خوراکی های خوشمزه ای که فقط در سفر پیدا می شوند!

به گزارش مجله استخدام جدید، خوشمزه ترین خوراکی های جهان

با اینکه مردم برخی از کشورها به خوردن غذاهای ناسالم و چاق کننده معروف هستند اما واقعیت این است که معمولا هر کشوری برای خودش یک جور غذای ناسالم و منحصربفرد دارد که خیلی پر چرب، پر نمک یا شیرین ولی خوشمزه هستند و هواداران زیادی هم دارند! در واقع این غذاها همان خوراکی هایی هستند که در هنگام سفر به هر شهر وقتی در حال گشت و گذار هستیم دلمان می خواهد آن ها را به عنوان میان وعده امتحان کنیم و با خوراکی های خوشمزه آن شهرها آشنا شویم، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با فست فودها و خوراکی های خاص هر کشور آشنا شوید.

خوراکی های خوشمزه ای که فقط در سفر پیدا می شوند!

خوراکی مارس ساپر، اسکاتلند

برای درست کردن این فست فود خوشمزه مقداری شکلات مخصوص را در لای مقداری خمیر مخصوص می گذارند و آن را سرخ می نمایند. هیچ کس نمی تواند در مقابل شکلات آب شده و خمیر ترد این خوراکی مقاومت کند. با همه خوشمزگی اما محققان هشدار می دهند که با خوردن آخرین تکه این غذا جریان خون به سمت مغز به شدت آهسته می گردد و نباید زیاد استفاده گردد!

پوتین (Poutine)، کانادا

کانادا یکی از خوشمزه ترین هله هوله های جهان را دارد. برای درست کردن این خوراکی خوشمزه سیب زمینی سرخ نموده، سس گریوی قهوه ای و ورقه های پنیر با هم ترکیب می شوند. این غذا یک میان وعده کانادایی هست که در رستوران ها و فست فودهای زیادی سرو می گردد.

موچی (Mochi)، تایوان

موچی یک نوع کیک برنج است که از برنج چسبناک درست می گردد. برای درست کردن این خوراکی، برنج را می پزند و آن را می کوبند تا به شکل خمیر دربیاید و سپس لای آن را با مواد خوشمزه پر می نمایند. با این که این خوراکی غذایی محبوب در بین بسیاری از کشورهای آسیای شرقی است اما موچی در تایوان با دیگر موچی ها فرق می نماید چون آن را با پوره لوبیا پر می نمایند.

سوسیس کاری، آلمان

همه سوسیس کاری را محبوب ترین فست فود آلمان می شناسند، فست فودی که برای مزه دار کردنش از کاری زیاد استفاده می گردد. این غذای محبوب خیابانی از سوسیس سرخ نموده، سس، رب گوجه، پودر کاری و دیگر ادویه ها درست می گردد. این غذا آنقدر محبوب است که به دیگر کشورهای جهان هم سرایت نموده است!

چیتزا، هند

هند یک نوآوری خلاقانه انجام داده و فست فودی به نام چیتزا را ساخته و شعارش هم این است که چیتزا از پیتزا بهتر است! برای درست کردن این فست فود از مرغ های ترد و معروف هندی به عنوان پایه غذا استفاده می گردد و بر روی آن پنیر، مرزنگوش و فلفل دلمه ریخته می گردد.

نان فری، استرالیا

نان فری از آن خوراکی هایی است که به راحتی می توانید در خانه آن را درست کنید. نان فری خوراکی ای است که همه بچه های استرالیا آن را خوب می شناسند و آنقدر خوشمزه هست که حتی بین بزرگ ترها هم محبوبیت دارد. نان سفید، کره و مارگارین، و صدها شکلات ریز رنگی تنها چیزهایی هستند که برای درست کردن این خوراکی خوشمزه استرالیا نیاز دارید.

سیب زمینی سرخ نموده، هلند

این فست فود ترکیبی از سیب زمینی سرخ نموده، پیاز خام و سس سیت است. سس سیت یک سس مخصوص اندونزیایی است که با روغن نارگیل، زردچوبه، بادام زمینی و انواع ادویه ها درست می گردد و مزه خوشمزه و منحصربفردی به غذا می دهد. وقتی در خیابان ها هلند در حال گشت و گذار هستید، هر وقت احساس گرسنگی کردید و دلتان یک میان وعده خوشمزه خواست از دستفروشان این سیب زمینی مخصوص را خریداری کنید و طعم خوشمزه آن را امتحان کنید.

منبع: travelversed.co

منبع: الی گشت
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2137

به "خوراکی های خوشمزه ای که فقط در سفر پیدا می شوند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکی های خوشمزه ای که فقط در سفر پیدا می شوند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید