معرفی معروف ترین لوکیشن فیلم های ترسناک در لس آنجلس

به گزارش مجله استخدام جدید، از دیگر لذت های موجود که می توان در زمان زندگی از آن بسته به عشق و تمایل شخصی استفاده کرد، بازدید از بنا و اماکن مخوف و ترسناکی بوده که در صنعت توریسم جهانی از آنان به عنوان گردشگری وحشت یاد می گردد و بی تردید با مرور تنها بخشی از آثار سینمای هالیوود و موقعیت مکانی سکانس های هولناک و دلهره آور آن ها در می یابیم که هیچ نقطه ای از خاک ایالات متحده آمریکا به اندازه لس آنجلس برای ساخت فیلم های ژانر وحشت مورد استفاده قرار نگرفته است! پس، اگر شما نیز از جمله عاشقان فیلم های ترسناک هالیوود هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا تعدادی از معروف ترین لوکیشن فیلم های ترسناک در لس آنجلس را برایتان برشماریم.

معرفی معروف ترین لوکیشن فیلم های ترسناک در لس آنجلس

کمی با شهر لس آنجلس | LA City

لس آنجلس از جمله شهرهای مدرن و کاملا پیشرفته دنیا بوده که پس از نیویورک به عنوان شلوغ ترین ایالت آمریکایی ها شمرده می گردد. شهر لس آنجلس عظیمترین شهر موجود در ایالت کالیفرنیا نیز بحساب می آید و بسیاری آن را با عنوان مختصر LA یا شهر فرشتگان مرده خطاب می نمایند. با اینکه لس آنجلس همواره از صندلی مهم و قابل توجهی در بین تمام شهرهای آمریکایی برخودار بوده، اما باید بپذیریم که این خطه از ایالات متحده بنابر دلایل هنری زیادی در خلال سال های 1970 تا 1990 طلایی ترین دوران خود را پشت سر گذاشت و همچنان نیز مسئولان این شهر با حفظ و حراست از لوکیشن های معروف شهر توانسته اند در کنار انواع و اقسام زمینه های توریستی، گردشگری وحشت را هم در آن زنده نگاه دارند.

معرفی تعدادی از لوکیشن فیلم های ترسناک در لس آنجلس

لوکیشن فیلم ارواح خبیثه - Poltergeist

فیلم Poltergeist در سال 1982 میلادی به کارگردانی توبی هوپر و نویسندگی و تهیه نمایندگی عظیممرد سینمای هالیوود یعنی استیون اسپیلبرگ ساخته شده و ماجرای آن حول یک داستان تخیلی در یک خانه تسخیر شده در محله غیر واقعی Cuesta Verde می چرخد. موقعیت اصلی این خانه که محل زندگی خانواده فریلینگ در داخل فیلم است، در حوالی محله Simi Valley (سیمی ولی) بوده و برخلاف حقه سینمایی بکار گرفته شده در خصوص انفجار خانه در خاتمه فیلم، همچنان سالم و بی نقص پابرجاست.

لوکیشن فیلم غول ها - Ghoulies

فیلم غول ها به کارگردانی لوکا برکوویچی یک کمدی وحشت بحساب می آید که داستان آن در خصوص خانه تاریخی به اسم Wattles Mansion بوده که توسط یک غول به تسخیر درآمده است. لوکیشن این خانه در حال حاضر بدون هیچ دخل و تصرف جانبی تحت اختیار سازمان پارک ها و فضاهای سبز شهر لس آنجلس بوده و همه مردم دنیا می توانند در صورت تمایل قدم بر روی زمین انحصاری آن بگذارند. از این عمارت تاریخی در فیلم های دیگری همچون مرد بارانی (Rain Man)، تروپ بورلی هیلز (Troop Beverly Hills)، خانواده من (My Family)، موزیک ویدئو Eaten Alive اثر Diana Ross (دیانا راس) و همچنین فیلم The O.C نیز استفاده شد.

لوکیشن فیلم بازی بچه ها 2 - Childs Play 2

از معروف ترین لوکیشن فیلم های ترسناک در لس آنجلس باید به خانه اندی فاستر در بخش جنوبی محله ای به اسم پاسادنا اشاره نمود. فیلم بازی بچه ها 2 ساخته جان لافیا در سال 1999 میلادی است که داستان آن مربوط به کوشش یک عروسک بد ذات و شیطانی به اسم چاکی برای به تسخیر در آوردن صاحبش یعنی اندی فاستر بوده که در این فیلم به همراه خانواده خود زندگی می نماید تا سر و کله چاکی پیدا می گردد و مجددا فیلم آبستن وقایع ترسناکی خواهد شد.

لوکیشن فیلم هالووین - Halloween

منزل شخصیت خیالی دیگر فیلم هالووین به کارگردانی جان کارپنتر یعنی لوری استرود هم از جمله معروف ترین لوکیشن آثار هنری ژانر وحشت در شهر لس آنجلس بوده که همچنان از سوی مالکان اصلی خود به سبک و سیاق زمانی که برای اولین بار Jamie Lee Curtis (جیمی لی کرتیس) در آن به نقش آفرینی پرداخت، باقی مانده و تازه برای افزایش حس همزاد پنداری با صحنه های ترسناک این فیلم پر سروصد نیز اطراف آن را تعدادی کدو تنبل مصنوعی فرا گرفته اند.

لوکیشن فیلم هالووین - Halloween | خانه مایکل میرز

خانه مایکل میرز هم از دیگر لوکیشن های پرطرفدار ژانر وحشت در فیلم های هالیوودی بحساب می آید که در فیلم هالووین ساخته جان کارپنتر در سال 1978 میلادی از آن استفاده شد و مهمترین سکانس فیلم یعنی درست جایی که مایکل میرز 6 ساله در خانه خواهر خود جودیت میرز را با چاقویی برنده به قتل می رساند، در آن تصویربرداری شد. این خانه بعد از اتمام مراحل ساخت فیلم تا مدت ها بصورت دست نخورده و متروکه باقی ماند تا اینکه با ایجاد یک تغیر مکانی کوچک دوباره مورد استفاده نهاده شد.

لوکیشن فیلم کریستین - Christine

یکی دیگر از مشهورترین لوکیشن آثار هنری ژانر وحشت، خانه لی کابوت (Leigh Cabot) است که در زمان موسوم به عصر ویکتوریایی و در سال 1887 میلادی ساخته شد. گفتنی است فیلم کریستین، اثر کارگردان نام آشنای آمریکایی به نام جان کارپنتر بوده و محصول سال 1983 میلادی هست. درون مایه آن طبق معمول حکایت از یک ماجرای تسخیرشدگی دارد.

لوکیشن فیلم خانه 2: طبقه دوم - House II: The Second Story

در سری دوم این فیلم ترسناک، یک زوج جوان پیروز به ارث بردن یک عمارت بسیار عظیم با ظاهری همچون قلعه های باستانی شده که در ادامه متوجه رخداد وحشتناک و اعجاب انگیزی در خانه می شوند. این عمارت وسیع و زیبا که در حقیقت خانه استیمسون (Stimson House) نام دارد، در سال 1819 توسط یک تاجر پولدار شیکاگویی ساخته شد و اکنون نیز صاحبان اصلی این مکان خواهران ژوزف تلقی می شوند که در ازای مبالغ هنگفتی این عمارت را به عنوان لوکیشن برای ساخت فیلم های مختلف قرض می دهند.

لوکیشن فیلم کابوس خیابان الم - A Nightmare On Elm Street

کابوس خیابان الم یک شاهکار سینمایی در ژانر وحشت محسوب می گردد که توسط وس کریون در سال 1984 میلادی ساخته شد و در آن دو لوکیشن مهم وجود دارند که یکی خانه نانسی و دیگری خانه گلن لنتز (Glen Lentz) با بازی هنرمندانه جانی دپ هستند. این فیلم در 7 قسمت تهیه و فراوری شد و بدلیل استقبالی که از فیلم بعمل آمد، در سال 2010 میلادی صحنه های محدودی از آن مجددا بازسازی شدند. در این فیلم یک خانه با سقف شیروانی سبز رنگی است که شخصیت منفور و شیطانی داستان یعنی فردی کروگر (Freddy Krueger) در رویاهای دختری جوان به نام نانسی تامسون (Nancy Thompson) ظاهر می گردد و زندگی طبیعی او را بطور کلی مختل می نماید. از قلم نیفتد با گذشت این همه سال نه تنها خانه نانسی بلکه خانه گلن نیز که تنها چند بلوک آن طرفتر و در سمت مقابل خیابان قرار داشته، کاملا سالم و دست نخورده باقی مانده اند و می توان همچنان از این دو لوکیشن ترسناک فیلم کابوس خیابان الم بازدید بعمل آورد.

لوکیشن فیلم شبح - Phantasm

در فیلم شبح که به کارگردانی دان کاسکارلی در سال 1979 میلادی ساخته شد، گورستانی تحت عنوان مورنینگ ساید (Morningside Cemetery) با دروازه های ورودی بسیار قدیمی وجود دارد که حال و هوای وحشتناک بخصوصی را در فیلم ایجاد نموده است. این دروازه ها در حقیقت رو به عمارتی باستانی گگردده می شوند که در سال 1916 به شخصی به نام چارلز کاب (Charles Cobb) تعلق داشته و پس از مرگ وی در سال 1939 به فروش می رسد تا اینکه بالاخره برادران مارکس این عمارت را خریداری نموده و در سال 1959 میلادی اقدام به تخریب آن بدون وارد نمودن گزندی به دروازه های قدیمی می نمایند. در حال حاضر این دروازه از بهترین لوکیشن آثار هنری ژانر وحشت در لس آنجلس بحساب می آید و بازدید از آن برای عموم امکانپذیر است.

لوکیشن فیلم کری - Carrie

از دیگر لوکیشن آثار هنری ژانر وحشت در سینمای هالیوود می توان به سالن ورزشی دبیرستان Pier Avenue Junior اشاره نمود که دربردارنده سکانس فوق العاده وحشتاک کشتار در فیلم کری هست. فیلم کری یک اثر سینمایی بش از حد تحمل ترسناک بوده که توسط برایان دی پالما کارگردانی و در سال 1976 میلادی ساخته شد و با اینکه صحنه های آرامتر فیلم در سالن ورزشی دبیرستان مذکور فیلمبرداری شده اند، اما سکانس مربوط به کشتار در سالنی بازسازی شده در استدیو کالور تصویربرداری شد. این دبیرستان در حال حاضر مرکز انجمن هرموشا بیچ (Hermosa Beach) بوده و همچنان سالن ورزشی آن از حال و هوای ژانر وحشت برخوردار است.

لوکیشن فیلم مردم زیر پلکان - The People Under The Stairs

در فیلم ترسناک مردم زیر پلکان که توسط وس کریون در سال 1991 ساخته شد، لوکیشنی مربوط به مرده شور خانه وجود دارد که مکان آن در اصل متعلق به یک بنای بسیار عظیم و تاریخی در شهر لس آنجلس بوده که پیشترها توماس فیلیپس در آن اقامت داشت و اکنون ساختمان سه طبقه آن تحت اختیار باترفلای مک کوئین واقع شده است و به سبب طراحی و دیزاین داخلیش کماکان از حال و هوای ترسناکی برخوردار است. ناگفته نماند این خانه مرموز تنها در این فیلم به تصویر کشده نشد و در دیگر آثار سینمایی همچون The Immortalizer ،Twice Dead ،Evil Toons و The Convent از آن استفاده شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 927

به "معرفی معروف ترین لوکیشن فیلم های ترسناک در لس آنجلس" امتیاز دهید

1 کاربر به "معرفی معروف ترین لوکیشن فیلم های ترسناک در لس آنجلس" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی معروف ترین لوکیشن فیلم های ترسناک در لس آنجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید