نیازهای مرز هوایی فرودگاه بین المللی شاهرود احصا می گردد

به گزارش مجله استخدام جدید، به گزارش خبرنگاران، قدرت الله ابک در نشست بعدازظهر یکشنبه کارگروه فرودگاه بین المللی شاهرود به میزبانی فرمانداری ویژه این شهرستان بابیان اینکه نیازهای مرز هوایی شاهرود اعم از سخت افزاری و نرم افزاری باید احصاء گردد، اعلام کرد: تمام دستگاه های اجرایی باید نسبت به رفع این مسائل اهتمام داشته باشند تا شاهد رفع کردن نیازهای مرز هوایی شامل گمرک، پلیس امنیت، دفتر وزارت امور خارجه و ... در این فرودگاه باشیم.

نیازهای مرز هوایی فرودگاه بین المللی شاهرود احصا می گردد

وی بابیان اینکه شاهرود نقطه ای کلیدی درزمینهٔ حمل ونقل محسوب می گردد، تأکید کرد: تمام موارد مورداحتیاج فرودگاه این شهرستان اعم از حمل بار به سایر کشورها و مسائل گمرکی و ... می بایست برطرف گردد گه برای این منظور جلسات متعددی با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی و ذی ربط در استان سمنان برگزار می گردد.

زیرساخت ارائه خدمات در فرودگاه بین المللی شاهرود

مدیر فرودگاه بین المللی شاهرود نیز در این نشست درباره تفاوت های مرز هوایی و فرودگاه بین المللی، گفت: تفاوت این دو زیرساخت تنها در ساعات عملیاتی بودن آن ها است فرودگاه بین المللی تمام زیرساخت ها اعم از گمرک، گذرنامه و پلیس و ... را به طور 24 ساعته در اختیار دارد اما مرز هوایی تمام همین موارد تنها در ساعاتی که پروازی صورت می گیرد وجود دارد که این امر توجیه پذیر است چراکه هزینه ها بسیار زیاد هستند.

مرتضی حمید پور درباره احتیاجهای فرودگاه شاهرود نیز، اعلام کرد: ابتدا باید این فرودگاه توسط شرکت فرودگاه های کشور در کتاب نقشه فرودگاه های دنیا ثبت گردد که قول مساعد این امر را اخذ نموده ایم بحث دیگر موضوع اختصاص بخشی به اداره گذرنامه، اطلاعات و اتباع خارجه است که این امر را نیز پیگیر هستیم.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مباحثی که باید در مقوله فرودگاه بین المللی شاهرود درباره آن تصمیم سازی گردد، مقوله ارائه خدمات به پروازهای بین المللی و کارگو است یعنی ما اعلام کنیم که می توانیم خدمات پرواز، قرنطینه و سایر موارد را در چه زمانی ارائه کنیم به دلیل اینکه اگر یک هواپیمای خارجی در این فرودگاه نشست توان خدمت رسانی به این هواپیما بدون دردسر وجود داشته باشد.

رئیس فرودگاه شاهرود با بیان اینکه ساز و کار ویژه ای برای فرودگاه بین المللی شاهرود مورد احتیاج است، تاکید نمود: با همراهی دستگاه های ذی ربط می توان به خوبی در راستای تجهیز این فرودگاه گام های اساسی برداشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 121

به "نیازهای مرز هوایی فرودگاه بین المللی شاهرود احصا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیازهای مرز هوایی فرودگاه بین المللی شاهرود احصا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید