نقشه آمریکا بعد از یوم الله سیزده آبان چه بود؟

به گزارش مجله استخدام جدید، تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: بعد از تسخیر لانه جاسوسی امریکا سعی کرد با سناریو های مختلف به جزیره ثبات خود بازگردد.

نقشه آمریکا بعد از یوم الله سیزده آبان چه بود؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هادی ثروتی با حضور در استودیوی برنامه شکوه بیداری استکبار ستیزی را مفهومی حقیقی در میان جوامع دنیا سوم دانست و اضافه کرد: دلدادگانی که دل در گرو غرب و امریکا دارند و به تعبیر امام-ره- در خواب هستند، کسانی اند که در تمام جوامع وجود دارند و امریکایی ها آن ها را میانه رو می نامند. این ها کسانی هستند که اگر بیشتر دقت و عدالت را در قضاوت خود رعایت نمایند، خواهند دانست تا بوده انگلیس، روسیه و امریکا در کشور نفوذ داشتند و همیشه رد پای امریکا را در اقصی نقاط عالم می بینند.

وی با بیان این مقدمه بر وجود استکبار در نقاط مختلف عالم تاکید نمود و گفت: کسی نمی تواند ادعا کند استکبار وجود ندارد و این سخن ناشی از تئوری توطئه و توهم است؛ این شعاری است که اصلاح طلبان در دهه 70 شعار آن را سر می دادند؛ این درحالی است که امریکای جنایتکار ما را مستعمره خود می دانست و رهبری نیز روز گذشته تاکید نمودند این انقلاب علیه امریکا انجام شد.

ثروتی با بیان اینکه انقلاب حرکتی توهمی در برابر امریکا نیست، توضیح داد: آن هایی که نمی توانند تکلیف خود را معین نمایند، در حقیقت نگاهی جانب دارانه به غرب داشته و وضعیت امریکا را مثبت می پندارند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت: وگو بیان داشت: انقلاب امریکا را با سیلی محکم از جزیره ثبات بیرون راند، ولی امریکا کوشش داشت با سیاست های مختلف مجدد پا در این جزیره ثبات بگذارد. اسناد لانه جاسوسی نیز نشان می دهد امریکایی ها درپی بازگشت بودند و سناریو های مختلفی ترسیم کردند.

همچنین محمدجواد اخوان، مدیر اندیشکده برهان در مورد پیغام سیاسی تسخیر لانه جاسوسی به رادیو گفت: وگو گفت: امروز چهلمین سال نجات کشور را از دست استکبار دنیای جشن می گیریم که زمینه ای شد تا دیگر ملت ها نیز نجات یابند.

وی با بیان این مطلب اضافه کرد: حادثه سیزده آبان در دوره ای رخ داد که دنیا به دو قطب اصلی تقسیم شده بود و هیچ صدایی خارج از این دو قطب در دنیا شنیده نمی شد و مقابله با آن ها در سایه قطب دیگر اتفاق می افتاد.

اخوان با بیان اینکه استقلال به معنای واقعی کلمه در آن روزگار وهمی و خیالی بود، توضیح داد: ایران با کنار زدن امریکا، راه خود را از نظام سلطه جدا کرد و با تسخیر لانه جاسوسی دوره سه قطبی سازی دنیا شروع شد.

وی با اشاره به قرارگیری قطب مستضعف در مقابل دو قطب دیگر اظهار کرد: تقابل امروز نیز میان اسلام و استکبار است که شروع آن از سیزده آبان شروع شد. این روز همچون پرتاب سنگی در آب بود که امواج آن تا امروز ادامه یافته و ساحت نظام سلطه را بر هم ریخته است.

اخوان گفتمان مقاومت را ساحت و روی دیگر سکه سیزده آبان خواند و توضیح داد: تا قبل از این حادثه اگر کسی قصد داشت مقابل این دو قطب بایستد باید به قطب دیگر پناه می برد، اما یوم الله سیزده آبان شروع یک راستا جدید برای مردم دنیا بود؛ همچنین ایران اسلامی تا مدت ها تنها محور اصلی مقابله با استکبار غربی بود و امروز بخشی از ملت ها و دولت ها با این حرکت همراه شده اند تا جایی که پدیده مقاومت را در منطقه شاهد هستیم.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: نگرش امریکا به دیپلماسی ابزارگرایانه و به منظور تحمیل اراده است؛ لذا امریکا روابطی عادلانه و منصفانه با سایر ملت ها و دولت ها ندارد و این موضوع را در ساحت گفتمانی نیز مطرح می نماید.

اخوان در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت: وگو اظهار کرد: حضور امریکایی ها در ایران تحت عنوان مستشاری با هدف دخالت و سلطه بیشتر بر شئون داخلی کشور بود که تا ابتدای پیروزی انقلاب نیز بمدت 15 سال در قالب پروژه کاپیتولاسیون در کشور حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 557

به "نقشه آمریکا بعد از یوم الله سیزده آبان چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه آمریکا بعد از یوم الله سیزده آبان چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید