بیست میلیون یورو سرمایه گذاری و مرگ ورزش اسکاتلند

به گزارش مجله استخدام جدید، در هفته ای که گذشت، بالابر اصلی دومین اقامتگاه بزرگ اسکاتلند در کوه های کارگورم به یک باره تعطیل شد و اکنون در پی آن مدرسه اسکی که امرار معاش بخش قابل توجهی از مردم این منطقه به آن وابسته است، بسته شده است.

بیست میلیون یورو سرمایه گذاری و مرگ ورزش اسکاتلند

کشنده ریلی کوه کارگورم که ساخت آن در سال 2001 نزدیک به بیست میلیون یورو هزینه دربر داشته، در نوع خود در اسکاتلند بی نظیر است. این کشنده چندی پیش به بهانه ارزیابی امنیت و آنالیز مقدار سلامت آن به صورت موقت به فعالیت خود انتها داده است. اینکه آیا این مسیر طی زمستان پیش رو دوباره به فعالیت خود ادامه خواهد داد یا خیر هنوز در هاله ای از ابهام واقع شده است. ولی همه صاحب نظران بر این باورند که فعالیت یا تعلیق این خط اسکی تاثیر زیادی روی ظرفیت های گردشگری و مالی این منطقه خواهد داشت.

ایوان کرنی، یکی از مسئولین اجرایی این طرح در این باره گفته است: کارهای تحقیقاتی روی این سازه تا انتها ماه نوامبر ادامه خواهد داشت و این مسیر در تمام این مدت تعطیل خواهد ماند. این فعالیت ها شامل حفاری منطقه به منظور سرکشی از فونداسیون و نظارت مستمر روی سازه خواهد بود.

این بالابر که از پایین کوه کارگورم شروع می گردد، راه اصلی دسترسی به دامنه کوه شامل مناطقی است که کلاس های آموزش اسکی در آنها دایر می گردد.

هفته گذشته در خبر شکه کننده دیگری، مدرسه اسکی کارگورم نیز بیان کرد که این مدرسه در زمستان پیش رو هیچ فعالیتی نخواهد داشت. برآورد می گردد که این تعطیلی باعث بیکار شدن حداقل 50 نفر گردد. در ایمیل یکی از مسئولین این مدرسه که در فیسبوک منتشر شده بود، گفته شده است: به علت تعطیلی کشنده ریلی کارگورم، تصمیم بر این شد که در مدت زمان انتظار برای دریافت اخبار مربوط به شرایط ساخت وساز این کشنده، مدرسه در زمستان پیش رو هیچ فعالیتی نداشته باشد.

با نگاهی به پشت سر می توان دریافت که ورزش اسکی اهمیت زیادی برای اسکاتلند دارد. به عنوان نمونه، ورزش اسکی اسکاتلند در زمستان گذشته یکی از مجذوب کننده ترین جاذبه های گردشگری این منطقه بوده است، به طوری که با شروع نخستین بارش برف در زمستان گذشته، شمار بازدیدکنندگان این منطقه به پنج برابر رسیده بود.

منبع: همگردی
انتشار: 3 بهمن 1401 بروزرسانی: 3 بهمن 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2243

به "بیست میلیون یورو سرمایه گذاری و مرگ ورزش اسکاتلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیست میلیون یورو سرمایه گذاری و مرگ ورزش اسکاتلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید