نگاهی به 10 مکان اسرارآمیز جهان

به گزارش مجله استخدام جدید، همۀ ما دربارۀ منطقه 51 شنیده ایم که یک پایگاه نیروی هوایی فوق سرّی در استان نوادا در آمریکا است. سرّی بودن فعالیتها در این منطقه باعث شده است که تئوری های زیادی دربارۀ فعالیتهای آن شکل بگیرد، تا جایی که بعضی ادعا می نمایند در این منطقه نشانه هایی از وجود موجودات فرازمینی دیده شده است.

نگاهی به 10 مکان اسرارآمیز جهان

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا وجود چنین مرکز سرّی را تایید نموده است اما اعلام نموده که در این مرکز پژوهش های هوانوردی انجام می شود و به همین علت منطقه ای محرمانه است.

منطقۀ 51 در استان نوادا مشهورترین منطقۀ محرمانه در جهان است اما مکان های دیگری هم وجود دارد که فعالیتهای آنها کاملا از نظرها پنهان و ورود به آنها صرفا برای افراد ویژه ای امکان پذیر است.

در ادامه تعدادی از مخفی ترین و محرمانه ترین مکان های جهان معرفی می شوند.

1- مجموعه غارهای لاسکو در فرانسه (Lascaux Caves)

چهار نوجوان در سال 1940 میلادی غاری را در جنوب غرب فرانسه پیدا کردند که در آن نقاشی هایی متعلق به دوران ماقبل تاریخ یافت شد. نقاشی حیواناتی مانند اسب و گاو، بعلاوه تصاویری از تیرو کمان و تله که قدمت آنها به 15 هزار سال قبل از میلاد مسیح می رسید.

بازدید از این مکان در ابتدا برای عموم مردم آزاد بود اما پایان دولت فرانسه در سال 1963 میلادی تصمیم گرفت برای حفظ این آثار از هر نوع آسیبی، ورود به این مکان را برای عموم مردم ممنوع کند.

دولت فرانسه در یک اقدام ابتکاری، ماکت این غار را تهیه و برای بازدید گردشگران آماده کرد اما بازدید از غار اصلی، تنها برای باستان شناسان امکان پذیر است.

2- اتاق 39 در کرۀشمالی

این عقیده وجود دارد که در ساختمانی ممنوعه در پیونگ یانگ، مرکز کرۀشمالی اتاقی مخفی به نام اتاق تعداده 39 وجود دارد که فعالیتهای فوق محرمانۀ دولت این کشور در این اتاق انجام می شود.

افرادی که توانسته اند از کرۀشمالی فرار نمایند ادعا می نمایند که این اتاق به وسیله کیم جونگ ایل، پدر رهبر کنونی کرۀشمالی در دهه 70 میلادی ساخته شده است و در این مکان فعالیتهای غیرقانونی کرۀشمالی از جمله قاچاق مواد مخدر، فروش اسلحه انجام می شود.

3- باشگاه جنتلمن های لندن (Whites Gentlemens Club)

این باشگاه، مکانی منحصربفرد برای مردان نجیب زادۀ بریتانیا است. تا کنون غیر از ملکه الیزابت دوم، هیچ زنی به جلسات آن دعوت نشده است و مردانی هم که علاقمند به حضور در این باشگاه هستند باید بتوانند امضای دستکم 35 نفر از اعضای این باشگاه را جمع آوری نمایند و در فهرست انتظاری بسیار طولانی قرار بگیرند.

شاهزاده چارلز و شاهزاده ویلیام هر دو عضو این باشگاه هستند. دیوید کامرون، نخست وزیر پیشین بریتانیا هم پیش تر عضو آن بود اما به علت سیاستهای مردانۀ حاکم بر این باشگاه، درنهایت آن را ترک کرد. یان کامرون، پدر نخست وزیر بریتانیا زمانی ریاست این باشگاه را بر عهده داشت.

4- زندان فوق امنیتی فلورانس در آمریکا (ADX Florence Prison)

بهره برداری از زندان فلورانس واقع در استان کلرادوی آمریکا در سال 1994 میلادی شروع شد و در آن زندانیان مرد بسیار خطرناک نگهداری می شوند. در این زندان حدود 500 زندانی وجود دارند و بخش قابل توجهی از آنها هم در سلول های انفرادی به سر می برند.

تری نیکولز طراح بمب گذاری اوکلاهاما سیتی، تد کزینسکی، آنارشیست و دیگر بمب گذار معروف آمریکا و درنهایت اریک رودلف، عامل بمب گذاری در المپیک آتلانتا از جمله مجرمانی هستند که در این زندان نگهداری می شوند.

5- مژگوریه در روسیه

شهرک نظامی مژگوریه در جمهوری باشقیرستانش روسیه همچنان تحت نظارت جدی قرار گرفته است و ورود عموم مردم به آن ممنوع است.

رمز و راز این شهر اسرارآمیز به دوران جنگ سرد برمی شود و گفته می شود سلاح های هسته ای روسیه و دیگر سلاح های ناشناختۀ این کشور در این شهرک فراوری می شوند.

6- متروی منهای 2 مسکو (Métro-2)

درهای خط متروی مخفی مشهور به متروی منهای 2 در مسکو به روی عموم مردم بسته است.

این اعتقاد وجود دارد که این شبکۀ مخفی زیرزمینی در زمان حکومت استالین ساخته و در زمان جنگ سرد توسعه یافته است تا در صورت وقوع جنگی هسته ای میان روسیه و ایالات متحدۀ آمریکا، از این تونل ها برای تخلیه مردم استفاده شود.

این تونل ها بعلاوه شبکه ای برای اتصال مهمترین مکان های دولتی و نظامی روسیه، بعلاوه مراکز حساسی مانند کرملین و فرودگاه بین المللی مسکو به یکدیگر است. پنهان کاری باورنکردنی که در قبال این شبکۀ زیرزمینی دیده می شود، آن را به یکی از مرموزترین مکان های جهان تبدیل نموده است.

7- آرشیو محرمانۀ واتیکان

در آرشیو مخفی واتیکان میلیون ها سند مخفی و دیگر آثار مهم تاریخی از قرن هشت تا قرن 21 در قفسه بندی های به طول 85 کیلومتر حفظ می شود؛ از جمله کتاب های اسرارآمیز، اسناد علمی و دست نوشته های متعلق به افراد مشهوری مانند ایزاک نیوتن و گالیله و اسنادی مربوط به پادشاهی اورشلیم.

بعلاوه اسنادی که گفته می شود دسترسی عموم به آنها به صلاح کلیسای کاتولیک نیست، مانند اسناد مربوط به محاکمۀ جوردانو برونو، کشیش و فیلسوف ایتالیایی که به علت مخالفت با کلیسای کاتولیک زنده سوزانده شد در این مکان نگهداری می شوند.

اگرچه این آرشیو برای قرن ها بسته شده بود اما اخیرا واتیکان تحت شرایطی خاص به افرادی اجازه می دهد تا به همراه یک راهنما به بازدید از بخش هایی از ساختمان این آرشیو بپردازند.

8- منطقه پاین گپ در استرالیا (Pin Gap Australia)

یک مرکز تحقیقات فوق محرمانه که با همکاری دولت استرالیا و دولت ایالات متحده آمریکا اداره می شود.

گفته می شود این مرکز که شبکۀ گسترده ای از تاسیسات زیرزمینی را هم در برمی گیرد، عمدتا برای کنترل فعالیت ماهواره ها استفاده می شود.

کارکنان ادارۀ کل ملی هوا و فضای آمریکا موسوم به ناسا و آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا هم از مهمترین استفاده نمایندگان از خدمات این مرکز هستند.

با این وجود کسی دقیقا نمی داند که در این مرکز که بسیار دورتر از مناطقی که نشانه ای از تمدن در آن دیده می شود ساخته شده، چه می گذرد و حتی نزدیک شدن به محوطۀ آن هم ممنوع است.

9- جزیره مارها در برزیل

جزیره کوئیمادا گراند (Queimada Grande) در برزیل در حدود سی کیلومتری سائو پائولو قرار گرفته است و مکانی با بیشترین تعداد مارهای سمی در جهان محسوب می شود.

بیش از 4 هزار مار سمی در این جزیره شناسایی شده و به همین علت جزیره مارها لقب گرفته است. گفته می شود زهر بعضی از مارهای این جزیره می تواند انسان را در زمانی کمتر از یک ساعت بکشد.

این جزیره یکی از ترسناک ترین مکان های کرۀ زمین است و از آنجا که هیچ شکارچی هم جرات ورود به آن را ندارد، جمعیت مارهای آن بطور قابل توجهی افزایش یافته است. پرندگان مهاجر از مهمترین منابع تغذیه مارها محسوب می شوند.

10- جزیره متروکه پوگلیا در ایتالیا

این جزیره در نزدیکی وهم قرار گرفته است و برای مدت زمانی طولانی در قرون وسطی از آن به اسم مکانی برای جدا کردن بیماران مبتلا به طاعون از دیگران و دفن قربانیان طاعون استفاده می شد؛ گفته می شود بیش از 160 هزار نفر در این جزیره جان باخته اند.

در عصر حاضر یک بیمارستان روانپزشکی در این جزیره ساخته شد اما پس از مدتی بیماران و حتی بعضی پزشکان اعلام کردند که گاه در این جزیره صداهایی مانند فریاد شبانه مردگان را شنیده اند. این جزیره امروز مکانی رها شده محسوب می شود و ورود مردم به آن ممنوع است.

منبع: یورونیوز
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 1773

به "نگاهی به 10 مکان اسرارآمیز جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به 10 مکان اسرارآمیز جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید