فرودگاه رامسر ؛ معرفی فرودگاه های ایران

به گزارش مجله استخدام جدید، رامسر، شهری نزدیک جنگل و دریااست. همین یکی از دلایل توجه به آن در دوره های مختلف بوده. از وقتی رامسر تبدیل به یک منطقه گردشگری شد، ساخت فرودگاه هم در آن کلید خورد.

فرودگاه رامسر ؛ معرفی فرودگاه های ایران

شهرهای محبوب استان مازندران در شمال ایران همگی چشم اندازهای طبیعی و مسحورنماینده ای دارند. با آن دیدنی ها و طبیعت افسانه ای، تلاقی جنگل و دریا، آب و هوای فرح بخش و… که مقاصد بی نظیر گردشگری را به وجود آورده اند. در این بین شهر رامسر صندلی ویژه ای دارد و به عروس شهرهای شمال نیز معروف است. صفحه گردشگری مان به شما می گوید که هرچند اغلب سفرهایی که به رامسر می رویم با سواری شخصی است اما این شهر دارای فرودگاهی هم هست که می توانید به وسیله فرودگاه رامسر خود را به نقطه مورد نظرتان برسانید.

این فرودگاه در دوران پهلوی ساخته شده و هنوز هم به فعالیت خود ادامه می دهد. از سویی شاید با خود بگویید چطور ممکن است سفر با خودرو و آن جاده های سرسبز را رها کنیم و با هواپیما سفر کنیم؟ اما باورتان نمی گردد که می توانید در سریع ترین زمان ممکن خود را به شمال کشور رسانده و در جاده های هراز و چالوس و … اصلا در ترافیک نمی مانید. پس با خبرنگاران همراه شوید تا ببینید فرودگاه رامسر کجاست و چه امکاناتی دارد.

فرودگاه رامسر کجاست؟

برای رسیدن به این فرودگاه باید وارد جاده تنکابن - رامسر شویم و تا میدان شهید خلعتبری پیش برویم. فرودگاه در مجاورت این میدان و در نزدیکی ساحل است.

در دوران پهلوی اینجا فرودگاهی بیشتر تشریفاتی و تفریحی بود که تنها سران مملکتی اجازه پرواز از آن را داشتند، اما بعد از انقلاب اسلامی بقیه هم اجازه استفاده از فرودگاه را پیدا کردند.

تاریخچه فرودگاه رامسر

در سال 1304، هنگامی که رضاخان رسما پادشاه ایران شد. او مازندرانی بود و نگاهی ویژه به این استان داشت؛ بنابراین طرح های عمرانی بسیاری را با شرکت های آلمانی در این خطه به انجام رساند که یکی از آن ها احداث فرودگاه در شهر رامسر بود.

پیشنهاد مطالعه: می توانید راجع به همه دیدنی های مازندران را در مطلب جاهای دیدنی مازندران مطالعه نمایید.

ابتدا این فرودگاه فقط جنبه تشریفاتی داشت و فقط پذیرای هواپیماهای (پاسارگاد) ویژه خاندان سلطنتی، مسافران خارجی، افراد انگلیسی و کسانی بود که هتل قدیم رامسر را به صورت کامل اجاره نموده بودند. پس از انقلاب شکوهمند اسلامی این فرودگاه برای استفاده عموم آزاد شد و هم اکنون روزانه چندین پرواز مسافربری دارد. تعداد پروازها معمولاً متفاوت است و اگر به صورت فوق العاده افزایش یابد حتی 16 پرواز رفت و برگشت روزانه هم می رسد.

  • اولین هواپیما در ایران در زمان احمدشاه قاجار در 14 دی ماه 1292 هجری شمسی به پرواز در آمد.
  • در 25 مرداد 1332 محمدرضا پهلوی و ثریا از فرودگاه رامسر به بغداد پرواز نموده و از آنجا به ایتالیا رفتند.

مقاصد فرودگاه رامسر

از این فرودگاه در روز 179 پرواز تفریحی انجام می گردد. همچنین در کارنامه خود 16 پرواز مسافری در یک روز را هم دارد اگرچه در حال حاضر مقاصد پروازی این فرودگاه محدود به دو شهر تهران و مشهد می گردد. راستا های پروازی عمومی از رامسر به خارج از کشور و بر عکس هنوز تعریف نشده است.

اطلاعات پرواز این فرودگاه می گوید از رامسر به فرودگاه مهرآباد هر روز هفته، پرواز رفت و برگشت برقرار است. به علاوه در هر هفته به صورت مرتب دو پرواز رفت و برگشت به مشهد برقرار است. پرواز مستقیم از این فرودگاه به اهواز هم ممکن است، اما این پرواز به صورت مرتب نیست و فقط در آدینه بعضی از هفته ها انجام می گردد.

اطلاعات پرواز

برای باخبر شدن از زمان پروازها می توانیم به سایت پروازهای فرودگاه رامسر برویم.

همچنین شماره تماس های 01155226377 و 01155226378 هم جوابگوی ماست.

امکانات فرودگاه رامسر

دو باند پروازی در این فرودگاه هست. شامل یک باند آسفالت قدیمی به طول 1500 متر و به عرض 45 متر (با احتساب شانه) و یک باند جدید بتنی، که در سال 1389 در سفر استانی رییس جمهور وقت به عنوان طرح ملی شروع شد و برای هواپیمای ایرباس 320 برنامه ریزی شده است.

این فرودگاه امکانات مشخصی را به مسافران ارائه می دهد.

  • کلاس کنترلD از نوع کنترل شده (Controlled Aerodrome)
  • سایت هواشناسی سینوپتیک بطور 24 ساعته
  • واحد سوخت گیری هواپیمایی فرودگاهی
  • واحد ایمنی زمینی و آتش نشانی(CAT5) با استانداردهای جهانی
  • سیستم روشنایی باند
  • تاکسی وی
  • اپروچ و پارکینگ
  • سه برج نورافکن بزرگ در محوطه فرودگاهی و پارکینگ خودرو
  • دستگاه ATM
  • دفتر فروش بلیط هواپیما
  • بوفه

جاذبه های نزدیک

  • ساحل

    جاده ساحلی (تنکابن - رامسر) در مجاورت فرودگاه قرار گرفته است و قدم زنان هم می گردد از فرودگاه به سمت ساحل رفت. این پیاده گردی کمتر از پنج دقیقه زمان می برد.

  • جواهرده

    قصد بسیاری از سفر به رامسر دیدن جواهر ده است. اگر با هواپیما خودمان را به رامسر رسانده ایم و قصد داریم بلافاصله به جواهرده برویم، حدود 30 کیلومتر تا آنجا راه داریم.

    پیشنهاد مطالعه: می توانید مطلب جالبی را با نام جواهر ده ، جواهری بر انگشتر رامسر را در همین مجله مطالعه کنید.

  • تله کابین رامسر

    مسافت فرودگاه تا تله کابین رامسر که به بام رامسر هم معروف است، حتی از جواهرده هم کمتر است؛ بام رامسر در 12 کیلومتری فرودگاه قرار گرفته است.

    پیشنهاد مطالعه: می توانید اطلاعات کاملی از تله کابین رامسر و تفریحاتش را در مطلب تله کابین رامسر، قیمت بلیط و ده ها چیز دیگر مطالعه نمایید.

  • قلعه مارکوه

    بسیاری در سفرشان به رامسر به دیدن جاذبه های طبیعی اکتفا نمی نمایند. اگر می خواهیم در کنار لذت بردن از طبیعت، جاهای دیدنی شهر را هم از دست ندهیم، از فرودگاه فاصله زیادی با آن ها نداریم. فرودگاه تا قلعه مارکوه 11 کیلومتر فاصله دارد و از آنجا تا کاخ مرمر فقط 3.8 کیلومتر راه داریم.

  • بوستان صفارود

    بوستان جنگلی صفارود و گرسماسر که از دیگر جاهای دیدنی رامسر هستند به ترتیب در 11 و 51 کیلومتری فرودگاه قرار دارند.

  • بلوار معلم

    در سفرمان به رامسر بلوار معلم این شهر را هم نباید فراموش کنیم. قدم زدن در این بلوار یکی از کارهایی ست که مسافران این شهر حتما انجامش می دهند؛ از فرودگاه تا بلوار معلم فقط 2.7 کیلومتر فاصله است.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 780

به "فرودگاه رامسر ؛ معرفی فرودگاه های ایران" امتیاز دهید

1 کاربر به "فرودگاه رامسر ؛ معرفی فرودگاه های ایران" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه رامسر ؛ معرفی فرودگاه های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید