فروش شگفت انگیز کتاب در هفته اول بازگشایی کتابفروشی های بریتانیا

به گزارش مجله استخدام جدید، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، گزارش ها و آمارهای فروش هفته اول بازگشایی کتابفروشی های بریتانیا بعد از چهارماه قرنطینه به خاطر ویروس کرونا حاکی از بازگشت شرایط عادی کتابفروشی در این کشور است. طبق آمارهای ارائه شده توسط اتحادیه ناشران و کتابفروشان بریتانیا در شش اول بازگشایی نزدیک به 4میلیون نسخه کتاب فروش رفته است که افزایش 30درصدی نسبت به دوران قبل از کرونا دارد.

فروش شگفت انگیز کتاب در هفته اول بازگشایی کتابفروشی های بریتانیا

دولت بریتانیا 15 ژوئن را تاریخ بازگشایی رسمی کتابفروشی ها در این کشور اظهار داشت. موسسه نیلسن بوک اسکن اعلام نموده است که کتابفروشان در شش روز ابتدایی فعالیت خود موفقیت چشمگیری در بازگشت به دوره اوج خود کسب کردند. موسسه نیلسن در زمینه اطلاعات و آمارهای بازار کتاب بریتانیا فعالیت می نماید. به گفته این موسسه آمار فروش کتابفروشان در یک هفته اول بازگشایی بعد از دوران قرنطینه نسبت به قبل از آن ایده آل است.

موسسه نیلسن گفته است کتابفروشان بریتانیایی بعد از دوره کرونا تا کنون نزدیک به 4میلیون نسخه کتاب به ارزش تقریبی 33 میلیون پوند فروش داشته اند و انتظار می رود این افزایش در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد. کارشناسان این موسسه بر اساس تجربه خود اعتقاد دارند حجم فروش کتاب از 30درصد هم بالاتر رود.

البته آمارهای موسسه نیلسن شامل کتابفروشی های اسکاتلند و ولز نمی گردد و اگر فروش این کشورها را نیز در نظر بگیریم، میزان فروش بیشتر از این می گردد. گفته می گردد رشد فروش کنونی را می تواند با سال 2003 مقایسه کرد که در آن موقع کتابفروشی های بریتانیا به خاطر کتاب هری پاتر با فروش بالایی روبرو بودند.

البته دولت بریتانیا بازگشایی کتابفروشی ها را به ساعات خاصی محدود نموده است. جیمز اشمور صاحب کتابفروشی وست یورکشایر شهر لندن می گوید در صورتی که محدودیت های موجود برداشته گردد، میزان فروش از این میزان هم بالاتر خواهد رفت. وی گفت: بعد از یک دوره قحطی و قرنطینه جای خوشحالی دارد که مشتری ها به کتابفروشی ها بازگشته و شغل کتابفروشی دوباره رونق گرفته است.

این کتابفروشی انگلیسی می گوید او و همسرش لوئیس قبل از بازگشایی کتابفروشی ها از ترس مردم برای خرید کتاب نگران بودند ولی ظاهراً این ترس با اعلام آمارهای افزایش فروش کتاب بی مورد بوده است. وی اعتقاد دارد مردم به نوعی با کرونا کنار آمده و برای خرید کتاب و دیگر کالاها زیاد ترس ندارند.

طبق پروتکل های بهداشتی مشخص شده بیشتر کتابفروشی های بریتانیا از تجهیزات ضدعفونی نماینده و روش های جدید چینش کتاب ها برای جلوگیری از احتمال ابتلا به ویروس کرونا استفاده می نمایند. در کتابفروشی واتراستون کارمندان برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا محدودیت های خاصی برای مشتری ها برای مطالعه کتاب ها در نظر می گیرند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1127

به "فروش شگفت انگیز کتاب در هفته اول بازگشایی کتابفروشی های بریتانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش شگفت انگیز کتاب در هفته اول بازگشایی کتابفروشی های بریتانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید