داستان مرموز دن کوپر، معروف ترین هواپیمارُبای جهان!

به گزارش مجله استخدام جدید، دن کوپر | Dan Cooper

بعد از ظهر یک روز قبل از روز شکرگزاری در سال 1971، پسری که خود را دن کوپر نامیده بود (رسانه ها به اشتباه او را دی بی کوپر نامیدند) سوار پرواز شماره 305 نورت وست ایرلاینز از پورتلند به سیاتل شد. او کت و شلوار تیره ای پوشیده و خود را به عنوان یک مسافر کاری معرفی کرد. اما زمانی که هواپیما در آسمان بود، او چمدان خود را باز نموده و بمبی را به مهمانداران نشان داد تا آن ها را مجبور به اجرای خواسته هایش کند! با ما در خبرنگاران همراه باشید تا ادامه داستان دن کوپر را مرور کنیم.

داستان مرموز دن کوپر، معروف ترین هواپیمارُبای جهان!

دن کوپر، شجاع یا کله شق؟

وقتی هواپیما در فرودگاه سیاتل فرود آمد، او 200 هزار دلار نقد (که در مقایسه با ارزش پول امروز، بسیار زیاد بود)، 4 چتر نجات و غذا درخواست کرد تا همه مسافران را که گروگان گرفته بود، آزاد کند. پس از فراهم شدن این درخواست ها، وقتی تنها 3 خلبان و یک مهماندار در هواپیما مانده بودند، خلبان از فرودگاه سیاتل آغاز به پرواز نموده، در حالی که هوا تقریبا تاریک بود و کمی باران می بارید. 45 دقیقه بعد از تیک آف، دن کوپر گروگان ها را به کابین خلبان فرستاد، چتر نجات را آماده کرد، پول ها را به خودش بست، درب سمت عقب هواپیما را باز نموده و در نزدیکی پورتلند، از هواپیما به بیرون پرید.

زمانی که هواپیما به زمین نشست، در پله های عقب هواپیما، تنها 2 چتر نجاتِ به جامانده پیدا شد!

در جستجوی هواپیما ربا

جت، یک هلیکوپتر و یک هواپیمای C-130 از نزدیکترین پایگاه نیروی هوایی برای پیگیری هواپیمای کوپر راهی شده بود. ارتش در روزهای پس از آن دست به کار شده و تقریبا 1000 سرباز در ناحیه پرش به همراه هلیکوپترها به جستجو پرداختند. بوئینگ 727 که برای ربودن استفاده شده بود، دوباره پرواز کرد تا بتوانند جای دقیقی که کوپر پریده بود را پیدا نمایند. هواپیماهای دیگری با تکنولوژی بالا به جستجوی او رفته و تمام جزء به جزء راستا را گشتند اما کوپر، هرگز پیدا نشد.

9 سال بعد از این اتفاق، درست در شمال پرتلند کنار رودخانه کلمبیا، پسر کوچکی به نام برایان اینگرام آغاز به کندن بخشی از شن ها برای درست کردن آتش بود. او 3 بسته پول را در زیر آن قسمت پیدا کرد که هنوز هم از بسته بندی خارج نشده بودند. این پول مجموعا 5800 دلار بود که با شماره سریال پول های کوپر هماهنگی داشت و این نخستین شواهد از سال 1971 محسوب شد. پلیس ساحل را به طور کامل آنالیز کرد و تئوری هایی مبنی بر اینکه کوپر چطور این پول را اینجا دفن نموده مطرح شد.

چند دهه گذشت و دی پی کوپر در کتاب، فیلم و آهنگ ها مشهور شد. در سال 2007، نماینده ویژه ای به نام لری کار (Larry Carr) آغاز به تحقیقات دوباره روی این موضوع کرد. به نظر او راهکار مشکل این بود که از رباینده هایی مانند سارقات بانک و مردم مناظره هایی آغاز کند تا تحقیقات به طور بیشتری پیگیری شوند. این نتایج، دست آورد تحقیقات سه ساله او روی مناظره های مختلف است. در انتهای هر سوال، یک فاکتور مناظره وجود دارد که سطح علاقه به این نظریه در میان پیروان کوپر است.

آیا کوپر واقعا از هواپیما پرید؟

اسکای دایورهای با تجربه می گویند اگر این اولین پرش او بود، قطعا می میرد اما اگر تا به حال این پرش را انجام داده، مسئله ای پیش نیامده است. یکی از چتربازان با تجربه معتقد بود که هر کسی که شش یا هفت پرش داشته باشد می تواند پرش در آن شرایط را انجام دهد. حتی اگر به خوبی فرود آمده باشد، ممکن است آب و هوای سرد او را در جنگل نابود نموده باشد. اما هیچ جسد یا چتر نجاتی هرگز یافت نشد.

فاکتور مناظره= 9 از 10

آیا کوپر یک چترباز با تجربه بود؟

  • او درخواست چتر نجات جلو و عقب = تازه کار.
  • او از گرفتن دستورالعمل هایی در خصوص چگونگی استفاده از چتر نجات سرباز زد = با تجربه.
  • او چتر نجات نظامی غیر قابل راهنمایی را در خواست داد = تازه کار.
  • چتر نظامی درخواست داده شده، می تواند بهتر در سرعت هواپیما مقاومت کند = با تجربه.
  • او طوری چتر نجات را باز کرد که به نظر می رسید می دانست که چه کاری را انجام می دهد = با تجربه
  • او چتر نجاتی را رزرو کرد که دوخته شده بود و غیرعملیاتی بود = تازه کار.

فاکتور مناظره = 7 از 10

پول چطور به آنجا رسیده؟

جایی که پول دن کوپر پیدا شد، کمی چالش برانگیز است چرا که از آنجایی که محققان فرود او را پیش بینی نموده بودند، حدودا 30 کیلومتر دورتر بود. اولین نظریه، Washougal Washdown Theory، براساس این ایده است که پول ابتدا در رودخانه های کوچکتر شناور شده، سپس به رودخانه کلمبیا و در نهایت نقطه ای که پیدا شد، رفته است. دومین نظریه این است که راستا پرواز تعیین شده نادرست است و کوپر در واقع در همینجا فرود آمده و پول را دفن نموده است. سوم این است که کوپر یا شخص دیگری پول را در آنجا دفن نموده تا رد خود را برای پلیس گم کند.

فاکتور مناظره = 10 از 10

گزارش پالمر

پالمر ریپورت تحقیقاتی روی محلی که پول ها پیدا شده انجام داده است: بین سالهای 1971 که هواپیما ربوده و 1980 که پول کشف شد، رودخانه کلمبیا لایروبیو در سال 1974 شن و ماسه در تنا بار (محلی که پول پیدا گشت) ذخیره شد. گزارش پالمر تعیین کرد که این پول در لایه ای از شن و ماسه های بالایی قرار گرفته بوده و این بدان معنا است که پول پیش از آمدن به تنا بار در رودخانه های بالا قرار گرفته بوده است. نقطه مقابل این بود که نوارهای لاستیکی ظریف روی بسته بندی، هنوز بر روی بسته های پول (با اینکه خود پول آسیب دیده بود) کاملا سالم مانده بود.

فاکتور مناظره = 9 از 10

راستا پرواز واقعی کجا بود؟

نقشه راستا پرواز در بایگانی پلیس هیچ اطلاعاتی در خصوص اینکه چه کسی راستا پرواز را کشف یا آن را ارائه داده، ندارد. به نظر می رسد که راستا پرواز از تجزیه و تحلیل دقیق داده های رادار و ضبط پرواز مورد بحث به دست آمده است. در این راستا، هواپیمای دن کوپر در محلی که پول ها یافت شده، پرواز ننموده است. پولی که پیدا شد، مسائل مربوط به پرواز را پیچیده تر می نماید، زیرا بسیار راحت تر می بود اگر که راستا پروازی کوپر، از همین نقطه گذر می کرد.

فاکتور مناظره = 7 از 10

منبع: citizensleuths.com

منبع: الی گشت
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2020

به "داستان مرموز دن کوپر، معروف ترین هواپیمارُبای جهان!" امتیاز دهید

5 کاربر به "داستان مرموز دن کوپر، معروف ترین هواپیمارُبای جهان!" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان مرموز دن کوپر، معروف ترین هواپیمارُبای جهان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید