سامسونگ روی ساخت یک لپ تاپ تاشو 17.3 اینچی کار می نماید

به گزارش مجله استخدام جدید، اینطور که به نظر می رسد سامسونگ میخواهد در سال 2023 از یک لپ تاپ با نمایشگر 17.3 اینچی تاشو از نوع OLED رونمایی کند. اتفاقی که قرار بود سال جاری رخ دهد اما بنا به دلایلی که هیچوقت درباره شان صحبتی نشد، رخ نداد.

سامسونگ روی ساخت یک لپ تاپ تاشو 17.3 اینچی کار می نماید

سامسونگ در حال حاضر بزرگ ترین شرکت فراورینماینده نمایشگر تاشو در دنیا محسوب می گردد. این شرکت کره ای بعلاوه از سال 2019 تا به امروز به فراوری گوشی های تاشو نیز مشغول است و آن ها را در دو نوع فولد و فلیپ راهی بازار می نماید. بسیاری از شرکت های دیگر هم بعد از سامسونگ تصمیم گرفته اند گوشی های تاشوی خود را فراوری نمایند که در این زمینه پیروز هم هستند اما هیچ کدام از آن ها نتوانسته اند به محبوبیتی که سامسونگ در این زمینه کسب نموده برسند.

میزان تقاضا این روزها برای خرید محصولات تاشو به شکل قابل توجهی افزایش پیدا نموده به گونه ای که تحلیل گران پیش بینی می نمایند 2023، سال شکوفایی این فناوری و بعلاوه فناوری نمایشگرهای رول شونده خواهد بود. البته گوشی های هوشمند شرایط خوبی داشته اند ولی لپ تاپ های تاشو خیلی سال جاری مورد استقبال قرار نگرفته اند به گونه ای که HP مجبور شد رونمایی و عرضه لپ تاپ 17 اینچی تاشوی خود را یک سال به تعویق بیندازد.

قیمت بالا هم در کاهش تعداد تقاضا بی تأثیر نیست. قیمت لپ تاپ ایسوس ذن بوک که نمایشگر تاشوی 17 اینچی دارد و BOE هم تأمین نماینده آن است اکنون به 3500 دلار آمریکا می رسد که قاعدتا کمتر کسی این میزان را برای یک لپ تاپ که فناوری آن تازه در ابتدای مسیر واقع شده است هزینه می نماید. به همین دلیل هم هست که ایسوس فقط 10 هزار پنل تاشو از BOE سفارش داده و تعداد سفارش HP به LG هم همین میزان است.

اگر سامسونگ هم فراوری نمایشگرهای تاشو برای لپ تاپ را با یک محصول شروع کند، قیمت ابتدایی آن شاید کمتر باشد چون هزینه زیادی بابت پنل پرداخت نمی گردد. بعلاوه گفته می گردد لپ تاپ 17.3 اینچی سامسونگ بزرگ ترین میزان را در حالت بسته خواهد داشت (13.3 اینچ). لپ تاپ 17 اینچی HP در هنگام بسته شدن فقط 11 اینچ دارد و نماینده ایسوس هم 12.6 اینچ. لنوو ThinkPad X1 فولد نسل 2 هم که پرفروش ترین لپ تاپ در نوع تاشو به شمار میرود یک محصول 16.3 اینچی است که وقتی بسته می گردد، میزان آن به 12 اینچ می رسد.

حال باید دید آیا مشکلاتی که در ابتدا گریبان گیر گلکسی فولد شده بود، در لپ تاپ 17.3 اینچی این شرکت هم خود را نشان خواهد داد یا خیر.

منبع: Notebookcheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 دی 1401 بروزرسانی: 4 دی 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2226

به "سامسونگ روی ساخت یک لپ تاپ تاشو 17.3 اینچی کار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ روی ساخت یک لپ تاپ تاشو 17.3 اینچی کار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید