ماکرون: امیدوارم ظرف ساعات آینده پیشرفت هایی در مورد ایران رخ دهد

به گزارش مجله استخدام جدید، رئیس جمهور فرانسه ابراز امیدواری کرد که ظرف ساعات آینده پیشرفت هایی در ارتباط با ایران رخ دهد.

ماکرون: امیدوارم ظرف ساعات آینده پیشرفت هایی در مورد ایران رخ دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه روز سه شنبه در مصاحبهیی کوتاه با خبرنگاران در حاشیه هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرد که در ساعات آینده پیشرفت هایی در ارتباط با ایران رخ دهد.

امانوئل ماکرون و حسن روحانی رئیس جمهور ایران بعد از ظهر روز دوشنبه به وقت نیویورک با یکدیگر دیدار و در خصوص توسعه همکاری های دوجانبه در زمینه های مورد علاقه ایران و فرانسه، شرایط حساس منطقه و ابتکار جدید روحانی برای حفظ امنیت منطقه خلیج فارس موسوم به ابتکار صلح هرمز مصاحبه کردند و بر عزم خود برای توسعه روابط و همکاری در عرصه های مختلف دو جانبه و بین المللی تأکید کردند.

روحانی در این دیدار ضمن تأکید بر وظایف و مسئولیت سایر طرف های برجام و از جمله فرانسه برای حفظ این توافق مهم بین المللی بعد از خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از آن؛ بیانیه امروز کشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان را اتهام زنی بی اساس به جمهوری اسلامی ایران عنوان و از آن انتقاد کرد.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه نیز در این دیدار ضمن استقبال از طرح روحانی برای امنیت منطقه، به تشریح تلاش های فرانسه برای کمک به اجرای برجام پرداخت و همکاری اروپا با سایر طرف های این توافق به ویژه روسیه و چین را ضروری دانست.

وی بر تعامل و مصاحبه با ایران به عنوان کشوری تأثیرگذار در منطقه و نیز تداوم روابط سازنده پاریس تهران تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 402

به "ماکرون: امیدوارم ظرف ساعات آینده پیشرفت هایی در مورد ایران رخ دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون: امیدوارم ظرف ساعات آینده پیشرفت هایی در مورد ایران رخ دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید