زیباترین جاذبه های گردشگری ترکیه

به گزارش مجله استخدام جدید، تاریخ غنی ترکیه بر هیچ کس پوشیده نیست. این کشور دارای تمدن ها و امپراتوری های زیادی بوده است که در بخش های مختلف این کشور زندگی می کردند. امروزه بقایای بناهای تاریخی در سرتاسر ترکیه دیده می شوند که بعضی از آنها نسبت به بقیه بناها شناخته شده تر هستند. به جای جاذبه های گردشگری ترکیه که بین همه مردم معروفیت دارند این بار به بعضی جاذبه های این کشور می پردازیم که کمی کمتر مورد توجه قرار گرفته اند و به میزان ایا صوفیه یا پاموک کاله معروفیت ندارند اما دارای ارزش تاریخی بالایی هستند. با مجله خبرنگاران همراه باشید.

زیباترین جاذبه های گردشگری ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تورهای ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

گوبکلی تپه

یکی از جاذبه های گردشگری ترکیه که قدمت بسیار زیادی دارد گوبکلی تپه نام دارد. این مکان نقش مهمی در درک زندگی انسان های عصر سنگ دارد. این بنا به 11500 سال قبل از سرانجام عصر سنگ باز می گردد. گفته می گردد که ستون های T شکل این مکان که تصاویر حیوانات بر روی آنها کنده کاری شده است، حلقه سنگ های عظیم و فضاهای مستطیلی شکل، قدیمی ترین مکان مذهبی ای که تا به امروز برای بشر شناخته شده است را نشان می دهند. بعضی ادعا می نمایند که این مکان برای برگزاری مراسم های مذهبی و قربانی کردن استفاده می شده و اغلب با باغ عدن یا منشا مذهب مقایسه می گردد. این مکان بعلاوه به اسم قدیمی ترین ساختار دنیا شناخته می گردد.

ترمسوس

ترمسوس تنها شهری است که اسکندر نتوانست بر آن غلبه کند. این شهر بر بالای یک کوه در نزدیکی سواحل جنوبی ترکیه قرار گرفته است. امروزه بقایای این شهر باستانی با جنگل هایی که در آنجا رشد نموده اند درآمیخته اما زمانی این شهر به علت اینکه بر بالای کوه قرار گرفته به اسم یک دفاع غیر قابل نفوذ معروفیت داشت. اطلاعات زیادی از ساکنین ترمسوس وجود ندارد، اما این شهر بسیار خوب محافظت شده و در منطقه ای دورافتاده قرار گرفته است.

گفته می گردد یک زلزله باعث تخریب این شهر شد و همین مسئله باعث شد مردم 200 سال پس از عصر حاضر آنجا را ترک نمایند. گردشگران زیادی در این منطقه دیده نمی شوند زیرا راستا رفتن به این مکان شیب تقریبا تندی دارد اما زیبایی این بناهای تاریخی ارزش این سختی را دارد. این بنا یکی از جاذبه های گردشگری ترکیه است که ارزش تاریخی بالایی دارد، اگرچه به مقدار دیگر مکان های دیدنی معروفیت ندارد.

کوه نمرود

در سال 62 قبل از میلاد مسیح، پادشاه آنتیوخوس اول تصمیم گرفت در کوهی به نام نمرود که 2134 متر ارتفاع داشت یک معبد بنا کند. این کوه در جنوب شرقی ترکیه در نزدیکی شهر آدیامان واقع شده است. مجسمه عظیم پادشاه به همراه دو شیر و خدایان یونانی و پارسی این منطقه را تزئین نموده است. البته این مجسمه ها با گذر زمان فرسوده شده اند اما چیزی از زیبایی این مکان کم نشده است. کوه نمرود چشم انداز زیبایی رو به کوه هایی که احاطه اش نموده اند دارد که زیبایی این چشم انداز در طلوع خورشید، زمانی که رنگ نارنجی با مجسمه های قدیمی ترکیب می گردد، دوچندان می گردد. (خرید مقرون به صرفه بلیط تهران انکارا و بلیط انکارا تهران)

الیمپوس (لیسیا)

خرابه های الیمپوس در چیرالی یک دهکده ساحلی و کوچک در خارج از آنتالیا واقع شده است که هنوز هتلی برای گردشگران در آنجا ساخته نشده است. این بنا در منطقه ای جنگلی در کنار رودخانه واقع شده است. تاریخ دقیق بنا شدن این شهر باستانی در لیسیا معین نیست. تنها نوشته هایی که در معبد وجود دارند ساخت این بنا را اواخر قرن 4 قبل از میلاد نسبت می دهد. گفته می گردد نام این شهر از کوه های الیمپوس گرفته شده است. مردم الیمپوس در قرن 15 این شهر را ترک کردند اما همچنان الیمپوس به اسم یک مکان تاریخی شناخته می گردد که آثار باستانی زیادی در سراسر آن قرار گرفته است. با خرید آنلاین بلیط تهران آنتالیا در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی وبسایت خبرنگاران مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1804

به "زیباترین جاذبه های گردشگری ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین جاذبه های گردشگری ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید