زندگی تعفن برانگیز در میان زباله های مهاباد

به گزارش مجله استخدام جدید، فرماندار مهاباد گفت: مهاباد نیازمند محل مناسب برای دفع پسماند شهری است.

زندگی تعفن برانگیز در میان زباله های مهاباد

ایرج شجاعی در گفت وگو با خبرنگارخبرنگاران اضافه کرد: در خصوص جمع آوری و دفع پسماند شهری هیچ مسئله ای وجود ندارد و تنها مشکل اصلی در خصوص پسماند شهری نبود محل مناسب برای دفع پسماند شهری است.

فرماندار مهاباد با اشاره به اینکه شرایط مدیریت پسماند مهاباد منطبق با استاندارد های محیط زیستی و بهداشتی نیست، توضیح داد: محل فعلی دفع پسماند و زباله های شهری که در 2 کیلومتری سید آباد قرار گرفته است مجوزی از سوی سازمان محیط زیست دریافت نکرده و دفن پسماند در آن محل منطبق با شرایط و ضوابط محیط زیستی نبوده و برای روستاهای مجاور مسائل بهداشتی و زیست محیطی به وجود آورده است.

شجاعی با اشاره به اینکه روزانه 180 تن زباله در مهاباد فراوری می گردد خاطر نشان کرد: سرانه فراوری زباله از استاندارد کشوری بالاتر بوده از این رو ضرورت آموزش فرهنگی کاهش پسماند و تفکیک زباله از مبدا در مهاباد جز نیازها است.

وی گفت: خروج شیرابه های پسماند شهری و ورود آن به محیط و منابع آبی منطقه، پخش شدن زباله های خشک و پلاستیک در زمینهای اطراف به دلیل وزش باد و شیوع بیماری ها از جمله مسائل محل قدیمی دفن پسماند و زباله در مهاباد است.

شجاعی اظهار کرد: باید در کوتاه مدت ساماندهی محله قدیمی دفع پسماند از سوی شهرداری مهاباد انجام گردد و در میان مدت نیز محل جدیدی را برای دفع پسماند شهری معرفی گردد.

فرماندار مهاباد با اشاره به اینکه انتقال زمان سایت قدیمی پسماند به محل جدید در دستور کار فرمانداری مهاباد است، ادامه داد: متاسفانه شهرداری سال هاست در نظر دارد مکان مناسبی را برای دفن پسماند شهری مشخص کند ولی متاسفانه تاکنون این امر محقق نشده است و احداث سایت جدید زباله شهرستان در بلاتکلیفی قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 99

به "زندگی تعفن برانگیز در میان زباله های مهاباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی تعفن برانگیز در میان زباله های مهاباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید