دیگر لپ تاپ های تازه، سرفیس پرو 8 هم ظاهرا همراه با نسل یازدهم پردازنده های اینتل راهی بازار می گردد.

سرفیس پرو ایکس و سرفیس گو 3

سرفیس پرو ایکس قرار است با چیپست ARM تازهتری راهی بازار گردد و نمایشگر آن هم از رفرش ریت بالاتری بهره می برد. اما به غیر از این موارد، اطلاعات زیادی در خصوص آن فاش نشده است ولی در این میان به نظر می رسد مایکروسافت میخواهد مدل صرفا وای فای این لپ تاپ را هم راهی بازار کند.

سرفیس گو 3 هم به احتمال زیاد فقط از سخت افزار بهتری نسبت به نسل قبلی خود بهره می برد. مدتی قبل بنچمارک مدل پایین رده این لپ تاپ با پردازنده Pentium Gold 6500Y اینتل و مدل بالارده آن با پردازنده Core i3-10100Y اینتل در گیک بنچ دیده شدند.

لوازم جانبی

در کنار این محصولات، مایکروسافت همیشه تعدادی لوازم جانبی هم معرفی می نماید. مثلا باید انتظار معرفی قلم سرفیس پن تازه را داشته باشیم که کاربران سرفیس بوک 4 می توانند از آن استفاده نمایند. در رابطه با نسل تازه هدفون و ایرباد مایکروسافت هم هنوز خبری منتشر نشده است.

در هر صورت فردا شب در تازهترین رویداد مایکروسافت سرفیس این محصولات معرفی می شوند که در مطالب جداگانه به آن ها می پردازیم. بعد از برگزاری این مراسم، نوبت ویندوز 11 است که در تاریخ 5 اکتبر (13 مهر) فرایند انتشار آن رسما شروع می گردد.

منبع: Gizmodo

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1855

به "از رویداد مایکروسافت سرفیس 2021 چه انتظاراتی داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از رویداد مایکروسافت سرفیس 2021 چه انتظاراتی داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید