سگ رباتیکی که تنها در مدت 20 دقیقه عبور از زمین های سخت را یاد می گیرد

به گزارش مجله استخدام جدید، بیشتر ربات های خودمختار باید به طور دقیق به وسیله انسان برنامه ریزی شوند و یا بار ها در سناریو های شبیه سازی شده آزمایش شوند تا بتوانند بخوبی از پس انجام وظایف دنیای واقعی بربیایند؛ مانند بالا رفتن از یک تپه سنگی یا یک شیب لغزنده.

سگ رباتیکی که تنها در مدت 20 دقیقه عبور از زمین های سخت را یاد می گیرد

به گزارش خبرنگاران، سرگی لوین و همکارانش از دانشگاه کالیفرنیا با استفاده از نوعی یادگیری ماشینی به نام یادگیری تقویتی عمیق توانسته اند نحوه راه رفتن در محیط های مختلف را تنها در مدت 20 دقیقه به یک ربات بیاموزند.

این ربات از الگوریتمی به نام یادگیری Q استفاده می نماید که نیازی به مدلسازی از محیط اطراف ندارد. چنین الگوریتم های یادگیری ماشینی معمولاً در شبیه سازی استفاده می شوند. لوین می گوید: نیازی نیست که بدانیم یک محیط چگونه است. ما فقط ربات را در یک محیط قرار می دهیم و آن را روشن می کنیم.

این ربات بسته به مقدار موفقیت خود در انجام هر عمل، پاداش مشخصی دریافت می نماید. او در حالی که انجام کار خود را با موفقیت های قبلی مقایسه می نماید، این فرایند را به طور مداوم تکرار می نماید، تا زمانی که بخوبی راه رفتن را در محیط تازه یاد بگیرد. ایلیا کوستریکوف یکی از اعضای این تیم می گوید: یادگیری این ربات از جهاتی به انسان شباهت دارد. او با محیط تعامل می نماید و با فکر کردن به تجربیات گذشته خود در عبور از این راستا، سعی می نماید تشخیص دهد که چه چیزی می توانست بهبود یابد.

منبع: newscientist

منبع: فرارو
انتشار: 9 شهریور 1401 بروزرسانی: 9 شهریور 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2174

به "سگ رباتیکی که تنها در مدت 20 دقیقه عبور از زمین های سخت را یاد می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سگ رباتیکی که تنها در مدت 20 دقیقه عبور از زمین های سخت را یاد می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید