راز اهرام 30000 ساله بوسنی چیست؟! آیا به دست فرازمینی ها ساخته شده اند؟!

به گزارش مجله استخدام جدید، اهرام بوسنی

همه ما وقتی در خصوص هرم و اهرام صحبت می کنیم سریع به یاد اهرام ثلاثه مصر می افتیم. اما اگر به شما بگوییم در کشور بوسنی اهرامی وجود دارند که هرم جیزه (بزرگ ترین هرم در مجموعه اهرام سه گانه مصر) در مقابلشان شبیه به یک اسباب بازی به نظر می رسد، باور می کنید؟ باستان شناس بوسنیایی به نام دکتر سمیر اسماناجیک این نظر و نظرات عجیب دیگری مطرح می نماید که دانشمندان را شوکه نموده است. او معتقد است قدمت اهرام بوسنی حداقل 30000 سال است، یعنی 20000 قبل از تاریخی که ما برای بشر متمدن تصور می کردیم! به هر حال این نظریه هنوز کاملا به اثبات نرسیده است و جامعه علمی در حال آنالیز آن می باشد. با خبرنگاران همراه شوید تا درباره اهرام بوسنی بیشتر بدانیم و خودتان درباره حقیقت آنها قضاوت کنید.

راز اهرام 30000 ساله بوسنی چیست؟! آیا به دست فرازمینی ها ساخته شده اند؟!

اهرام بوسنی واقعا چه هستند؟

چیزی که به عنوان اهرام بوسنی شناخته می شوند در حقیقت مجموعه ای از 5 هرم یا تپه هستند که در شهری کوچک در 30 کیلومتر سارایوو قرار گرفته اند. هرم خورشید ارتفاعی بالغ بر 220 متر دارد و از هرم بزرگ مصر بسیار بلندتر است. برای اینکه تصور درستی از ارتفاع زیاد هرم خورشید داشته باشید باید بدانید که هرم جیزه 147 متر ارتفاع دارد! سایر اهرام بوسنی عبارتند از هرم ماه، هرم عشق، هرم زمین و هرم اژدها! با این حال بسیاری از باستان شناسان با نظر دکتر سمیر اسماناجیک موافق نیستند و فکر می نمایند ادعاهای او تنها راهی برای کشاندن گردشگر ها به بوسنی است. به ویژه این که بعد از جنگ بوسنی در دهه 1990 صنعت توریسم و گردشگری این کشور رو به افول گذاشته است. در جریان جنگ بوسنی 100000 نفر کشته و 2.2 میلیون نفر آواره شدند. به اعتقاد بسیاری از دانشمندان این 5 هرم تنها تپه هایی هستند که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. البته وقتی شما هم این هرم ها را از نزدیک ببینید تنها 5 تپه بزرگ می بینید، اما اسماناجیک معتقد است که زیر لایه های سطحی این تپه ها اهرامی بزرگ و شگفت انگیز وجود دارند. تمام این داستان ها و مباحثات از سال 2005 آغاز شده است.

ادعاهای مطرح شده

پس از آنالیز فسیل های کشف شده در این منطقه تعیین شد که قدمت این اهرام به حدود 30000 سال قبل بازمی گردد. جالب است بدانید که شناخت ما از تمدن های بشری تا 10000 سال پیش را در برمی گیرد و در خصوص قبل از آن هیچ گونه درکی نداریم. نوک اهرام خورشید، اژدها و ماه یک مثلث متساوی الاضلاع کامل را تشکیل می دهد.

لایه های متراکم بتن روی سطح هرم خورشید این نظریه را تقویت می نماید که این هرم ها به دست انسان ساخته شده اند. این تکه ها در آزمایشگاه های بوسنی، ایتالیا و فرانسه آزمایش شده اند و تعیین شده که ماهیت طبیعی ندارند و کاملا مستحکم و مقاوم در برابر آب ساخته شده اند.

مخالفان چه می گویند؟

همان طور که گفتیم این ادعاها عمدتا از سوی باستان شناسی به نام اسماناجیک مطرح شده و همه با آن موافق نیستند. در حقیقت بیشتر انجمن های علمی ادعاهای او را شبه علم می دانند و صحت آن را زیر سوال می برند. به اعتقاد دانشمندان تپه های شهر ویزوکو کاملا طبیعی هستند و چیز غیرعادی در آن ها وجود ندارد. به اعتقاد آن ها شکل هرمی این تپه ها در نتیجه حفاری های مخفیانه و عمدی به وجود آمده است. علاوه بر این، با توجه به اینکه 30000 سال قبل اروپا در اواسط عصر یخبندان به سر می برده امکان حیات و سکونت انسان ها غیرمحتمل به نظر می رسد. بعلاوه دخیل دانستن دست عوامل فرازمینی در ساخت این هرم ها باعث مخالفت بسیاری از دانشمندان شده است. با این حال مردم بوسنی عمیقا دوست دارند که تمام این ادعاها درست باشد و باعث رونق صنعت گردشگری این کشور گردد. اسماناجیک آنقدر در برنامه های تلویزیونی حضور پیدا نموده که به چهره ای ملی تبدیل شده و همه او را می شناسند. حتی کمپین هایی برای جمع آوری پول مورد احتیاج برای تحقیق روی اهرام بوسنی راه افتاده و یاری های مردمی فراوانی برای انجام این پروژه شده است.

نظر شما چیست؟

از یک سو، پذیرش این موضوع که یک تمدن باستانی در 30000 سال پیش وجود داشته و چنین سازه های بزرگی را ساخته باورنکردنی به نظر می رسد. از سوی دیگر، این که این اهرام غول پیکر به طور کاملا طبیعی در چنین هماهنگی و هارمونی منظمی با یکدیگر قرار گرفته اند هم بعید به نظر می رسد. تحقیقات بیشتر در این زمینه همچنان ادامه دارد و اگر ادعاهای باستان شناس مذکور حقیقت داشته باشد تحولی بزرگ و شگرف در شناخت ما از تمدن های بشری به وجود خواهد آورد. اسماناجیک معتقد است که جامعه علمی به این علت ادعاهای او را قبول نمی نمایند چون در این صورت تمام باورهای گذشته شان در خصوص تمدن های بشری فرومی ریزد!

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2063

به "راز اهرام 30000 ساله بوسنی چیست؟! آیا به دست فرازمینی ها ساخته شده اند؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز اهرام 30000 ساله بوسنی چیست؟! آیا به دست فرازمینی ها ساخته شده اند؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید