خبرنگاران رییس پلیس فتا سمنان: اصول خریدهای اینترنتی در دوره کرونا رعایت گردد

به گزارش مجله استخدام جدید، سمنان- خبرنگاران- رییس پلیس فتا استان سمنان با اشاره به رونق کار فروشگاه های مجازی با شیوع کرونا گفت: شهروندان هنگام خرید اینترنتی باید به اصول و قوانین توجه و از فروشگاه های مجاز و دارای نماد الکترونیکی خرید نمایند.

خبرنگاران رییس پلیس فتا سمنان: اصول خریدهای اینترنتی در دوره کرونا رعایت گردد

سرهنگ حسین صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: این روزها شکایت هایی ثبت می گردد که بعضی از فروشگاه های اینترنتی پس از دریافت هزینه، کالا را به مشتری تحویل نداده و یا جنس کالای تحویل داده شده متقاوت از جنس کالای ثبت سفارش شده است.

وی ادامه داد: شهروندان از فروشگاه های اینترنتی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند خریدهای خود را انجام دهند.

وی بیان نمود: شهروندان با مراجعه به پایگاه اینترنتی enamad.ir می توانند آنالیز نمایند فروشگاه اینترنتی مورد نظر دارای نماد الکترونیکی باشد.

وی تاکید نمود: شهروندان به پیامک هایی که یاری به بیماران مبتلا به کرونا را مطرح می نمایند بی توجه باشند و فریب آن را نخورند.

صادقی با بیان اینکه شهروندان از انتشار اخبار و شایعات و فیلم های غیرمعتبر مربوط به کرونا در فضای مجازی خودداری نمایند، ادامه داد: پلیس فتا با انتشاردهندگان هرگونه شایعات درباره ویروس کرونا در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برخورد جدی خواهد نمود.

وی بیان نمود: کارشناسان پلیس فتا، فضای مجازی را رصد می نمایند و با افرادی که با انتشار اخبار و شایعات در مورد کرونا در کانال ها و گروه های پرمخاطب در فضای مجازی موجب تشویش اذهان عمومی شوند با جدیت برخورد و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی می نماید.

رییس پلیس فتا استان سمنان گفت: پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت های پلیس فتا است و شهروندان می توانند به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری، مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرائم سایبری به پایگاه اینترنتی www.cyberpolice.ir مراجعه نمایند.

کاربران فضای مجازی، در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک و مجرمانه، می توانند با مراجعه به سامانه جوابگوی فوریت های سایبری به وسیله پلیس فتا شکایت خود را ارایه دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1016

به "خبرنگاران رییس پلیس فتا سمنان: اصول خریدهای اینترنتی در دوره کرونا رعایت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس پلیس فتا سمنان: اصول خریدهای اینترنتی در دوره کرونا رعایت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید