برای استفاده از اینترنت فیبرنوری احتیاج به خط تلفن ثابت داریم؟

به گزارش مجله استخدام جدید، اگر بخواهید از اینترنت فیبرنوری به اصطلاح FTTH بهره ببرید؛ نیازی به خط تلفن ثابت نیست.

برای استفاده از اینترنت فیبرنوری احتیاج به خط تلفن ثابت داریم؟

اینترنت FTTH به گونه ای از اینترنت گفته می گردد که از مرکز مخابرات و تجهیزات نصب شده شرکت سرویس دهنده تا مودم کاربر از کابل فیبرنوری برای انتقال اینترنت استفاده می گردد.

یعنی علاوه بر اینکه مخابرات یا هر شرکت دیگری باید کل راستا ارتباطی را تا درب منزل شما کابل کشی فیبرنوری نموده باشد؛ بلکه درون ساختمان و خانه شما هم باید کابل کشی فیبرنوری گردد. تمام ارتباطات بر بستر فیبرنوری است و فقط کامپیوتر، لپ تاپ، کنسول بازی یا هر دستگاه دیگری که باید به اینترنت وصل گردد؛ به وسیله کابل شبکه یا وای فای به مودم متصل می شوند.

بنابراین؛ در اینترنت فیبرنوری یا FTTH اصلا احتیاجی به خط تلفن ثابت نیست و خانه ها یا محیط های کاری بدون خط تلفن ثابت هم می توانند از اینترنت پر سرعت فیبرنوری استفاده نمایند.

به طور کلی، دو نوع اینترنت در ایران داریم که وابسته به خط تلفن ثابت نیستند؛ اینترنت 4G LTE یا همان اینترنت موبایل (اینترنت TD-LTE جزو این دسته است) و اینترنت فیبرنوری!

سرویس اینترنت و سرویس اینترنت از این دست اینترنت فیبرنوری یا FTTH هستند و شما باید هزینه کابل کشی فیبرنوری داخل خانه را بدهید یا خودتان کابل کشی کنید یا سرویسی انتخاب کنید که کابل کشی رایگان دارد.

اینترنت ADSL و VDSL بر بستر کابل فیبر نوری

اما گاهی اوقات می شنویم که گفته می گردد یک شرکت FCP یا مخابرات، سرویس اینترنت ADSL یا VDSL بر بستر فیبرنوری ارائه می دهد. هر زمان نامی از یکی از استانداردهای XDSL آورده می گردد؛ بخشی یا کل اینترنت بر بستر خط تلفن ثابت است.

در این روش، از تجهیزات مخابراتی تا جعبه های تقسیم خطوط تلفن که اصطلاحا کافو گفته می شوند؛ کابل فیبرنوری کشیده شده است که سریع تر هستند و بعد از جعبه تقسیم تا درب منزل شما خط تلفن ثابت و کابل مسی قرار گرفته است. درون خانه هم اینترنت روی خط تلفن ثابت عرضه می گردد و باید یک مودم DSL داشته باشید و کابل خط تلفن به درگاه RJ11 متصل گردد.

بنابراین، می توانیم اینترنت ADSL یا VDSL مبتنی بر فیبرنوری داشته باشیم ولی در نهایت باز به خط تلفن ثابت احتیاج داریم اما در اینترنت FTTH یا کالا فیبرنوری دیگر خط تلفن استفاده نمی گردد.

افراد یا سازمان هایی که خط تلفن ثابت ندارند یا نمی خواهند روی خط تلفن سرویس اینترنت بگیرند؛ باید سراغ اینترنت FTTH یا 4G یا TD-LTE بروند.

اگر دوست دارید درباره اینترنت فیبرنوری در ایران بیشتر بدانید؛ پیشنهاد می کنیم پرونده ویژه ما را نگاهی بیندازید:

پرونده ویژه: همه آن چیزی که باید درباره اینترنت فیبرنوری در ایران بدانید

منبع: شبکه چی
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1710

به "برای استفاده از اینترنت فیبرنوری احتیاج به خط تلفن ثابت داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای استفاده از اینترنت فیبرنوری احتیاج به خط تلفن ثابت داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید