تور ارزان ارمنستان: غذاهایی که شما را عاشق ارمنستان می نمایند!

به گزارش مجله استخدام جدید، غذاهای خوشمزه ارمنستان

غذاهای ارمنستان از خوشمزه ترین غذاهای دنیا است و تا حدودی فرهنگ غذایی آن ها شبیه ما ایرانی هاست. بعد از اینکه طعم بینظیر غذاهای این کشور را امتحان کردید احساسی فراموش نشدنی نسبت به ارمنستان پیدا می کنید. برترین غذاهای این کشور را می توانید در آشپزخانه های خانگی مردم عادی پیدا کنید. برای اینکه با غذاهای این محل آشنا شوید تعدادی از آن ها را در زیر معرفی می کنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

تور ارزان ارمنستان: غذاهایی که شما را عاشق ارمنستان می نمایند!

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

هریسه (Harissa)

هریسه در واقع نوعی حلیم غلیظ مرغ است. این غذا برای اولین بار در دره آرارات درست شد و برای تهیه آن آرد گندم را در آب به همراه گوشت که معمولا گوشت مرغ است می پزند. در روزهایی خاص مردم مذهبی برای پخت هریسه به جای گوشت از بعضی از سبزی ها استفاده می نمایند. پخت این غذا خیلی زمان بر است و باید مرتب به هم زده گردد.

تولما (Tulma)

تولما یا دلمه غذایی است که در آن از گوشت و سبزیجاتی مثل برگ مو، گوجه، فلفل، بادمجان و کلم استفاده می گردد. تولما غذایی است که به صورت داغ و به همراه سس ماست و سیر سرو می گردد. به غیر از دلمه های سنتی نوع دیگری از دلمه مخصوص گیاهخواران هم وجود دارد که برای تهیه آن از لوبیا قرمز، نخود، عدس، بلغور، سس گوجه فرنگی و پیاز استفاده می گردد به طوری که پس از پختن این مواد، برگ های کلم را دور آن ها می پیچنند.

خاش (Khash)

خاش در واقع همان کله پاچه ایرانی ها است که در این کشور به آن خاش می گویند. در ارمنستان خاش غذای ملی است و در آن از پاهای گوسفند یا گاو استفاده می گردد. وقتی کله پاچه در حال پختن است هیچ نمک و ادویه ای نباید به آن اضافه نمود، این طعم دهنده ها بعد از سرو غذا به آن اضافه می شوند. این غذا معمولا به صورت داغ سرو می گردد و همراه آن ترشی، پنیر و سبزی خوردن هم خورده می گردد. بیشتر افراد در این غذا نان لواش خشک می ریزد و به همراه آن آب معدنی می خورند.

قاپاما (Ghapama)

قاپاما غذایی ارمنی است که در تعطیلات و اعیاد مختلف خورده می گردد. برای درست کردن این غذا بعد از شستن کدو قسمت بالای آن را مثل درپوش بریده و داخل آن را خالی می نمایند. برای پر کردن داخل این کدو از میوه های خشکی مثل سیب، آلو، زغال اخته،زردآلو، کشمش و بعلاوه برنج استفاده می گردد. بعد از پر کردن کدو آن را در فر می گذارند تا زمانی که کدو نرم گردد. در هنگام خوردن غذا روی آن شیر یا عسل ریخته می گردد.

گاتا (Gata)

گاتا نوعی شیرینی ارمنی است که از خمیر چند لایه شیرین درست می گردد. گاتا انواع مختلفی دارد و در هر شهر و ناحیه ای به شیوه ای خاص پخته می گردد. این شیرینی معمولا در هنگام جشن ها و اعیاد تهیه می گردد و در جاههای مختلف رنگ و شکلی متفاوت دارد. قبلا در تنور پخته می شد اما الان در فرهای معمولی درست می گردد.

منبع: armeniagogo.com

منبع: الی گشت
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 2054

به "تور ارزان ارمنستان: غذاهایی که شما را عاشق ارمنستان می نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: غذاهایی که شما را عاشق ارمنستان می نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید