طراحی شاه نشین ویلا: تجربه باغ و اسکله و تپه در کیپ تاون

به گزارش مجله استخدام جدید، گردش در کیپ تاون

شهر کیپ تاون یکی از قدیمی ترین زیست گاه های اروپایی در آفریقا است. در امتداد ساحل ناهموار، باریکه ای خوش چشم انداز به سمت کوه وجود دارد که محل شیرجه به داخل دریا است. پنگوئن ها روی این سواحل بکر به صورت آرام و کج راه می فرایند و به علت تمامی این جذابیت ها، شهر کیپ بخشی از میراث جهانی یونسکو است که در آن انواع گل ها یافت می گردد. با خبرنگاران همراه باشید و با بعضی از زیبایی های کیپ تاون آشنا شوید:

طراحی شاه نشین ویلا: تجربه باغ و اسکله و تپه در کیپ تاون

جهت دریافت خدمات طراحی شاه نشین ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

باغ ملی گیاه شناسی کریستین بوسچ (Kirstenbosch)

در یک محیط زیبا در دامنه های شرقی کوه تیبل، باع ملی گیاه شناسی کریستین بوسچ قرار گرفته است که بخشی از منطقه کیپ فلوریستیک (Cape Floristic Region) به عنوان میراث دنیای یونسکو است. این سایت در سال 1902 به وسیله سیسیل رودز (Cecil Rhodes) به دولت آفریقای جنوبی به ارث رسید و در سال 1913 نیز باغ مورد بحث در آن تشکیل شد. این باغ یکی از اولین باغ های گیاه شناسی در دنیا است که با هدف حفظ گیاهان بومی ساخته شده است. بیش از 20 هزار گونه گیاه بومی آفریقای جنوبی در این باغ در حال رشد است. بعلاوه در مساحتی به وسعت 528 هکتار نیز درباره پوشش گیاهی و جنگلی این کشور آنالیز ها در حال اجرا است.

از نظر تاریخی نیز جنگل های این منطقه جذابیت های خاصی دارند. مثلاً، پرچینی از درختان بادام وحشی که به وسیله جان ون ریبیک در سال 1660 کاشته شده است در این جنگل ها به چشم می خورد. بعلاوه، خیابانی از درختان حنا و انجیر که به وسیله سیسیل رودز در سال 1898 کاشته شده نیز در این جنگل ها وجود دارد. گل ها، بوته ها و درختان کاشته شده در این جنگل به نحوی چیده شده که نمایشی شگفت انگیز از شکوفه و رنگ را در طول سال به نمایش می گذارد. در این منطقه بازدید از باغ معطر را از دست ندهید، این باغ مجموعه ای قابل توجه از سرخس ها، باغ مجسمه سازی شده، باغ گیاه شناسی و گلخانه سفارشی ساخته شده با گیاهان منطقه ها خشک می باشد. در این مکان راستاهای پیاده روی در داخل دامنه های پوشیده شده از درخت معین شده اند. این درختان سایبان های گردشگاهی و منظره ها چشم نوازی را برای مسافران مهیا می کنند. یکی از راستاهای پیاده روی در کوه تیبل به وسیله دره مساران را به قله کوه می رساند. بعلاوه، در تابستان باغ های این منطقه، محلی برای برگزاری خاطره انگیز کنسرت ها در فضای باز هستند.

دوستداران مکان های سبز و باغ ها می توانند از باغ کمپانی (Companys Garden) نیز که مملو از درختان عجیب و غریب و انواع گل ها می باشد و استخری نیز در داخل آن قرار گرفته است، تماشا کنند. از سویی دیگر، گردشگر ها می توانند از موزه لزیکو آفریقای جنوبی (Iziko South African Museum)، افلاک نما (Planetarium) و گالری ملی لزیکو (Iziko National Gallery) در این کشور بازدید کنند.

آدرس: رودز درایو، نیولندز، کیپ تاون

اسکله ویکتوریا و آلفرد (The Victoria & Alfred Waterfront)

اطراف دو حوضه بندری، اسکله ویکتوریا و آلفرد ساخته شده است که یادآور اسکله های ماهیگیری در سان فرانسیسکو است. در گذشته، یک بندر ماهیگیری نه چندان زیبا در این اسکله وجود داشته است، امّا، در حال حاضر همین بندر تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری شهر شده است، بسیاری از ساختمان های قدیمی آن حفظ شده و یا دوباره بازسازی شده اند. در طول سال میلیون ها بازدید کننده از این منطقه تماشا می کنند و از جذابیت های آن از جمله مغازه های متعدد، سالن های موسیقی، رستوران ها، هتل ها، مدرسه درام، سینما و موزه ها لذت می برند.

هواداران ورزش نیز در این اسکله جایی برای لذت بردن دارند و می توانند به موزه راگبی که روایت گر تاریخ راگبی در آفریقای جنوبی است، بروند. دو آکواریوم اقیانوسی (Two Oceans Aquarium) موجود در این اسکله ها دارای بیش از 300 گونه ماهی از اقیانوس اطلس، هند و به ویژه اطراف دماغه امید نیک هستند. جذابیت های خاصی مانند مخزن لمسی، برخورد پنگوئن ها، نمایشگاه درنده و تجربه غواصی به بازتماشامایندگان اجازه می دهد که از نزدیک به مشاهده موجودات شگفت انگیز دریایی بپردازند. برای رفتن به جزیره روبن (Robben Island) باید از دروازه نلسون ماندلا در اسکله عبور کرد، البته مسافران معمولاً از موزه های موجود در این اسکله ها نیز تماشا می کنند.

در قسمت غربی اسکله محوطه مدرن گرین پوینت قرار گرفته است که در کنار پارک دوست داشتنی و سرسبز گرین پوینت اوربان (Green Point Urban Parkwith) واقع شده است. بعلاوه استادیوم کیپ تاون (Cape Town Stadium) نیز در همین منطقه قرار گرفته است که در سال 2010 میزبان بسیاری از مسابقات جام دنیای فوتبال بود.

آدرس: جاده داک 19، اسکله V & A، کیپ تاون.

تپه درایو چاپمن Chapmans Peak Drive))

تپه درایو چاپمن حدود 25 کیلومتری از مرکز شهر کیپ تاون واقع شده است. مردم محلی آن را به نام چاپیز (Chappies) می شناسند که یکی جالب ترین راستاهای رانندگی در دنیا است. جاده ای از داخل کوه درایو چاپمن که یک برش عمودی بر آن است به داخل دریا راه می یابد، این جاده بسیار تماشای و مارپیچ حدود 9 کیلومتر است و نقطه اتصال نوردهو (Noordhoek)، هوت بای (HoutBay) است و چشم اندازی زیبا از تپه چاپمنز پیک پوینت(Chapmans Peak point) را به نمایش می گذارد. در این جاده 114 حکاکی منحنی بر روی سنگ ها دیده می گردد و در بعضی از قسمت ها ارتفاع آن از سطح دریا بیش از 500 متر می گردد، به این ترتیب، جاده مورد بحث یک راستا مناسب برای کسانی است که به بیماری حرکت مبتلا هستند و تمایل دارند که همیشه در سیر و سفر باشند.

هنگام غروب آفتاب وقتی که با اتومبیل در امتداد جاده در حرکت هستی، چشم اندازی زیبا مقابل چشمانت قرار می گیرد و در حالیکه یک نوشیدنی سرد آفریقای جنوبی به نام ساندونرز (sundowners) می نوشی می توانی از زیبایی های این جاده لذت ببری. از داخل اتومبیل به نهنگ ها و دلفین های داخل اقیانوس اطلس نگاه کنید و به آرامی و با دقت رانندگی کنید. در گذشته این جاده به علت ریزش سنگ برای مدتی بسته شد، امّا، در حال حاضر همه روزه باز است و تنها در شرایط بد آب و هوایی بسته می گردد.

از قله درایو چاپمن و جاده تماشای آن به عنوان محلی برای ساخت آگهی های بازرگانی تلویزیون استفاده می گردد، بعلاوه این قله و جاده مکانی برای برگزاری مسابقات دوچرخه سواری (Cape Argus Cycle Race) و دو ماراتن تو اوشنز (Two Oceans Marathon) هستند. پس از لذت بردن از منظره ها زیبای دریا که از بالای کوه قابل مشاهده هستند، احتمالا ًمسافران گرسنه به مقصد می رسند و اینجاست که می توانند ماهی های تازه و بسیار عالی را در رستوران های غذاهای دریایی در خلیج هوت (Hout Bay) میل کنند.

منبع: الی گشت
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2027

به "طراحی شاه نشین ویلا: تجربه باغ و اسکله و تپه در کیپ تاون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی شاه نشین ویلا: تجربه باغ و اسکله و تپه در کیپ تاون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید