شاهین طبع: نمی خواستیم ملی پوشان بسکتبال درگیر بازی سخت شوند

به گزارش مجله استخدام جدید، مهران شاهین طبع در تبادل نظر با خبرنگاران با تاکید بر تاثیری که برگزاری دیدارهای تدارکاتی در آماده سازی تیم ها و ورزشکاران دارد، گفت: هشت دیداری که در سه تورنمنت اخیر برگزار کردیم، بار مثبت زیادی برای مان داشت. همین دیدارها باعث شد گام بلندی در آماده سازی و رسیدن به شرایط مطلوب تر برداریم.

شاهین طبع: نمی خواستیم ملی پوشان بسکتبال درگیر بازی سخت شوند

وی با بیان اینکه فدراسیون بسکتبال و سازمان تیم های ملی عملکرد خوبی در برنامه ریزی برای تیم ملی داشتند، اعلام کرد: فکر می کنم استانداردهای لازم در پیش بینی دیدارهای تدارکاتی برای تیمی که باید در جام دنیای شرکت کند، به خوبی رعایت شد. تیم هایی که با آنها بازی کردیم در سطوح مختلف فعالیت داشتند و هر یک به نوعی یاری حال ما در رسیدن به اهداف و برنامه های پیش بینی شده مان بودند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال یادآور شد: در بین حریفانی که با آنها بازی داشتیم، روسیه و یونان سطح متفاوتی داشتند. این تیم ها بازیکنانی در اختیار دارند که در سطح یک دنیا بازی می نمایند و از تجربه زیادی برخوردار هستند. تنه به تنه شدن ملی پوشان ما با این بازیکنان در آماده تر شدن آنها موثر بود. علاوه بر این سطح بازیکنان و در کل بسکتبال دانمارک، اسلواکی و مجارستان هم به حدی بود که به آماده تر شدن ما یاری کرد.

شاهین طبع با تاکید بر اینکه در جریان دیدارهای تدارکاتی لزوما نباید درگیر بازی های سخت شد، توضیح داد: برنامه ریزی برای دیدارهای تدارکاتی باید بر اساس کار کارشناسی انجام گردد تا با تیم هایی روبرو شد که تعادل و کیفیت خوبی داشته باشند نه اینکه صرفا نام بزرگی داشته باشند. مهم این است که حریف تدارکاتی از سازمان دهی خوبی برخوردار باشد. حریفانی که ما با آنها دیدار داشتیم غالبا از این ویژگی برخوردار بودند و به همین دلیل نتیجه لازم را از رویارویی با آنها به دست آوردیم.

وی در عین حال گفت: با همه اینها اعتقاد دارم که شاید اگر یکی دو بازی دیگر با درجه سختی بالاتر هم برگزار می کردیم، شرایط آماده سازی تیم خیلی ایده آل تر می شد. البته که در تورنمنت پیش رو (تورنمنت پیک چین) این شرایط برای ملی پوشان مهیا خواهد شد. مونته نگرو، لهستان و نیجریه حریفان ما در این تورنمنت هستند. دیدار با دو تیم لهستان و مونته نگرو قطعی است اما در خصوص نیجریه و دیدار با این تیم هنوز برنامه قطعی و صد در صد اعلام نشده است.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در شرح چرایی این موضوع گفت: تاکید دو تیم دیگر شرکت نماینده این است که در آستانه جام دنیای برگزاری سه بازی برای شان سنگین است. ترجیح این است که فقط دو بازی در تورنمنت چین برگزار گردد. به همین دلیل در خصوص حضور نیجریه و دیدار با این تیم هنوز برنامه قطعی اعلام نشده است.

شاهین طبع همچنین گفت: تیم ملی بسکتبال از فردا شنبه تمرینات خود را شروع می نماید. سه چهار روز در تهران تمرین خواهیم داشت سپس سه شنبه راهی چین می شویم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 253

به "شاهین طبع: نمی خواستیم ملی پوشان بسکتبال درگیر بازی سخت شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهین طبع: نمی خواستیم ملی پوشان بسکتبال درگیر بازی سخت شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید