اینترنت زمان برگزاری کنکور قطع می گردد؟

به گزارش مجله استخدام جدید، زومیت نوشت: زلفی گل و زارع پور اعلام کردند که برای برگزاری مرحله دوم کنکور 1402 به جای قطعی اینترنت از بعضی فناوری ها برای تامین امنیت آزمون استفاده خواهد شد.

اینترنت زمان برگزاری کنکور قطع می گردد؟

در حاشیه جلسه امروز (دهم خرداد) هیئت دولت وزیر علوم و وزیر ارتباطات خاطرنشان کردند راه حل جلوگیری از تقلب در زمان برگزاری مرحله دوم کنکور 1402 قطع کردن اینترنت نیست. این موضوع پس از این که رئیس سازمان سنجش اعلام نموده بود ممکن است در زمان برگزاری کنکور اینترنت قطع گردد، نگرانی هایی را برای مردم ایجاد نموده بود.

بعلاوه، زمانی که معاون وزیر کشور هم خاطرنشان کرد که اگر برای کنکور نگرانی ایجاد شد مجبوریم اینترنت را قطع کنیم همه فکر می کردند برای این دوره از کنکور هم مانند مرحله قبل، که دی ماه سال گذشته برگزار گردید و اینترنت همراه در بسیاری از منطقه ها قطع شده بود، قرار است اینترنت از دسترس خارج گردد.

حالا اما وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به خبرنگاران گفته است که برای تامین امنیت و آرامش داوطلبان در زمان برگزاری کنکور تمام تلاششان را انجام خواهند داد اما تاکید نموده است که منظور از تامین امنیت قطع کردن اینترنت نیست.

محمدعلی زلفی گل در این خصوص اظهار کرد: ما نمی گوییم اینترنت قطع گردد، ان شاءالله آقای زارع پور به ما با راه کارهای دانش بنیان یاری می نماید تا در حوزه های امتحانی امنیت کامل وجود داشته باشد. این یاری قطع اینترنت نیست.

بیشتر بخوانید:

  • عکس | کرم خاکی به ماه می رود!

  • خودروی خارق العاده پلیس دبی؛ صفر تا صد 2.9 ثانیه/ عکس

  • شگفت انگیزترین سلاح های باستانی کشف شده تا به امروز / عکس

زارع پور هم یاری به وزارت علوم برای برگزاری آزمون را تایید نموده و بعلاوه، از عدم قطعی اینترنت در زمان برگزاری کنکور اطلاع داد. او که پیش از این و در مرحله اول کنکور 1402 اعلام نموده بود با تصمیم شورای امنیت کشور اینترنت قطع شده و وزارت ارتباطات صرفا مجری این تصمیم بوده است، حالا می گوید با وجود قطعی اینترنت باز هم احتمال بروز تقلب در آزمون وجود دارد.

همان طور که پیش از این هم بسیاری از کارشناسان با انتقاد از تصمیم قطعی اینترنت در زمان برگزاری کنکور گفته بودند که راه حلهای ساده تر و موثرتری برای جلوگیری از تقلب یا انتشار سوالات وجود دارد، حالا ظاهرا وزیر ارتباطات هم به همین نتیجه رسیده است.

زارع پور در مورد راه حل این وزارتخانه برای تامین امنیت آزمون کنکور این طور شرح داد: قصد داریم با استفاده از تجهیزاتی که هر نوع سیگنالی را آشکار می نماید، هر نوع ارتباطی غیر مجاز برای داوطلبان را تشخیص دهند و با آن مقابله نمایند.

با این شرحات وزرای علوم و ارتباطات و تاکید زارع پور بر این نکته که یاری وزارت ارتباطات به وزارت علوم برای برگزاری کنکور قطعی اینترنت نیست حالا اظهار نظرهای اخیر سایر مسئولان درباره احتمال قطع شدن اینترنت در روزهای 14 و 15 تیر 1402 تکذیب شده و بنابراین، حین برگزاری آزمون کنکور اینترنت قطع نخواهد شد.

227321

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 خرداد 1402 بروزرسانی: 12 خرداد 1402 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2297

به "اینترنت زمان برگزاری کنکور قطع می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینترنت زمان برگزاری کنکور قطع می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید