همه چیز درباره سفر به لهاسا سرزمین بودا

به گزارش مجله استخدام جدید، لهاسا یکی از رویایی ترین و خیال انگیزترین شهرهای دنیا است. پایتخت تبت و مرکز معنوی بودایی. ارتفاع 3650 متری این شهر از سطح دریا باعث شده دسترسی به آن محدود گردد و همین امر تاریخ بیش از هزار ساله معنوی این شهر را زنده نگه داشته است.

همه چیز درباره سفر به لهاسا سرزمین بودا

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور کانادا لحظه آخری هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به واسطه تعالیم آیین و فرهنگ خاص مردم این شهر، لهاسا از سایر سرزمین های اطراف متمایز است. به زبان تبتی لهاسا به معنی سرزمین مقدس ، شهر خدایان ، سرزمین بودا است. نام لهاسا در بین 24 شهر تاریخی و فرهنگی چین می درخشد و علاوه بر آن مرکز سیاست ، اقتصاد و فرهنگ تبت هم به شمار می رود.

شکوه و جلال کاخ پوتالا این مکان را به یکی از نمادهای مرموز سیاست و مذهب در دنیا تبدیل نموده است. گرچه در سال 1951 رژیم مذهبی حاکم بر شهر به سمت نابودی رفت و لهاسا وارد عصر جدیدی شد اما هنوز در این کاخ می توانید عظمت تاریخی و فرهنگی شهر را بیابید. لهاسا در بخش جنوب مرکزی تبت واقع شده و از شمال به رودخانه کیچی متصل می شود. تاسیس این شهر به هزار و سیصد سال پیش بر می شود و برخلاف شایعه هایی که از نوسازی این شهر به دست رهبران چینی بر سر زبانهاست، لهاسا هنوز شهر شگفتی ها محسوب می شود. در پایتخت تبت شما به راهنما برای گردش احتیاج نخواهید داشت; زیرا لهاسا شهری است که باید خودتان کشفش کنید. در کوچه پس کوچه های قدیمی به دنبال ماجراجویی بروید و از دیدن مناظر اطراف شهر لذت ببرید. سفر به لهاسا برای کسانی که به تاریخ مذاهب علاقه دارند و دوست دارند یک شهر دست نخورده هزار ساله را از نزدیک ببینند وسوسه انگیز خواهند بود.در لهاسا نیروی معنوی عجیبی حاکم است; طلسم اغواگری که در لبخند راهبان جوان و زیبایی بی نظیر شهر پنهان شده است.شاید به همین دلیل است که نام این شهر در فهرست شهرهایی که قبل از مرگ باید حتما آن ها را دید، به چشم می خورد.

چگونه برویم؟

برای سفر به تبت شما باید از جمهوری خلق چین درخواست ویزا کنید. البته به تازگی آژانس های مسافرتی مانند خبرنگاران هم وارد عمل شده و می توانند برایتان ویزای فردی یا گروهی بگیرند. به هر حال شما برای درخواست ویزای توریستی چین باید گردش حساب یا گواهی تمکن اقتصادی ، دوقطعه عکس ، کپی مدارک شناسایی ، بلیط هواپیما و رزرو هتل را همراهتان داشته باشید. پرواز مستقیمی برای رسیدن به لهاسا از تهران وجود ندارد; شما می توانید به وسیله خطوط هوایی مختلف خودتان را به کاتماندا برسانید و از آنجا با هواپیما یا به وسیله زمینی به لهاسا بروید.

فستیوال های لهاسا

حدود 30 جشنواره و رویداد مختلف در لهاسا وجود دارد و از آنجا که لهاسا پایتخت این کشور است بیشتر این جشنواره ها در همین شهر برگزار می شود .در ادامه شما را با دو جشنواره اصلی که در پایتخت تبت با شور و شوق فراوان اجرا می شود و هر ساله جمعیت انبوهی از افراد محلی و توریست را به خود جذب می نماید، آشنا می کنیم.

جشن خاتمه دوران ممنوعیت

جشنواره شوتون (shoton) یکی از جشنواره های سنتی محبوب در تبت است. راهبان تبتی پس از مدیتیشن و تماشای اپرای چشمگیر با مراسم ماست خوری این جشن را به خاتمه می رسانند. این جشنواره که هر سال در ماه اوت برگزار می شود به مرور به یکی از جشن های ملی تبت تبدیل شده است و توسط گردشگران هم مورد استقبال قرار گرفته است. در مدت این جشنواره زمانی برای برگزاری مسابقه و برنامه های سرگرم نماینده وجود دارد و همچنین گردشگران می توانند بازارهای سنتی که در حاشیه جشنواره برگزار می شود دیدن نمایند. در آیین بودایی قوانین خاصی بین ماه آوریل و ژوئن وجود دارد به عنوان مثال، پیروان بودا از کشتن موجودات زنده کوچک در این ایام منع می شوند. در حقیقت این جشنواره به خاتمه این ممنوعیت اشاره دارد و شیر و ماست تازه هم به عنوان برکت انجام اعمال معین پخش می شود.

سال نوی تبتی

مردم تبت سال نو را برای یک آغاز تازه جشن می گیرند. آنها 29 روز آخرین ماه سال را برای خروج ارواح شیطانی در نظر می گیرند و فردای آن روز به استقبال سال نو می فرایند. بزرگترین جشن سال نو در کاخ پوتالا برگزار می شود اما سایر معابد هم در سراسر تبت این روز را گرامی می دارند. با خروج ارواح شیطانی مردم تبت اعتقاد دارند که سال جدید با بهبود شرایط برداشت، آب و هوای خوب و طول عمر همراه خواهد بود.خانه تکانی یکی دیگر از رسم های مردم تبت برای رفتن به استقبال سال نو است تا با انرژی مثبتی سال جدید را آغاز نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: estekhdamjadid.ir شناسه مطلب: 688

به "همه چیز درباره سفر به لهاسا سرزمین بودا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره سفر به لهاسا سرزمین بودا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید