بسیاری از مدارس سیل زده لرستان برای سال تحصیلی جدید آماده نمی شوند

به گزارش مجله استخدام جدید، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: بسیاری از مدارس برای سال تحصیلی جدید آماده نمی شوند و باید به سمت تکمیل طرح های نیمه تمام پیش برویم تا بتوانیم برای اول مهرماه آن را تحویل دهیم.

بسیاری از مدارس سیل زده لرستان برای سال تحصیلی جدید آماده نمی شوند

به گزارش خبرنگاران، رضا زینی وند مقدم در گردهمایی شورای معاونین آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان که در خانه معلم برگزار گردید اظهار کرد: در حال حاضر 145 هزار دانش آموز در 5204 مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان این که سیل سال جاری مسائل زیادی را برای استان به وجود آورد و تمام زیرساخت های تخریب شدند که مدارس جزو آنهاست، ادامه داد: براساس آمارهای احصاء شده 10 هزار میلیارد ریال به لرستان خسارت وارد شده و این در حالی است که 1005 مدرسه کد تخریب خورده بودند، اما به دلیل کمبود فضا مجبور به استفاده از آنها بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان سرانه فضای آموزشی هر دانش آموز را در کشور هشت مترمربع مطرح کرد و با بیان این که این رقم در لرستان 5.5 مترمربع است، گفت: احتیاج است این فضا را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: همچنین براثر سیل راه ارتباطی 1000 روستا قطع و تاسیسات زیربنایی بسیاری از بین رفت. همچنین 13 روستا در رودخانه کشگان محو شدند.

زینی وند مقدم از حضور 10 خیر برجسته کشور در استان اطلاع داد و گفت: با وجود این 10 خیر بازسازی ها شتاب گرفت و آنها 214 میلیارد ریال تعهد کردند.

وی خاطر نشان کرد: سهم عمرانی مدارس و آموزش و پرورش در استان 2.5 درصد است و این در حالی است که این رقم در کشور هشت درصد است که با کوشش های مکرر این رقم به شش درصد افزایش داده ایم.

وی توضیح داد: بازسازی 216 مدرسه از 310 مدرسه آسیب دیده نهایی شده است و 41 طرح نیز به مرحله عقد قرارداد رفته است. برای بازسازی مدارس سیل زده 860 میلیارد ریال به لرستان اختصاص یافت که تاکنون 700 میلیارد ریال آن تخصیص داده شده است.

در ادامه این جلسه مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان گفت: با اعتبارات قراردادی تعمیری و احداثی تاکنون 90 میلیارد تومان برای مدارس استان هزینه شده است.

حیدری افزود: قول دادیم 13 هزار و 735 کلاس را در استان استانداردسازی کنیم که در حال حاضر مدارسی که با سیستم گرمایشی استاندارد هستند 3918 مدرسه و مدارس فاقد سیستم گرمایشی استاندارد 6982 مورد بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 245

به "بسیاری از مدارس سیل زده لرستان برای سال تحصیلی جدید آماده نمی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسیاری از مدارس سیل زده لرستان برای سال تحصیلی جدید آماده نمی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید