شما بگویید؛ چه قابلیتی باعث می گردد گوشی نو خریداری کنید؟

به گزارش مجله استخدام جدید، در حال حاضر گوشی های هوشمند به نسبت نسل های گذشته پیشرفت چشمگیری در تمامی موارد داشته اند. اما با این حال یک سری بخش ها مانده که همچنان شاهد پیشرفتی انقلابی در آن ها نیستیم. هرچند یک سری از شرکت ها در کوشش هستند تا با بکار بردن راه کارهای نرم افزاری، اندکی تغییرات مثبت در این زمینه ها ایجاد نمایند که بعضا تا حدودی پیروز هم می شوند. حال پرسشی که به وجود می آید این است که آیا در گوشی های هوشمند، قابلیتی وجود دارد که شما را مجاب کند گوشی قدیمی خود را فروخته و به فکر خرید گوشی نو بیفتید؟

شما بگویید؛ چه قابلیتی باعث می گردد گوشی نو خریداری کنید؟

گوشی های هوشمند این روزها بخش جدانشدنی از زندگی همه افراد را تشکیل می دهند. از احتیاج به عکاسی و فیلم برداری گرفته تا پست یا اشتراک گذاری محتوای مختلف با دوستان و آشنایان، برقراری تماس با آن ها، گفت و گو کردن به وسیله پیغام رسان ها، تماشای فیلم و سریال و بسیاری موارد مختلف، به وسیله گوشی هوشمند قابل انجام است. در نتیجه همین موضوع هم هست که کاربران بخش زیادی از عمر خود را در حال کار با گوشی سپری می نمایند.

این موضوع سبب شده شرکت های فراورینماینده گوشی های هوشمند، هر سال قابلیت هایی را به این گجت های کوچک اضافه نمایند که بیش از پیش کاربران را وابسته به آن نگه دارد. کاربران هم از این تغییرات به عنوان مواردی مثبت یاد نموده و از آن ها استقبال می نمایند. حال نمی خواهیم به جنبه خوب یا بد این موضوع بپردازیم. پرسشی که داریم این است که آیا این تغییرات باعث می شوند گوشی هوشمند خود را ارتقا داده و به فکر خرید یک مدل نو باشید؟

به شخصه فکر می کنم این روزها تمام گوشی های پرچم دار تقریبا در یک سطح قرار دارند و به نظر می رسد چیز خاصی وجود نداشته باشد که بخواهد مجاب مان کند حتما یک پرچم دار از شرکت دیگر خریداری کنیم. برای مثال، نمایشگرهای OLED با وضوح بالا اکنون در بیش از 90٪ گوشی های بالارده دیده می گردد، رفرش ریت تمام آن ها حداقل 120 هرتزی است که چند سال قبل اصلا اینطور نبوده است چرا که شرکت ها فقط گوشی های بالارده آن هم یک یا نهایتا دو مدل را به این قابلیت مجهز می کردند. کاری که البته اپل الان دارد آن را انجام می دهد. همه گوشی های بالارده اکنون پردازنده هایی به مقدار کافی قدرتمند دارند که بتواند از پس تمام امور پردازشی و گرافیکی در آن ها بر بیاید، مقدار رم در بعضی از محصولات حتی به 16 گیگابایت هم می رسد، سرعت شارژ به شکل چشمگیری افزایش پیدا نموده، دوربین ها به شکل قابل توجهی ارتقا داشته اند، و بسیاری موارد دیگر که آنالیز جزئی تمام آن ها از حوصله متن خارج است.

در این بین طراحی گوشی ها شاید همچنان جای کار داشته باشد. فیلم های علمی-تخیلی را به خاطر بیاورید. گوشی های هوشمندی که آن ها از آن برای برقراری ارتباط با افراد دیگر استفاده می کردند شکل ظاهری عجیب، مجذوب کننده و دلنشینی داشت. قطعا یک بار هم که شده آرزو داشتید چنین طراحی های جالبی در دنیای واقعی هم وجود داشته باشند اما این کاری نیست که بتوان به راحتی انجام داد. بنابراین به شخصه فکر می کنم طراحی شاید چیزی باشد که باعث گردد گوشی نو خود را تغییر دهیم. البته منظورم از طراحی لزوما تغییر شکل ظاهری گوشی نیست بلکه دست یابی به قابلیتی است که بتواند باعث بهره گیری بیشتر از قابلیت های این محصولات گردد. هرچند اگر قیمت مدل نو سر به فلک نکشد.

اما با خود فکر کنید و این سوال را بپرسید: کدام یک از این قابلیت ها باعث می گردد به وجد بیایید و بگویید این همان گوشی است که به آن احتیاج دارم؟ فرض کنید یک گوشی پرچم دار در اختیار دارید که در زمینه های مختلف هم عملکرد خوبی دارد. حال تصور کنید شرکتی دیگر یک گوشی نو فراوری نموده که شما را به خرید آن ترغیب می نماید. علت مجذوب کنندهیت آن محصول چه خواهد بود؟ شما می توانید از بین موارد زیر یکی را انتخاب نموده و یا نظر خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

  • سیستم دوربین که همین حالا هم به سرعت در حال رشد است.
  • تراشه قدرتمند برای بهره مندی از بیشترین سرعت و قدرت.
  • آپدیت در صورت احتیاج به حافظه داخلی بیشتر چون بیشتر گوشی ها از درگاه کارت حافظه بهره نمی برند.
  • طراحی چون بیشتر گوشی ها این روزها طراحی کاملا مشابهی دارند.
  • باتری با ظرفیت و طول عمر بالا چون چند سالی است پیشرفت چشمگیری در این زمینه وجود نداشته است.
  • ارتقا بعد از اتمام آپدیت نرم افزاری چون آپدیت باعث می گردد گوشی همواره به روز بماند و قابلیت های نو داشته باشد.
  • قابلیت های نوآورانه و مجذوب کننده نظیر نمایشگر تاشونده، دوربین زیر نمایشگر یا قابلیت های عجیب (مثل فیلم های علمی تخیلی)
  • نمایشگر با کیفیت بیشتر، رفرش ریت بیشتر، دقت بالاتر در نمایش رنگ، مقدار روشنایی بیشتر و…
  • ارتقا در صورت یافتن یک گوشی با قیمت مناسب چون این روزها گوشی ها خیلی گران قیمت هستند.
  • قصد ارتقا ندارم چون گوشی خود را به تازگی خریداری نموده ام.
  • فقط زمانی که احتیاج باشد گوشی خود را ارتقا می دهم (در مواردی نظیر دزدیدن، خراب شدن به هر علتی و…).
  • هزینه کافی برای تغییر گوشی ندارم.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2099

به "شما بگویید؛ چه قابلیتی باعث می گردد گوشی نو خریداری کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شما بگویید؛ چه قابلیتی باعث می گردد گوشی نو خریداری کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید