معرفی فرودگاه فلورانس در ایتالیا

به گزارش مجله استخدام جدید، فرودگاه فلورانس | Florence airport

مهمترین فرودگاه های ایتالیا، رم و میلان هستند اما اگر خیال دارید تعطیلات را در توسکانی بگذرانید با فرودگاه هایی که در این ناحیه هست می توانید پرواز مستقیم داشته باشید. منطقه توسکانی در مرکز ایتالیا، دو فرودگاه اصلی دارد که یکی از آن ها در شهر پیزا و دیگری در فلورانس است. فرودگاه بزرگ تر یعنی فرودگاه پیزا پروازهای ارزان قیمت زیادی دارد و فاصله اش تا مرکز شهر خیلی نزدیک است به طوری که از فرودگاه تا برج کج و معروف پیزا فقط 3 کیلومتر راه است! فرودگاه کوچکتر اما مهمتر این ناحیه فرودگاه فلورانس است که در فاصله 6 کیلومتری شمال غربی مرکز شهر قرار گرفته است. می خواهیم درباره فرودگاه فلورانس حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

معرفی فرودگاه فلورانس در ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

فرودگاه فلورانس

درباره فرودگاه

فلورانس که خیلی ها آن را محل تولد رنوسانس می دانند یکی از پربازدید ترین شهرهای ایتالیاست و فرودگاه این شهر در سال پذیرای میلیون ها مسافر است. فرودگاه فلورانس با مساحت تقریبی 115 هکتار یکی از مهمترین فرودگاه های منطقه توسکانی ایتالیاست و در فاصله 6 کیلومتری شمال غربی مرکز شهر قرار گرفته است. این فرودگاه تنها یک باند دارد و در طول سال ها با افزایش تعداد پروازها و مسافران بارها بزرگ تر شده است. فرودگاه بین المللی فلورانس بعد از فرودگاه بین المللی پیزا دومین فرودگاه پرتردد توسکانی است و ایرلاین های داخلی و بین المللی زیادی به آن پرواز دارند و یا در راستا شهرهایی از ایتالیا و اروپا در آن توقف می نمایند.

اطلاعات کلی درباره فرودگاه

نام فرودگاه: Florence Airport

کد یاتا: FLR

کد ایکائو: LIRQ

ارتفاع از سطح دریا: 38 تا 42 متر

نوع فرودگاه: همگانی

ترمینال ها: 2

وب سایت رسمی فرودگاه: aeroporto.firenze.it/en

تاریخچه فرودگاه

  • در سال 1990 اسم فرودگاه به نام آمریگو وسپوچی، کاشف و نقشه نگار فلورانسی تغییر نام داد.
  • در سال 1992 ساختمانی که امروز مخصوص پروازهای ورودی است افتتاح شد، دو سال بعد هم ساختمان پروازهای خروجی و پارکینگی در روبروی ورودی فرودگاه افتتاح شدند.
  • در سال 1996، باند فرودگاه 250 متر بزرگ تر شد، از طرفی مساحت قسمت پروازهای خروجی هم بیشتر شد و امروز این قسمت جدید با 1200 متر مربع مساحت 15 چک این دارد .
  • از سال 1999، نوسازی و مرمت ترمینال ها، پارکینگ و امکانات آغاز شد و در سال 2001 این فرودگاه از اولین فرودگاه های اروپایی بود که پیروز شد به خاطر کیفیت خدمات گواهی نامه بین المللی دریافت کند.
  • از سال 2012 هواپیمایی ویولینگ پایگاهی را در فلورانس ایجاد کرد که به مقاصد مختلفی از اروپا راستاهای پروازی دارد.

امکانات فرودگاه

  • دستگاه خودپرداز: تنها دستگاه خودپرداز در سالن ورودی قرار گرفته است و امکان تعویض ارز هم دارد.
  • مرکز اطلاعات: میز اطلاعات که در نزدیکی ترمینال ورودی قرار گرفته است از 8:30 تا 18:30 باز است و اطلاعاتی را درباره گردشگری، زمان خروج و ورود پروازها و همینطور چمدان های گم شده در اختیار مسافران قرار می دهد.
  • کافه و غذاخوری : دو اوت لت غذا به همراه چندین کافه در فرودگاه وجود دارد.
  • فروشگاه: مغازه ها و فروشگاه های زیادی در فرودگاه هست که می توانید از آنجا غذا، سوغاتی، هدیه، جواهرات و … بخرید.
  • کرایه اتومبیل: شرکت های کرایه اتومبیل زیادی مثل هرتز، نشنال، باجت، اوتو اروپا و … در قسمت ورودی هستند و می توانید با اتوبوس های شاتل به محل پارک این اتومبیل ها بروید.
  • اتاق کنفرانس و جلسه: لانج ماساچیو در ساختمان خروجی و در طبقه اول، اتاق اداری به همراه کامپیوتر، اینترنت و پرینتر ارائه می دهد. اگر به دنبال اتاق های جلسه بزرگ تر هستید می توانید به هتل های نزدیک فرودگاه مثل هتل نووتل بروید.

ترمینال های فرودگاه

فرودگاه فلورانس 2 ترمینال دارد:

  • ترمینال خروجی با تعداد زیادی ایرلاین داخلی و بین المللی روزانه به حدود 900 مسافر خدمات می دهد.
  • ترمینال ورودی که روزانه حدود 1400 مسافر را جابجا می نماید.
  • امکاناتی برای افراد معلول: امکانات مخصوص مثل ویلچر در بیرون ساختمان خروجی ارائه می گردد و اگر نیاز به یاری های بیشتری دارید بهتر است که قبل از سفر به ایرلاین خود تماس بگیرید.

دسترسی به فرودگاه

  • اتوبوس: فاصله فرودگاه تا مرکز شهر کم است و یک خط اتوبوس بین ایستگاه مرکزی قطار و فرودگاه هست که هر نیم ساعت یکبار راه می افتند.
  • تاکسی: تاکسی ها در بیرون ساختمان ترمینال منتظر شما هستند و با آن ها در عرض 15 دقیقه به مرکز شهر می رسید. کرایه تاکسی تا مرکز شهر تاریخی فلورانس 20 یورو است البته این قیمت در تعطیلات 22 یورو و از ساعت 22 تا 6:30 صبح 23 یورو می باشد. دقت کنید که در فلورانس رنگ تاکسی ها سفید است و ماشین هایی که بر روی آن ها علامت NCC وجود دارد تاکسی نیستند و رانندگان شخصی به حساب می آیند.
  • ترانسفر خصوصی: در وقت و پول خود صرفه جویی کنید و قبل از اینکه به فرودگاه برسید ترانسفر خصوصی رزرو کنید. با این ماشین ها بدون اینکه درگیر پیدا کردن راستا و استفاده از نقشه شوید در عرض نیم ساعت از فرودگاه مستقیم به مرکز شهر می روید. کرایه این ماشین ها برای هر نفر از حدود 12.5 یورو آغاز می گردد.
  • قطار: امکان دسترسی به فرودگاه مستقیما به وسیله قطار فعلا وجود ندارد هر چند که قرار است به زودی شبکه ریلی در ترمینال این فرودگاه ایستگاه بزند. می توانید به وسیله اتوبوس های شاتل در عرض 20 دقیقه به ایستگاه مرکزی قطار یعنی سانتا ماریا برسید و از آنجا برای رفتن به دیگر نقاط ایتالیا سوار قطار شوید.

منبع: visittuscany.com

منبع: الی گشت
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 641

به "معرفی فرودگاه فلورانس در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه فلورانس در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید