دکوراسیون منزل چه تاثیری بر روان ما دارد؟

به گزارش مجله استخدام جدید، آیا می دانستید دکوراسیون منزل می تواند تاثیرات مثبت یا منفی بر روان ما داشته باشد؟ ممکن است لازم باشد دکوراسیون منزل خود را به روز نمایید. اکنون زمان اقدام برای انرژی مثبت است! اگر شما هم به تغییرات مثبت در دکوراسیون خانه خود علاقه مند هستید این مقاله را تا آخر دنبال کنید.

دکوراسیون منزل چه تاثیری بر روان ما دارد؟

از شر وسایل اضافی خلاص شوید

اول از همه ، با مرتب کردن مواردی که استفاده نمی کنید آغاز نمایید. برای آرامش روح شما بهتر است که لباس هایی را که نمی پوشید ، باتری های از کار افتاده ، اقلام بی مصرف و هر آنچه را که غیر ضروری می بینید از دکوراسیون منزل بردارید. موارد نامنظم و غیر ضروری در فضای زندگی شما می تواند مانع از استراحت و احساس راحتی شما شوند. خانه خود را مطابق با رویکرد دکوراسیون مینیمالیستی سازماندهی کنید و با مبلمان کمتر محیطی جادارتر داشته باشید.

هنگام تغییرات به موارد زیر توجه کنید

اگر یک سال است که از کالایی استفاده ننموده اید ، پس دیگر نیازی به آن ندارید. اگر چیزی شما را شاد نمی کند ، آن را نگه ندارید. هنگامی که درهم و برهمی در دکوراسیون منزل از بین رفت ، فضای ذخیره سازی خود را دوباره مرتب کنید. سعی نمایید مکان هایی برای نگهداری وسایل کوچک پیدا نمایید که هر روز از آنها استفاده نمی کنید تا در آشپزخانه شما شلوغی ایجاد ننمایند. یک سبد خوب برای نگهداری روزنامه ها و مجلات قدیمی تهیه نمایید. برس های آرایشی ، لوسیون ها و لوازم اصلاح خود را در یک سبد زیر سینک قرار دهید. کانترها و کف تمیز باعث افزایش حس کنترل و کاهش اضطراب شما می شود.

اتاق ها را با نور طراحی نمایید

گذراندن وقت در اتاقی با نور زیاد لذت بخش است. آیا می دانستید نور خورشید افسردگی را نیز کاهش می دهد؟ نور خورشید روحیه شما را بالا می برد و دریافت نور خورشید بیشتر به اتاق ها می تواند شادی را افزایش دهد. کمبود مداوم آفتاب می تواند باعث غمگینی یا افزایش اضطراب شود. نور خورشید به عنوان انرژی و انگیزه افراد در خانه و محل کار شناخته شده است.

اگر دکوراسیون منزل خانه شما نورگیر است ، خوش شانس هستید. فقط ضروری است که پرده ها را کنار بزنید. اگر قسمت محدودی از خانه شما آفتاب می گیرد ، سعی نمایید زمانی را در آنجا بگذرانید و مطابق سلیقه خود آن را تزئین کنید. از پرده های ضخیم و مواد دیگر که از تابش نور خورشید جلوگیری می نمایند دوری کنید.

به قدرت طبیعت ایمان داشته باشید

بدون شک ، آوردن طبیعت به دکوراسیون منزل حس خوبی دارد و یکی از موثرترین راه ها برای این کار استفاده از گیاهان و گل هاست. وجود گیاهان می تواند به کاهش استرس یاری کند. بیشتر گیاهان آپارتمانی فیلترهای طبیعی هوا هستند که باعث کاهش آلرژن ها و بهبود کیفیت هوا می شوند. بعلاوه سطح اکسیژن هوا را افزایش داده و رطوبت را متعادل می نمایند.

گل ها علاوه بر زیبایی شناختی ، تأثیری آرام بخش بر روی افراد دارند. گل ها جزییات زیبایی در هر دکوراسیون هستند و باعث می شوند احساس شادی بیشتری داشته باشید.

صدای رنگ ها را بشنوید

یکی از مستندترین عناصر طراحی تغییر حال و هوای دکوراسیون منزل ، رنگ است. خواص و فواید روانی نسبت داده شده به رنگ ها سال هاست که شناخته شده است. به عنوان مثال ، قرمز با اضطراب مرتبط است ؛ در حالی که رنگ های بسیار اشباع و کمتر روشن مانند سبز زمردی می توانند انرژی بخش باشند.

قرمز ، زرد و نارنجی را رنگ های گرم و رنگ های سبز ، آبی و بنفش را رنگ های سرد می نامند. این دسته بندی ها تصادفی نیستند. ما در اتاق هایی با رنگ های گرم از نظر فیزیکی احساس گرما می کنیم. رنگ های سرد اثر خنک نمایندگی دارند. این یکی از دلایل محبوبیت قرمز در زمستان است ؛ در حالی که فیروزه ای و آبی در هوای گرم محبوبیت بیشتری دارند. طی دهه ها تحقیق به این نتیجه رسیده اند که چگونه رنگ های خاص به طور مداوم واکنش های احساسی خاصی را برمی انگیزند.

نکات مهم درباره رنگ دکوراسیون منزل

استفاده بیش از حد از رنگ قرمز در دکوراسیون منزل می تواند باعث ایجاد احساس اضطراب یا بی قراری در افراد شود. بنابراین اگر در کوشش برای رسیدن به یک اثر آرام بخش هستید ، باید از رنگ قرمز کمتر بهره ببرید.

نارنجی با انرژی ، ورزش ، رقابت و نوآوری مرتبط است. با این حال ، نارنجی آنقدر رنگ پرانرژی است که به ندرت به عنوان رنگ غالب در طراحی خانه استفاده می شود. بیشتر در محیط های اداری و اماکن ورزشی دیده می شود. اگر در کوشش برای ایجاد فضایی آرام هستید ، نباید زیاد از آن بهره ببرید.

رنگ زرد با شادی و خلاقیت همراه است. از آن می توان برای تقویت اثر نور خورشید استفاده کرد.

رنگ های سبز ، آبی و بنفش

سبز رنگ آرامش بخش بوده و با تعادل ، هماهنگی و طبیعت همراه است. بعلاوه رنگ رشد و تجدید است. در دکوراسیون منزل ، رنگ سبز می تواند احساس آرامش ایجاد کند.

آبی رنگی است که نشان دهنده آرامش و سکون است. این رنگ در دفاتر مراقبت های بهداشتی و موسسات مالی رایج است. آبی با غم و اندوه نیز همراه بوده و ممکن است رنگ خوبی برای برطرف افسردگی نباشد. در نهایت ، تحقیقات نشان می دهد که رنگ آبی یکی از کم اشتها آورترین رنگ هاست. بنابراین کمتر در آشپزخانه ها و رستوران ها استفاده می شود.

بنفش رنگی متحمل است که احساس تجمل و انحصار را بر می انگیزد. رنگ های ملایم مانند بنفش روشن و یاسی در دکوراسیون منزل می توانند جلوه ای آرام بخش ایجاد نمایند ؛ در حالی که رنگ های بنفش تیره و باس ممکن است اثر مشابهی نداشته باشند.

خاکستری در صورت استفاده مناسب می تواند تعادل ایجاد کند. از آن می توان به عنوان یک رنگ خنثی استفاده کرد ؛ زیرا تعادل سیاه و سفید است. با این حال ، بسیاری از خاکستری ها در واقع سایه ای از آبی ، سبز ، زرد و یا حتی بنفش هستند. بنابراین مهم است که به درجه بندی هر رنگ خاکستری در دکوراسیون منزل توجه داشته باشید. اتاق های عمدتا خاکستری می توانند سرد به نظر برسند.

تاثیر قهوه ای ، مشکی و سفید

قهوه ای رنگی است که اغلب در طبیعت یافت می شود. استفاده از رنگ قهوه ای در دکوراسیون منزل می تواند احساس قدرت و قابلیت اطمینان را برانگیزد. قهوه ای در بسیاری از اتاق ها به عنوان بخشی از مبلمان چوبی یا کابینت های چوبی یافت می شود. استفاده از رنگ قهوه ای روی دیوارها ، کف یا مبلمان در مناطقی با چوب قهوه ای زیاد می تواند اتاق را سنگین ، غیرقابل تصور یا خسته نماینده جلوه دهد. ترکیب قهوه ای با سبز و سفید راه موثری برای ایجاد فضایی آرام و شاد است.

مشکی رنگ شادی نیست. بنابراین اغلب به عنوان تم استفاده می شود. دقت در استفاده از عناصر سیاه می تواند هماهنگی و تعادل آرامش بخشی را در اتاق ایجاد کند.

رنگ سفید یک رنگ خنثی بوده که در بیشتر خانه ها رایج است. بیشتر سقف ها سفید هستند. رنگ سفید نور را منعکس نموده و اتاق ها را روشن تر ، جادارتر و بزرگ تر می سازد. بعلاوه احساس پاکی را برمی انگیزد. با این حال ، مصرف بیش از حد آن می تواند عیوب و کثیفی را سریع تر نشان دهد.

منبع: اتاق
انتشار: 14 خرداد 1402 بروزرسانی: 14 خرداد 1402 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2298

به "دکوراسیون منزل چه تاثیری بر روان ما دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون منزل چه تاثیری بر روان ما دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید